• bomvu
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
hoi mijn vraag is erg simpel, ik heb bij de praxis een literfles gedemineraliseerd / gedestilleerd water gezien.
kan ik dit gebruiken voor mijn nieuwe watercooling die ik ga bouwen? (zie vorige topic: is dit slim?) of is het toch veiliger om gedeïoniseerd water te nemen. Dit gaat vooral omdat ik de prijs een beetje wil drukken, aangezien er een nogal groot reservoir opkomt.

mvg richard

nisi credideritis non intelligetis

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22

Epsilon

Yep, is prima :).

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:31
Ik weet niet wat je bij de praxis betaald voor 1l demi-water, maar bij een gewone supermarkt (c1000, AH, enz) kan je het ook krijgen voor ~50 cent per liter. Dit werkt prima (gebruik het zelf ook), en als je het niet vertrouwd kan je altijd nog anti-corrosie/anti-alg toevoeging er bij doen, dan krijg je er nog een leuk kleurtje bij ook :)

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-01 14:26
Ja kan prima ;) Zelf ook een heeeeele lange tijd gedaan. Maar wat dunedanh zegt, inderdaad, gewoon bij de supermarkt halen voor nog geen euro. Zelf altijd gekocht bij de AH, ligt meestal een beetje vooraan en dan de onderste rijen maar neem aan dat je het zelf wel weet te vinden :7

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
Als je echt goede toevoeging wilt hebben moet je Swiftech Hydrx opzoeken, dat is echt super spul, werkt als anti corosie en als warmte overdracht versterker, en blijft lang goed ook! Ik heb nu al meer dan een jaar dat spul in mn loop zitten en is nog steeds helder, ik heb ook nog wat flessen staan gemengt wat al een jaar ouder is als dat, ooit van een verversing over gehouden en niet weggegooit omdat het nog prima eruit ziet en ahndig voor bijvullen is.

Veel beter als dat anti corosie rommel van Asetec dat is na 2 maanden al troebel en klonterd in je blokken en aanslag in je slangen.

Echt een aanrader.

Afbeeldingslocatie: http://www.jab-tech.com/images/D/d_1086.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Bulls op 18-08-2010 02:27 ]

• bomvu
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@ iedereen, dank jullie wel voor jullie geweldige hulp, hier kan ik wel wat mee

nisi credideritis non intelligetis

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

je kunt je vloeistof ook zelf mengen.

voorbeeld : Fezer One heeft een gehalte van 43% Ethylene Glycol (kijk op de bus zelf)

ik heb contact gehad tijdje trug voor beste koelvloeistof kwa prestaties voor te koelen.
Die leveren aan bedrijven met grote servers etc.

zij zeggen verhouding van 80% Glycol en 20% Ethanol voor beste koeleigenschap van de vloeistof.

je kunt bij de auto boer, auto5 etc.... Ethylene Glycol 100% puur kleurloos en geurloos aankopen en je vloeistof zelf mengen.

wikipedia Ethylene Glycol link

[ Voor 14% gewijzigd door vapo_chiller op 26-08-2010 21:37 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Verwijderd

Ik geloof dat glycol nogal slecht warmte geleidt of opneemt daarom kun je er beter niet teveel van gebruiken. Ik zou zeggen niet meer dan 10%.
Glycol wordt in koelsystemen (bv in de auto) veel gebruikt omdat het het vriespunt van water verlaagt en het kookpunt verhoogt maar dat is in de pc natuurlijk niet belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 23:06 ]

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

Ethylene Glycol is een Heat Transfer Fluid, is ervoor gemaakt.
wikipedia link gegeven, zoals ik al zei, grote bedrijven met servers gebruiken de verhouding die ik hierboven al aangaf voor hun cooling.
En iedere (behalve non-contive) koelvloeistof voor pc heeft dit als ingredient

vriespunt ligt vele lager als water, en kookpunt vele hoger als water.

jouw info klopt niet niet dat t slecht geleid, het moet niet geleiden maar warmte opnemen en warmte afgeven.
Wikipedia : The major use of ethylene glycol is as a medium for convective heat transfer in, for example, automobiles and liquid cooled computers.
In geothermal heating/cooling systems, ethylene glycol is the fluid that transports heat through the use of a geothermal heat pump. The ethylene glycol either gains energy from the source (lake, ocean, water well) or dissipates heat to the source, depending if the system is being used for heating or cooling.

[ Voor 13% gewijzigd door vapo_chiller op 29-08-2010 23:39 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Pagina: 1