Problemen na "Grafische" update 17-08-10

Pagina: 1
Acties:

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb net via Apple update mijn MBP geupdate. Er was een grafische update die geïnstalleerd is.
Na opnieuw opstarten kan ik veel applicaties niet meer opstarten (iTunes, Chrome, iPhoto, Pages etc.)

Allemaal geven ze deze (algemene?) error:
Exception Type: EXC_BAD_ACCESS (SIGBUS)
Exception Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE at 0x0000000000000000
Crashed Thread: 0 Dispatch queue: com.apple.main-thread
Safari werkt overigens nog wel, net als Apple Mail, Calendar, Finder,....

Ik moet erbij zeggen dat ik vanochtend mijn geheugen heb geupdate (4GB eruit en 8GB erin), maar ik draai de hele dag al zonder enig probleem.

Enig idee wat het probleem kan zijn?
Mocht het door de update komen, pas dan maar op :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 22:49

• Mooody
Nee, ik gebruik geen iWeb :)

Ik vrees dat ik macos opnieuw moet installeren.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-02 18:11

chem

Reist de wereld rond

Time machine backup waar je naar terug kan gaan?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Mooody
Nee heb ik niet.

Er is een ander probleem. Bij het installeren van een clean MacOS komt er elke keer een error. (Dit is een bekend probleem met de Snow Leopard DVD en een SSD drive)

Is het mogelijk dat ik eerst Snow Leopard installeer op een andere HD (ingebouwd), dan een Timemachine hiervan maak en deze Time Machine rechtstreeks installeer op de SSD drive?

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Het eerst installeren op een andere HDD en dan overzetten kan, maar daar zou ik geen Time Machine voor gebruiken, maar SuperDuper! of Carbon Copy Cloner ;) Werkt een stuk praktischer.

Misschien is het wel de moeite waard eerst een Apple Hardware Test te laten draaien, om te zien of het toch echt niet aan het geheugen ligt ;) Zo'n algemene kernel panic zou ik eerder daaraan toewijzen.

[ Voor 41% gewijzigd door lhoBas op 18-08-2010 17:09 . Reden: aanvulling + link ]

• Mooody
Hardware test gaf geen problemen, ik kwam al op het idee om die eens te draaien :)

Ik probeer het nu via Carbon Copy Cloner. Thnx voor de tip :)

Het is gelukt om MacOS te installeren op een andere HD (niet SSD). Daarvan maak ik nu een clone rechtstreeks op de SSD. Zou moeten lukken toch?

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Zou geen probleem moeten zijn nee :)

• Mooody
En het was geen probleem :)
Wel een gezoek om tot deze manier te komen zeg....

Het opstarten ging alleen erg traag na de clone. (ruim 30 sec). Heb even VRAM leeggehaald dmv Cmd+alt+p+r te drukken bij de boot en het is nu weer 10-12 sec :)
(Je Mac start dan 2x op, je hoort ook 2x de opstarttoon)

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 19-08-2010 21:10 ]

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
lijkt erop dat mijn F1 / F2 - het sterker/zachter zetten van mijn beeldscherm-licht het na de update niet meer doet; iemand suggesties?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Mooody
Ah ik was al bang dat ik de enige was met een probleem :P

Ik heb geen idee of het helpt, maar je kan de tip in de post boven je gebruiken. (VRAM leeghalen). Dit zou goed zijn voor een heleboel doeleinden.

Pagina: 1