hoi allen,
ik heb een probleem om een Onkyo 608 aan te sluiten bij een kennis.
Even een schets:
Hij heeft een oude CRT TV met enkel scart aansluitingen.
Hij had een oude SONY versterker met tuner.
een VHS, DVD en Telenet HD digibox (i know…)
Het probleem zit hem in het volgende:
De Sony was defect en en moest vervangen worden. De verkoper verkocht een Onkyo 608 en de persoon dat er geen verstand van heeft kocht deze natuurlijk op zijn aanraden. Met als gevolg, ik zit ermee
ik ga zo gedetailleerd mogelijk alles proberen schetsen, want het is vrij ingewikkeld met al die analoge aansluitingen…
VHS is aangesloten via coax
HD digicorder is aangesloten via HDMI
DVD is aangesloten via Component
De Onkyo gaat dan via een Component to SCART kabel naar de TV
Wanneer ik alles aanzet werkt de reciever hoor ik het geluid door de luidsprekers, tuner werkt, etc. Ik krijg alleen geen beeld. het scherm blijft blauw.
Zowel via die component to scart kabel als coax (hdmi kan ik natuurlijk niet testen)
Heeft iemand raad? Ik kan nergens in de Onkyo menu kiezen dat hij Component out moet kiezen als monitor out (al dacht ik dat hij dit automatisch deed). Ik heb de handleiding 10x gelezen zonder resultaat en op internet is er niets te vinden…
(wie koopt er dan ook een 608 zonder HDMI out te gebruiken
)
Thanks for the info!
ik heb een probleem om een Onkyo 608 aan te sluiten bij een kennis.
Even een schets:
Hij heeft een oude CRT TV met enkel scart aansluitingen.
Hij had een oude SONY versterker met tuner.
een VHS, DVD en Telenet HD digibox (i know…)
Het probleem zit hem in het volgende:
De Sony was defect en en moest vervangen worden. De verkoper verkocht een Onkyo 608 en de persoon dat er geen verstand van heeft kocht deze natuurlijk op zijn aanraden. Met als gevolg, ik zit ermee
ik ga zo gedetailleerd mogelijk alles proberen schetsen, want het is vrij ingewikkeld met al die analoge aansluitingen…
VHS is aangesloten via coax
HD digicorder is aangesloten via HDMI
DVD is aangesloten via Component
De Onkyo gaat dan via een Component to SCART kabel naar de TV
Wanneer ik alles aanzet werkt de reciever hoor ik het geluid door de luidsprekers, tuner werkt, etc. Ik krijg alleen geen beeld. het scherm blijft blauw.
Zowel via die component to scart kabel als coax (hdmi kan ik natuurlijk niet testen)
Heeft iemand raad? Ik kan nergens in de Onkyo menu kiezen dat hij Component out moet kiezen als monitor out (al dacht ik dat hij dit automatisch deed). Ik heb de handleiding 10x gelezen zonder resultaat en op internet is er niets te vinden…
(wie koopt er dan ook een 608 zonder HDMI out te gebruiken
Thanks for the info!