downloaden newsserver draadloos op verdieping erg traag

Pagina: 1
Acties:

• ed-culinair
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08-2010
Sinds dat ik kort geleden een woning heb gekocht heb ik ook een nieuw internet/tv en telefoon abonnement van ziggo genomen.

ik heb gekozen voor het alles in 1 plus pakker\t met internet van 22mbits.

nu download ik diverse dingen via grabit, en omdat ik in mijn vorige woning een 8mbit lijn heb en hier een 22mbit lijn heb ik mijn newsserver abonnement geupgrade waardoor ik nu zou kunnen downloaden met 2200kb/sec.

Nu lukt dit beneden zowel bedraad als draadloos wel (modem aangesloten op een wireless sitecom wl328 router
) maar zodra ik boven op mijn computerkamer ga zitten gaat mijn downloadsnelheid naar bededen naar ongeveer 800kb/sec.
Dit is zowel met mijn pc als met mijn laptop zo als ik deze boven gebruik.

omdat het ivm branden van data e.d. handiger is dat ik alles direct op mijn pc download die boven staat wil ik daar ook die 2200kb/sec gaan halen. Op de draadloze manier zoals ik het nu doe wil dit niet, en bedraad aanleggen is geen optie. (heel gedoe al die kabels door t plafond trekken e.d)

nu las ik dat er zogenaamde homeplugs op de markt zijn waarmee je kunt internetten via het stopcontact.

Stel ik sluit zo'n homeplug op mijn router aan en de ander boven op mijn pc. Zou dit mijn downloadsnelheid verbeteren? De pc boven geeft wel aan dat de verbinding met het wireless netwerk ''goed'' is alleen is een verschilvan 2200kb/sec beneden en 800kb/sec boven wel erg groot.

ik wil dus best investeren in een homeplug a 100 euro als dit verbetering oplevert.

zo nee wat is dan een alternatief?

graag jullie reactie

Verwijderd

Als je het wlan niet beter kan krijgen op die plek is een homeplug wel de moeite waard.

http://www.faculty-x.net/homeplug-blog/?p=22

http://www.google.com/sea...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 23:09
ed-culinair schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:31:
en bedraad aanleggen is geen optie. (heel gedoe al die kabels door t plafond trekken e.d)
Het is een koophuis.
Hoezo een gedoe?
Zorg gewoon dat je het nu 1 keer netjes doet met CAT5e of CAT6, en je hebt er voor de rest van de jaren dat je in je huis woont plezier aan. Trek je netjes 1 kabel naar boven, hang je daar een wifi AP/router aan, heb je voor in de toekomst een kabel liggen, en nog top wifi bereik ook. Gewoon afwerken met een mooi UTP contact punt in de muur.

Een UTP kabel ergens heentrekken is altijd een goed idee en een investering in de toekomst, komt altijd wel van pas. Heb het zelf ook zo, haal makkelijk de 22Mbit van mijn Ziggo abo met mijn nieuwsserver. Wireless, door het hele huis (3 verdiepingen, 3 wifi routers).

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je zou het kunnen proberen, maar je moet wel goed opletten met je groepen heb ik vernomen.
Dit kan nog wel eens problemen opleveren voor de snelheid, zeker als apparaten op verschillende groepen zitten.

En er is maar één alternatief en dat is een kabel leggen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-02 17:26
Heb de afgelopen maanden bij andere mensen meermalen ervaringen met homeplug gezien en moet zeggen het LIJKT allemaal erg stabiel en goed. Heb er nog geen rare dingen voor gehoord. Blijft het echter wel een beetje veel geld vinden. Net als Thaan al zegt, waarom niet één keer een dag investeren in het goed trekken van een UTP kabel. Scheel een boel geld.

Anyway, m.b.t. draadloos zou je altijd nog kunnen kijken wat voor verschil het maakt als je de kanalen op je router aanpast, maar het is maar beperkt of dat verschil maakt. Ik zou lekker een kabeltje trekken...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:12
Waar staat je router nu? Toch niet in de meterkast hè?

En nee, niet 2200kb/sec want dat is 2 mbit.
Maar iets van 2816 kilobyte/s in grabit.

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-02 20:26
jeroen3 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:54:
Waar staat je router nu? Toch niet in de meterkast hè?

En nee, niet 2200kb/sec want dat is 2 mbit.
Maar iets van 2816 kilobyte/s in grabit.
Klopt niet helemaal wat je zegt

2200kb/s is geen 2mbit maar ongeveer 18Mbit

2Mbit is 250kb/s ( in grabit dus )
22Mbit is 2750kb/s ( in grabit dus )

[ Voor 9% gewijzigd door beunhaasbaas op 18-08-2010 02:32 ]

Pagina: 1