Hallo iedereen,
Sinds kort ben ik beginnen Object-georiënteerd programmeren in PHP (Wat ik normaal in Java doe)
Maar ik zit met volgend bizar probleem dat ik maar niet opgelost krijg. (Weet echt niet wat er fout aan is ondanks wat opzoekingswerk)
Ik heb volgend eenvoudig stukje code
De klasse Driver heeft gewoon twee attributen :: Naam en voornaam + een toString methode (die werkt...)
De klasse Equipe heeft twee attributen $pilot en $co_pilot + een toString methode die dezelfde methode aanroept bij de klasse Driver.
Nu krijg ik volgende foutmelding:
Fatal error: Call to a member function getName() on a non-object in C:\xampp\htdocs\Inschrijvingen\domein\Equipe.php on line 19
Klasse Equipe ::
Wat moet ik hiermee?
Mathias Lavaert
Sinds kort ben ik beginnen Object-georiënteerd programmeren in PHP (Wat ik normaal in Java doe)
Maar ik zit met volgend bizar probleem dat ik maar niet opgelost krijg. (Weet echt niet wat er fout aan is ondanks wat opzoekingswerk)
Ik heb volgend eenvoudig stukje code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php include 'domein/Driver.php'; include 'domein/Equipe.php'; $pilot = new Driver("Lavaert", "Mathias"); $co_pilot = new Driver("Selie", "Peter"); $equipe = new Equipe($pilot, $co_pilot); echo $equipe->__toString(); ?> |
De klasse Driver heeft gewoon twee attributen :: Naam en voornaam + een toString methode (die werkt...)
De klasse Equipe heeft twee attributen $pilot en $co_pilot + een toString methode die dezelfde methode aanroept bij de klasse Driver.
Nu krijg ik volgende foutmelding:
Fatal error: Call to a member function getName() on a non-object in C:\xampp\htdocs\Inschrijvingen\domein\Equipe.php on line 19
Klasse Equipe ::
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| class Equipe { private $pilot; private $co_pilot; private $car; public function __construct($pilot, $co_pilot) { $this->pilot = $pilot; $this->co_pilot = $co_pilot; } public function __toString() { return $pilot->getName(); } } |
Wat moet ik hiermee?
Mathias Lavaert
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 22:59 ]