Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Belgische distributeurs van computer onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een computerwinkel te openen. Ik ga aan reparatie en assemblage doen maar ik heb nog geen leveranciers gevonden. Ik heb een beetje gegoogeld naar computer parts distributors enzo maar ik vond niets interessant. Ook heb ik de zoekfunctie op tweakers gebruikt, maar dat zijn meestal leveranciers in nederland en ik vind er ook niet veel info over(neem nu mcdos, die ik gevonden heb. Op de site staat niets?) Ik weet dat op tweakers veel personen zitten met een computerwinkel en daarom was mijn vraag of jullie mij een paar computer onderdelen leveranciers konden geven.

Ik zoek dus de goedkoopste leveranciers voor intel en amd, cpu's, alle grote merken van mobo's enz...
En dus echt zo een distributeur waar alternate en tones bv hun spullen van halen of waar computerwinkels . Op de site staat niets?) Ik weet dat op tweakers veel personen zitten met een computerwinkel en daarom was mijn vraag of jullie mij een paar computer-onderdelen leveranciers konden geven.

Ik zoek dus de goedkoopste leveranciers voor intel en amd, cpu's, alle grote merken van mobo's enz...
En dus echt zo een distributeur waar alternate en tones bv hun spullen van halen of waar computerwinkels hun stuff ook vandaan halen.(dus niet alleen bulk maar ook single onderdelen)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Uit je tekst maak ik op dat je Belg bent ?

Cloetens in Mechelen, DDD in Sint Niklaas, 2by2 in Antwerpen.

Even een advies: op hardware/assemblage valt geen geld te verdienen. Welke assemblage trouwens, iedereen koopt laptops.

Waar mensen niet in slagen is hun printers aan te sluiten, spyware te verwijderen enz... Daarmee is wel geld te verdienen. Als je aan huis komt tenminste :)

Succes!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Kijk hier eens: Distributeurs/groothandels

Topic wat daar over gaat. :)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Interessant topic:
Distributeurs/groothandels

Te laat. Damn you :+

Verder zul je vaak een KvK-nummer nodig hebben om je in te kunnen schrijven bij een groothandel. Ze hebben al hun prijsinfo liever niet open en bloot op het web. Wees er trouwens op voorbereid dat de prijzen, zeker bij geringe afname, weinig (lees: slechts enkele procenten) zullen schelen met de verkoopprijzen bij de goedkopere shops.

[ Voor 3% gewijzigd door SH4D3H op 17-08-2010 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bwa als je een pc uit de Carrefour koopt, of die met dezelfde specs nabouwt dat maakt toch wel een verschil hoor!
Neem nu alienware kopen, of zelfbouwen... Ok de software enzo is anders maar de helft gebruik je toch niet. plus ik raad opensource alternatieven aan.

En ja ik ga mij vooral op de service richten, maar als er een onderdeel vervangen moet worden, zou ik die graag aan de goedkoopste prijs kopen en me niet door alternate int zak laten zetten.

Bedankt voor je reactie en advies!

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik al gezien, maar het gaat daar vooral om nederlandse dealers en ik vind ook niet zoveel informatie over hen.

Verwijderd

Topicstarter
SH4D3H schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:48:
Interessant topic:
Distributeurs/groothandels

Te laat. Damn you :+

Verder zul je vaak een KvK-nummer nodig hebben om je in te kunnen schrijven bij een groothandel. Ze hebben al hun prijsinfo liever niet open en bloot op het web. Wees er trouwens op voorbereid dat de prijzen, zeker bij geringe afname, weinig (lees: slechts enkele procenten) zullen schelen met de verkoopprijzen bij de goedkopere shops.
allemaal in orde :)
Maar goedkoper + btw doorekenen aan klant = goedkoper dan gwne computerwinkel en daar gaat het om!

• Lumics
  • Laatst online: 16-11 09:46
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:50:
Bwa als je een pc uit de Carrefour koopt, of die met dezelfde specs nabouwt dat maakt toch wel een verschil hoor!
Neem nu alienware kopen, of zelfbouwen... Ok de software enzo is anders maar de helft gebruik je toch niet. plus ik raad opensource alternatieven aan.

En ja ik ga mij vooral op de service richten, maar als er een onderdeel vervangen moet worden, zou ik die graag aan de goedkoopste prijs kopen en me niet door alternate int zak laten zetten.

Bedankt voor je reactie en advies!
Tja.. het probleem is dat er 10 grote ketens zijn die goedkoper kunnen inkopen dan jij. Losse verkoop van onderdelen zal een minimale marge bevatten.

Wat bedoel je trouwens met je richten op service? Voordat je service kan verlenen moet je eerst verkopen.
Als je bedoeld dat je als problemsolver aan de slag gaat, dan kan je uurtarief in rekening brengen.

Wil je trouwens een 'echte' RL winkel of een webshop vanuit de woonkamer?

Ik ben bang dat je wanneer je niet eens mbv google een distributeur kan vinden, dat je eerst nog eens even goed je ondernemingsplan gaat doornemen voordat je überhaupt kan investeren.

Ander voorbeeld is levertijd. Om je investering zo laag mogelijk te houden zal je niet een hele flinke voorraad hebben, immers dat kost geld. De grote concurrent heeft wel een voorraad en daardoor een korte levertijd. Dit is in deze tijd van webshops een belangrijke doorslaggevende factor. Als ikzelf een onderdeel morgen in huis kan hebben tegen een 10tje meer dan de concurrent, dan doe ik dat.

[ Voor 21% gewijzigd door Lumics op 17-08-2010 22:59 ]

Verwijderd

@ filipenvincent: Welkom op GoT. :)

Je kunt je bericht wijzigen door op de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop te drukken. Het is niet de bedoeling om twee reacties binnen 24 uur direct na elkaar te plaatsen.

Het eerder genoemde topic is waarschijnlijk het meest voor de hand liggende om je vraag te stellen, maar aangezien je je richt op BE heb ik even een titelchange er tegenaan gegooid en kijk ik het topic nog even aan.

Mijn ervaring in de detailhandel vertelt mij dat je waarschijnlijk niet of nauwelijks goedkoper gaat uitkomen dan andere webshops, totdat je daadwerkelijk een respectabel ordervolume weet te bewerkstelligen. Houd hiermee rekening en breng voldoende marge in rekening om retouren en defecten te kunnen bekostigen!

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:54:
[...]

Tja.. het probleem is dat er 10 grote ketens zijn die goedkoper kunnen inkopen dan jij. Losse verkoop van onderdelen zal een minimale marge bevatten.

Wat bedoel je trouwens met je richten op service? Voordat je service kan verlenen moet je eerst verkopen.

Als je bedoeld dat je als problemsolver aan de slag gaat, dan kan je uurtarief in rekening brengen.

Wil je trouwens een 'echte' RL winkel of een webshop vanuit de woonkamer?
echte shop :) en ik bedoel, pc binnebrengen, volgende dag afhalen, of ik aan huis komen enz...
En mensen die zeggen ik wil een budget pc voor mijn dochter of oma van 250 euro, of ik wil een pc van 8000 euro enzo....

Het idee kwam uit een ervaring met l&w computers uit lubbeek, ik was 11 jaar en wou mijn cpu cooler laten vervangen en had een bij. Paar dagen later ok, stak erin... 40 euro betalen en de oude fan was ik kwijt ... WOOOT?

Of cd brander werkte niet... windows opnieuw geinstalleerd(niet gevraagd of ik back up wou) en nero geinstalleerd 80 euro en ik kreeg de licenties of cd's er nog niet eens bij....

Drm wil ik het beter doen! Maar ik zie door al de bomen het bos niet meer :(
Ik wil gwn een leverancier die mij, alle amd en intel cpu's kan verkopen en gigabyte, msi, asus, asrock, intel, evga .. mobo's enz.. kan verkopen.

Maar nu zie ik, een dealer die 6 mobo's heeft van asus en 8 cpu's enzo..., dan moet ik telkens een andere dealer zoeken als ik iets niet vind :( is er geen algehele dealer?

mvg

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:57
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:04:
[...]

echte shop :) en ik bedoel, pc binnebrengen, volgende dag afhalen, of ik aan huis komen enz...
En mensen die zeggen ik wil een budget pc voor mijn dochter of oma van 250 euro, of ik wil een pc van 8000 euro enzo....

Het idee kwam uit een ervaring met l&w computers uit lubbeek, ik was 11 jaar en wou mijn cpu cooler laten vervangen en had een bij. Paar dagen later ok, stak erin... 40 euro betalen en de oude fan was ik kwijt ... WOOOT?

Of cd brander werkte niet... windows opnieuw geinstalleerd(niet gevraagd of ik back up wou) en nero geinstalleerd 80 euro en ik kreeg de licenties of cd's er nog niet eens bij....

Drm wil ik het beter doen! Maar ik zie door al de bomen het bos niet meer :(
Ik wil gwn een leverancier die mij, alle amd en intel cpu's kan verkopen en gigabyte, msi, asus, asrock, intel, evga .. mobo's enz.. kan verkopen.

Maar nu zie ik, een dealer die 6 mobo's heeft van asus en 8 cpu's enzo..., dan moet ik telkens een andere dealer zoeken als ik iets niet vind :( is er geen algehele dealer?

mvg
Lol, ik denk echt niet dat jij beseft hoe moeilijk het is om een lage prijs met een leverancier te onderhandelen wanneer je juist nieuw in de business en geen grootafnemer bent. M.a.w. winkels als Forcom en Tones gaan misschien wel onderdelen kunen verkopen tegen de prijs waaraan jij ze moet inkopen bij de leverancier...

Ik heb ooit stage/vakantiewerk gedaan bij een paar pc winkels en als je als pc winkel geen grootafnemer bent, dan kan je gewoonweg niet de goedkoopste zijn. Je kan proberen concurreren op service en mits je wat goede contacten en publiciteit maakt, dan kan je er nog niets aan verdienen maar de concurrentie is niet min...

[ Voor 4% gewijzigd door FragileM64 op 17-08-2010 23:16 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
FragileM64 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

Lol, ik denk echt niet dat jij beseft hoe moeilijk het is om een lage prijs met een leverancier te onderhandelen wanneer je juist nieuw in de business en geen grootafnemer bent. M.a.w. winkels als Forcom en Tones gaan misschien wel onderdelen kunen verkopen tegen de prijs waaraan jij ze moet inkopen bij de leverancier...

Ik heb stage gedaan bij een paar pc winkels en als je als pc winkel geen grootafnemer bent, dan kan je gewoonweg niet de goedkoopste zijn.
en als ik nou eens zeg dat ik geen kosten heb? :) (geen huur betalen, geen elektriciteit, enz...)
Gewoon klant komt binnen: 'ik wil die pc, maak die", ok, en ik bestel die dingen(reken gwn de stukken door aan hem) en gwn mijn werkuren. Wrm? omdat ik dat graag doe, en ik mijn geld uit service haal, netwerken aanleggen problemsolving enzo...

• Fire69
  • Laatst online: 20:31
http://www.techdata.be

Is denk ik zowat de grootste in België :)

[edit]
Dit is de vaste leverancier bij ons op het werk.
Aangezien wij grootafnemer zijn (duizenden pc's en laptops per jaar) krijgen wij op desktops bvb ~45% korting.

Ik denk niet dat jij dat gaat kunnen onderhandelen. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Fire69 op 17-08-2010 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:17:
http://www.techdata.be

Is denk ik zowat de grootste in België :)

[edit]
Dit is de vaste leverancier bij ons op het werk.
Aangezien wij grootafnemer zijn (duizenden pc's en laptops per jaar) krijgen wij op desktops bvb ~45% korting.

Ik denk niet dat jij dat gaat kunnen onderhandelen. :)
ja, ik zei ook dat ik gwn, af en toe een stuk nodig heb(als er iets vervangen moet worden)
en ik ga geen 10000euro aan een eerste bestelling geven he :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik mis toch een beetje eigen inzet hier in dit topic. Zeker van iemand die de ambitie heeft om een eigen bedrijf te beginnen zou ik wat meer initiatief verwachten dan "heb gezocht, niks gevonden, weten jullie nog iets?".

Je zegt dat je hebt gezocht op "computer parts distributors", ook al eens geprobeerd om gewoon op Nederlandstalige termen te zoeken? Bijvoorbeeld [google=computer groothandel belgie] waar al een aantal resultaten naar boven komen die ook hier in het topic werden genoemd.

Dus ik zou zeggen: ga nog eens op zoek en geef ook duidelijk aan waarom bepaalde groothandels die je gevonden hebt niet aan je eisen voldoen.

Een alternatief is natuurlijk om gewoon bij "normale" webshops te bestellen in plaats van direct bij een groothandel. Zo lang je nog geen grote hoeveelheden verkoopt ben je dan misschien nog wel goedkoper uit ook.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Op google vind ik honderd verdelers. Nu omdat ik een noob ben weet ik niet welke de goede verdelers zijn en aangezien hier op tweakers veel pmensen zitten met ervaring in dit vak had ik graag jullie mening.

Zie het als: mijn tienjarig neefje wilt zijn eerste fiets kopen en wilt diect een goede maar kent er niets van: typt in op google fiets en ziet er honderden: maar welke is kwaliteit? Drm gaat hiij het aan zijn oom vragen want die is fietsenmaker.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:55:
Op google vind ik honderd verdelers. Nu omdat ik een noob ben weet ik niet welke de goede verdelers zijn en aangezien hier op tweakers veel pmensen zitten met ervaring in dit vak had ik graag jullie mening.
Denk dat het aantal mensen dat professioneel inkoopt bij dergelijke organisaties hier ook wel op één hand te tellen overigens. Maar goed, het komt er op neer dat dergelijke groothandels pas veel korting geven als je in staat bent grote orders te plaatsen. (Lees: duizenden euro's per week). Daarnaast kun/mag je ook pas klant worden bij dergelijke bedrijven als je ook minimaal een bepaalde hoeveelheid omzet voor hun maakt. Anders hebben zij het idee voor spek en bonen te werken, wat natuurlijk niet de bedoeling is van een 'groothandel'.

Enfin, veelal komt het er op neer dat het qua kosten/baten goedkoper is om gewoon een dealtje te sluiten met een lokale pc boer, of goedkoop in te kopen via een webshop in de pricewatch, dan dat je zelf retailertje gaat spelen.
Zie het als: mijn tienjarig neefje wilt zijn eerste fiets kopen en wilt diect een goede maar kent er niets van: typt in op google fiets en ziet er honderden: maar welke is kwaliteit? Drm gaat hiij het aan zijn oom vragen want die is fietsenmaker.
Die analogie gaat niet op. Jij als 'computerexpert' zult zelf moeten inschatten hoe goed de onderdelen zijn die jij kopen wil. De leverancier, tsja, de één zal iets op voorraad hebben wat de ander niet heeft en vice versa. Kwestie van een account aanvragen en uitproberen of het je bevalt lijkt me (dat betreft immers een standaard klant-verkoper relatie).

Verwijderd

Topicstarter
ebia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:07:
[...]

Denk dat het aantal mensen dat professioneel inkoopt bij dergelijke organisaties hier ook wel op één hand te tellen overigens. Maar goed, het komt er op neer dat dergelijke groothandels pas veel korting geven als je in staat bent grote orders te plaatsen. (Lees: duizenden euro's per week). Daarnaast kun/mag je ook pas klant worden bij dergelijke bedrijven als je ook minimaal een bepaalde hoeveelheid omzet voor hun maakt. Anders hebben zij het idee voor spek en bonen te werken, wat natuurlijk niet de bedoeling is van een 'groothandel'.

Enfin, veelal komt het er op neer dat het qua kosten/baten goedkoper is om gewoon een dealtje te sluiten met een lokale pc boer, of goedkoop in te kopen via een webshop in de pricewatch, dan dat je zelf retailertje gaat spelen.

[...]

Die analogie gaat niet op. Jij als 'computerexpert' zult zelf moeten inschatten hoe goed de onderdelen zijn die jij kopen wil. De leverancier, tsja, de één zal iets op voorraad hebben wat de ander niet heeft en vice versa. Kwestie van een account aanvragen en uitproberen of het je bevalt lijkt me (dat betreft immers een standaard klant-verkoper relatie).
Ik ben geen expert en doe dit als bijberoep.
Btw weet iemand toevallig hoeveel centjes je moet hebben voor een onderneming zoals degene die ik wil op te richten? Nu start ik onder een andere nv maar wil een volledige nieuwe beginne

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:11:

Ik ben geen expert en doe dit als bijberoep.
Btw weet iemand toevallig hoeveel centjes je moet hebben voor een onderneming zoals degene die ik wil op te richten? Nu start ik onder een andere nv maar wil een volledige nieuwe beginne
Je maakt me een beetje bang met je vraag. Ik neem toch aan dat je een duidelijk gat in de markt hebt geconstateerd en dat je met die visie daar invulling aan wilt gaan geven. Eén van de zaken die daar bijhoort lijkt mij het schrijven van een business plan en daarvan is inkoop weer een onderdeel. De financiele fundamenten zijn een ander deel. Het klinkt mij een beetje als hobby-bob achtige benadering en ik zou mijzelf wel 14x achter mijn oren krabben om daarmee in de doro jou geambieerde branche in te stappen. Deze branche heeft een dermate lage marge dat je zonder goede visie en fundament geen schijn van kans maakt.

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:06
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:55:
Wat ik zelf doe als ik een distributeur zoek voor een bepaald merk is op de site van dat merk kijken. Vaak staat op de site informatie over welk bedrijf in welk land de distributeurs zijn.

Overigens is de hierboven al genoemde TechData wel een goede distri. Groot deel van de merken die je zoekt, hebben ze. Bovendien staan ze op het punt om Triade Holding (Quote, HON en Batrex) en MCC over te nemen waardoor ze een nog groter assortiment zullen hebben.

Weet overigens niet hoe het in België zit qua hardware webshops maar hier in NL kan je als kleine klant bij een grote distri vaak maar een paar procent marge pakken.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 13:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:22:
[...]

Je maakt me een beetje bang met je vraag. Ik neem toch aan dat je een duidelijk gat in de markt hebt geconstateerd en dat je met die visie daar invulling aan wilt gaan geven. Eén van de zaken die daar bijhoort lijkt mij het schrijven van een business plan en daarvan is inkoop weer een onderdeel. De financiele fundamenten zijn een ander deel. Het klinkt mij een beetje als hobby-bob achtige benadering en ik zou mijzelf wel 14x achter mijn oren krabben om daarmee in de doro jou geambieerde branche in te stappen. Deze branche heeft een dermate lage marge dat je zonder goede visie en fundament geen schijn van kans maakt.
I Second that!

En no offense hoor maar als ik je verhaal lees is de enige conclusie die ik kan maken dat je bedrijf redelijk gedoemd is over de kop te gaan. Ik zou mezelf eerst zéér grondig inlezen in alle zaken betreffende een bedrijf: boekhouding, facturen, aankoop, leveranciers, etc..

Je gaat er precies van uit dat het gewoon even een formuliertje invullen is en je bedrijf is vertrokken. Er komen 1001 zaken bij kijken en ik heb niet de indruk dat je daar rekening mee houdt. Je zegt dat je geen huur en elektriciteit moet betalen...ga je buiten in het donker werken ofzo? Ofwel ga je vanuit het ouderlijk huis opereren ofzo maar dat is dan ook weer een beetje :X Hoe wil je opslag regelen, hoe ga je klanten ontvangen, hoe ga je reclame maken,... kijk weeral wat extra vragen. Kortom ik zou me inderdaad zoals mig29 al zegt 14 keer achter de oren krabben misschien wel meer.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22

Sen

<-->

Ik zit nu al 10 jaar in deze industrie. Ik heb gewerkt bij dealers distri's en fabrikanten. En ik kan je nu al zeggen dat het vinden van een distri die alles heeft en nog eens goedkoop is voor alle producten voor een startende ondernemer er niet is.

Techdata die hier genoemt wordt neemt geen klanten aan die zeggen dat een order van 1000 euro veel te veel is.

2by2 diditrade etc zou nog eventueel kunnen maar die zijn ook niet happig denk ik voor zulke kleine klanten. Maar in nl zijn er de dealerinfo dagen (kaarten kun je gratis krijgen door vragen bij een distri die er staat) en zo iets heeft belgie ook (heb er een x gestaan maar weet de naam nie meer). Ga daar langs en ga daar vragen.

En inkopen in nl heeft een voordeel dat je geen btw hoeft voor te schieten dus waarom niet in nl kopen :D

[ Voor 7% gewijzigd door Sen op 20-08-2010 16:30 ]

Pagina: 1