Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraag over Magento backup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door een onbekende redenen is een complete magento installatie stuk gegaan, na lang proberen besloten nieuwe installatie te doen.

Inmiddels heb ik dus Magento 1.4 geïnstalleerd staan voorheen 1.3.2.

Maar nu ben ik natuurlijk mijn complete catalogus kwijt ( 900 producten )

Gelukkig heb ik een beperkte backup van de vorige instalatie ik beschik over alle bestanden ook de map media waar product fotos in gezet worden, en ik beschik over de SQL file van de database, impresiepe moet hier de catalogus dus uit te halen zijn.

Helaas heb ik geen product export uit de magento admin, aangezien ik de bewuste instalatie niet werkend kreeg.

Op welke manier krijg ik mijn catalogus terug?

Hoe ik erover denk: SQL file strippen tot er enkel de table import van producten over blijft en die in de database van de nieuwe installatie laden en vervolgens de media map van vorige instalatie in de nieuwe instalatie gooien?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat zeiden ze op het magento supportforum? Dat is echt de eerste plek om je vraag te stellen natuurlijk. Ennuh "impresiepe"?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Ik denk dat de OP 'in principe' bedoelt, maar geen idee heeft waar het woord vandaan komt.

Verwijderd

Je kan bij magento niet simpel even de db tables los importeren, heeft te maken met het ontwerp van magento.
wat je misschien wel kan doen is aan de hand van je backup-db een import csv maken, en die vervolgens importeren. Lijkt me veiliger dan wat direct in de db van magento te kloten.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:10

lordsnow

I know nothing

Utterly and totally off-topic...

Inderdaad, dus ook gewoon niet doen

[ Voor 139% gewijzigd door Creepy op 17-08-2010 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt in principe bedoel ik!

Heb vraag nu ook op magento forum geplaats

maui71 jouw oplossing lijkt veiliger eens kijken of het lukt

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:04:
Klopt in principe bedoel ik!

Heb vraag nu ook op magento forum geplaats

maui71 jouw oplossing lijkt veiliger eens kijken of het lukt
Je weet hoe het werkt bij magento met een csv import en images ?

Verwijderd

Topicstarter
Niet exact maar beetje googlen moet ik er wel uit komen denk ik!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 22:29
Kun je niet dezelfde procedure volgen als bij het importeren van de magento-sample-data.
Die file bevat ook een .sql file en een media folder.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het geen mogelijkheid om lokaal een tijdelijke WAMP oid op te zetten, daar de oude magento versie op te zetten en dan de dbase terug te copieren op je WAMP en vanuit daar dan een export oid maken?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
Gomez12 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:02:
Is het geen mogelijkheid om lokaal een tijdelijke WAMP oid op te zetten, daar de oude magento versie op te zetten en dan de dbase terug te copieren op je WAMP en vanuit daar dan een export oid maken?
Second that. Lijkt me echt de snelste en beste keus...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Wamp = offline php5?

Wat ik nu ga proberen is een 1.3 instalatie op andere server te instaleren en vervolgens proberen de oude databse daar achter draaiend te krijgen doormiddel van: 1.3 instaleren in een db en vervolgens de namen van de 2 databes omwisselen.

en dan hopen dat de boel weer draait en dan normalen export maken en in de 1,4 importeren

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 00:19 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Lukt niet helemaal,

Wat ik nu gedaan heb, nieuwe magento 1.3 aangemaakt, databse die automatisch aangemaakt word leeg gooien, SQL van oude installeren.

En de front end werkt nu gewoon incl de producten maar de admin werkt niet meer dus kan ik alsnog geen goed export bestand maken.

Verwijderd

Zou moeten kunnen, ik meen iets gelezen te hebben over dat die admin niet meer werkt. Moet je eens even het magento forum afstruinen.

Verwijderd

Topicstarter
Wil niet echt lukken, installaties die ik steeds doe kan ik gewoon niet inloggen admin inlog krijg ik wel maar als ik vervolgens inloggen druk.

Gebeurt er iets maar krijg ik weer inlog venster maar dan met als link: .../index.php/admin/dashboard/index/key/94a6fec7eea2a0312f5272ef24fcc463/

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:26:
Wil niet echt lukken, installaties die ik steeds doe kan ik gewoon niet inloggen admin inlog krijg ik wel maar als ik vervolgens inloggen druk.

Gebeurt er iets maar krijg ik weer inlog venster maar dan met als link: .../index.php/admin/dashboard/index/key/94a6fec7eea2a0312f5272ef24fcc463/
Wat je nog zou kunnen proberen is storemanager voor Magento installeren (de gratis 30 test versie). Die kan ook backups van je producten draaien. Dat doet hij rechtstreeks uit je database dus buiten de admin om. Dan zou je de producten uit de database kunnen halen en in een nieuwe 1.4 versie importeren.
Pagina: 1