Eerste WCsysteem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er eindelijk voor gekozen om de overstap naar waterkoeling te maken :)
en na wat lees- en zoekwerk heb ik uiteindelijk dit lijstje gemaakt.
dit is mijn begin setup, ik zou later graag het hele systeem waterkoelen maar dit alles wat nu in mijn budget past.
op advies van mede-tweakers ga ik morgen nog even naar de sloop om een mooie radiator voor ernaast te zoeken. ik was van plan om het zo aan te leggen:
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img529/9808/wcthumb.png
De CPU is een AMD Phenom II X4 955 BE,
de waaier is van mijn huidige kast, een Tacens Sagitta II
ik zal daar maar eens een review voor schrijven, ik ben er niet zo'n fan van.. :/
Waar (en of) ik het resevoir en de aftap/bijvul punten plaats laat ik nog even open tot ik mijn radiator heb, maar advies is welkom.

Nu heb ik twee vraagjes:
Ten eerste, HighFlow is wel een goede betrouwbaar winkel toch?
Ten tweede, is dit een goede opstelling van goed materiaal?
-met name:
  • Gaan 2 parallel banen van 1/4D net zo snel als 1 van 1/2D, of kan ik het beter in series zetten?
  • Welke richting kan ik het water het beste op pompen of maakt dat niks uit?
  • En ik neem aan dat ik voor het videokaart-koelblok ook de niet geleidende koelpasta nodig heb?
ok, dus ik heb 5 vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
highflow is goede shop

naar de sloop? waarom niet gewoon een 2de handse rad wat voor pc's bedoelt is..?

1 loop hebben niet parallel gaan doen .

hoe bedoel je welke richting.. ??, de pomp heeft een in out, sluit het aan hoe jij het best denkt..
alleen is pomp- cpu-res-rad-gpu-pomp een beetje onhandig.. dus denk er een beetje logish over na

koelpasta

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Auto (kachel)radiatoren zijn makkelijker en goedkoper aan te komen (voor mij tenminste) dan pc radiatoren, en ik heb er toch de ruimte voor. (+ ik vindt het modden leuk :P)
en pomp- cpu-res-rad-gpu-pomp was ik ook niet van plan 8)7 , nu is het:
pomp(1/2)-> splitter (1/2 naar 2 * 1/4)-> cpu(1/4) & gpu(1/4) ->
splitter(terug naar 1/2) -> radiator -> pomp. (resevoir moet ik nog zien)
Jij zegt dat ik het beter in series kan doen, dus dan kan ik net zo goed 1/4 overal nemen? kan ik dna dezelfde loop houden alleen eerst CPU dan GPU?

en 'koelpasta' :? die staat op het lijstje, ik neem aan dat ik die nodig heb. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Een buis met een halve diameter heeft slechts 1/4de van de doorstroomoppervlakte. Dus door je loop te splitsen in twee verklein je dus je doorstroomoppervlakte. Bovendien zorgen splitters voor extra ladingsverlies in de leiding. Kortom gewoon één loop in serie.

De enige reden die ik kan bedenken waarom je de loop wil splitsen is omdat je denkt dat het water dat over de gpu stroomt warmer is dan dat over de cpu in je gespliste loop. Wel dat heb je dus verkeerd. Het watercoolingssysteem zal een evenwichtssituatie vormen en al het water in de loop zal quasi dezelfde temperatuur hebben. Het water stroomt zo snel dat het onmogelijk is dat de temperatuur noemenswaardig stijgt bij het passeren van een koelblok.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, dubbele diamater != dubbel oppervlak, dat had ik zelf wel kunnen bedenken... |:(
maar de reden waarom ik dat deed was omdat de koelblokjes een 1/4 aansluiting hadden, en als ze parallel lopen de stroomings oppervlakte 2 keer zo groot was als wanneer ze achter elkaar zaten.
wat een hoger stroomsnelheid geeft wat dan weer betere prestaties levert.
maar de splitters zorgen dus voor teveel ladingsverlies om dit effectief te maken? of maak ik gewoon on grote denkfout?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
gewoon alles in 1 loop, wat zijn trouwens de specs kwa cpu en gpu??

gewoon cpu en gpu achter elkaar in de loop

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CPU is een AMD Phenom II X4 955 BE,
en de videokaart is een Saphire HD 4890 Vapor-x (1gb)

als ik alles dan in 1 loop doe heb ik ook alleen maar 1/4 slang nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
als jou pomp etc 1/4 hebben, dan ja heb je alleen 1/4 nodig

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pomp heeft dat niet, maar ik kom er zo wel uit, bedankt allemaal