BSoD While Installing Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Beste Tweakers,
dit forum leek me ideaal voor deze vraag.

Ik heb me onlangs een nieuw moederbord voor m'n desktop aangeschaft en wat HDD's en die dan in RAID-0 geplaatst. Vervolgens heb ik Windows 7 Ultimate x64 zonder problemen geïnstalleerd.
Nu wou ik ook Windows XP in dualboot zetten met m'n Windows 7, het betreft Windows XP Pro SP3.
Het moederbord waar we het over hebben is de EVGA 780I FTW Edition.

Nu het probleem, elke keer wanneer ik de XP installatie cd in de desktop steek boot hij dus van de CD zoals het hoord, ik zie de setup de drivers laden etc maar wanneer de setup aan "Starting windows setup" komt failed hij en krijg ik een bluescreen.

Op mijn nieuwe Sony VAIO heb ik exact hetzelfde probleem, ik heb het al met de installatie cd van m'n buur geprobeerd en Windows XP SP3 MCE gedownload (untouched version zonder cracks of dergelijke, gewoon om te testen) geprobeerd maar ook tevergeefs. Exact hetzelfde probleem.

Nu om mijn probleem wat duidelijk te maken heb ik het snel even proberen opnemen met m'n GSM (VGA kwaliteit waarvoor mijn excuses).
http://vimeo.com/14203809

Hopelijk kan iemand me helpen!
Mvg,
Wouter D.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sata/raid drivers slipstreamen in je XP installatie cd met nLite.
En/of de sata instelling in de bios aanpassen. (IDE, AHCI, RAID, ATA,Legacy zijn instellingen die je tegen kan komen) Als je dat aanpast heb je grootte kans dat je Win7 ook opnieuw moet installeren dus ik zou eerst optie 1 (drivers slipstreamen) proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Laatst online: 07-12-2024
7B bsod staat inderdaad voor unmountable boot volume, dus zoals gero71 hierboven zegt, staat je HDD waarschijnlijk ingesteld als AHCI of raid.

Indien je dit kunt aanpassen in je bios naar IDE of legacy kun je zonder je medium aan te passen waarschijnlijk je windows gewoon installeren. Eventuele nieuwere BIOS zal deze optie al dan niet beschikbaar maken.
Je windows 7 zal geen last ondervinden als je van AHCI naar IDE gaat, aangezien je AHCI (of raid) drivers al geïnstalleerd zijn. Je kunt dus perfect wisselen tussen de 2.

Drivers manueel slipstreamen of eventueel werken met een driverpack storage in text modus om een cdtje te creeëren dat gemakkelijk op een reeks machines te gebruiken is.

Wel zou je best je wat inlezen ivm dual boot met windows 7 en XP. Want XP nu installeren als 2de OS kan (en zal meer dan waarschijnlijk) je bootloader van Win7 om zeep helpen. Wat.. minder leuk kan zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
Het installeren van XP in dualboot met Windows 7 / Vista met 7 / Vista eerst geïnstalleerd heb ik al meerdere malen op m'n oudere laptop gedaan dus dat zou geen probleem zijn.

Nu, in het bios van m'n laptop kan ik helaas niks aanpassen buiten het bootorder.
Ik zal eens opzoeken hoe ik dat slipstreamen van sata/raid drivers in m'n installatie cd precies doe.
Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
foetus_ schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:34:
Indien je dit kunt aanpassen in je bios naar IDE of legacy kun je zonder je medium aan te passen waarschijnlijk je windows gewoon installeren.
Denk niet dat z'n huidige RAID0 array dat fijn gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Ik weet niet of je nog een diskettedrive hebt, maar je kan dan ipv moeilijk te doen met N-lite, bij de installatie op, ik geloof F6, drukken in het begin, en je diskette met de sata drivers er in duwen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
Heb een mooie tutorial gevonden denk ik, ga het zo eens proberen en dan laat ik hier nog wat weten of het al dan niet gelukt is.

Edit; bovenstaande tutorial werkte helaas niet. Of ik heb de verkeerde drivers gebruikt (hoogstwaarschijnlijk, heb gewoon die gebruikt die aangeraden werden in de tutorial).

[ Voor 30% gewijzigd door wouterds op 18-08-2010 00:02 ]

Pagina: 1