Caiway internetsnelheid onstabiel en langzaam laatste tijd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:31
Mensen,

sinds een paar dagen (sinds eind vorige week ongeveer) is mijn internetsnelheid bij Caiway opeens velen malen langzamer en instabieler dan doorgaans. Met speedtest.net haal soms snelheden van onder de 5mbit down (hoort 32 mbit te zijn) en van minder dan 1mbit (hoort 4mbit te zijn.) Ook men pingtijd is giga gestegen. Van doorgaans onder de 10ms schiet die nu soms door tot bijna 100ms.

Nu is het absoluut niet mijn bedoeling om keihard op Caiway te gaan zitten bitchen (normaal haal ik (bijna) altijd de normale snelheden) maar ik vraag me wel af hoe het kan dat deze ''problemen' zich ineens voordoen. Zijn ze bezig met werkzaamheden aan het netwerk? (De website van Caiway zegt van niet.) Of is er iets anders.

Meer mensen die iets dergelijks is opgevallen de laatste dagen/weken?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Het enige wat ik weet, is dat het van PPPOE naar DHCP gaat, iets wat je al kan veranderen mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Probeer dat eens, je krijgt dan ook een hele andere ip range in de 83.nogwat terwijl het eerst 64. was ofzo...
Niet heel belangrijk, maar gezien het een andere methode is kan ik me voorstellen dat het wellicht helpt.

Het is overigens ook wel handig om even te melden in welke regio je zit, hier in H.I. Ambacht nergens last van momenteel. (ultra @ 32mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Klopt inderdaad dat ze overstappen naar DHCP. Dit heb ik echter al een tijd geleden overgezet dus kleine kans dat dit dwars zit.

Zit hier trouwens in IJsselstein ook met een ultra abbo.

Even ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/918150110.png

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
hmmm...

Het zou er ongeveer zo uit moeten zien lijkt me...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/918155400.png

Hoe ben je verder aangesloten?

modem -> router (merk en type) -> bedraad of onbedraad netwerk
Maargoed, het heeft gewerkt, dus eigenlijk ook niet relevant dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Zo hoort het idd en zo is het 9/10 keer ook. Tot een paar dagen terug.

Gebruik zelf een bedrade PC aan een Sweex router en vandaar naar het standaard Caiway modem. Maar zoals je zegt idd. het werkt normaal gesproken altijd prima dus de netwerkstructuur/opzet zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Wat je eventueel kan proberen aan jou kant:

Alles uitzetten, dus ook router en kabelmodem.
Na een tijdje, drink gerust even koffie, modem aanzetten en even wachten tot deze er klaar voor is. Daarna de router aanzetten en check je snelheid. Als dat dan nogsteeds te traag is, wordt het gewoon tijd om een ticket aan te maken bij caiway. Je betaald voor 32 mbit, een 11 mbit verbinding is een heel stuk goedkoper namelijk...

Wellicht is er wat mis in een wijkkast o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Heb modem en router beide regelmatig gereset. Stroom deraf en opnieuw laten connecten en dergelijke. Maar meestal voor een paar minuten, max 5 eigenlijk. Zou dit te kort zijn denk je?

Mocht bovenstaande niet helpen en ik over een paar dagen nog steeds geen verbetering te hebben gemerkt dan ga ik het aanmaken van een ticket overwegen idd.

Thanx voor het meedenken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Hoewel het waarschijnlijk dikke onzin is wat ik nu zeg, maar oke..
Als je redelijk kort het stroom eraf haalt, krijg je in veel gevallen hetzelfde ip adres toegewezen.

Nou zal het probleem niet zozeer aan het ip adres gerelateerd zijn, maar als je een nieuw ip adres toegewezen krijgt, ben je in ieder geval serieus opnieuw in het systeem beland, lijkt me...

je kan natuurlijk even kijken welk ip adres je nu hebt en daarna even zien of het veranderd is.

nogmaals, het is maar een idee en of het nut heeft, geen idee. ;-)

Oja, wat ik wel eens merk bij caiway is dat de dns servers niet al te stevig zijn.
Ik heb een tijdje een alternatieve dns gebruikt, uit mijn hoofd 8.8.8.8. en 8.8.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Weer even een korte update. Misschien omdat het sochtends/begin van de dag is maar nu haalt die het prima zoals bijna altijd dus. Ben benieuwd hoe het in de loop van de dag en vooral vanavond is.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/918960582.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Op het moment dat je problemen hebt, trek je modem uit 't stopcontact, wacht een halfuur (ivm de dhcp lease), en sluit hem eens direct op je PC aan. Trek je dan nog je snelheid niet, helpdesk bellen en zeggen dat het niet aan je apparatuur ligt ;)

Ik heb er ervaring mee, ik haalde in het begin ook mijn snelheden vaak niet. Ze vroegen me wat speedtest resultaten te emailen op diverse tijden, en hebben het uiteindelijk ook netjes opgelost.

Hier stond een dode link.

Pagina: 1