Ik heb hier een Minolta Pagepro 25 printer op de kop getikt met cassete 1 voor a4, cassette 2 voor a3, cassette 3 voor a4 en een grote tray voor 2500vel a4. Verder heeft het ding een duplex unit onboard.
Nu probeer ik echter te printen met het ding maar dat lukt niet. Het apparaat is voorzien van een netwerk interface en heeft hierop ip adres 192.168.5.84 ingesteld. Het ip adres is te pingen en via de browser kan ik wat dingetjes opvragen.
Ik heb een Windows Vista PC met daarop de universal printer driver van Minolta en deze vind ook dat ik een PagePro25 heb. Maar iets printen wil hij niet.
http://bsnl.konicaminolta.nl/support/Info_detail.asp?view=8
Ik heb de printer toegevoegd met een LPR 9100 poort. Pas ik deze poort aan naar 10001 dan print de printer een PCL XL Error (Deze poort 10001 staat op een pagina welke hij print bij het inschakelen)
Update:
Ik denk toch dat het apparaat alleen overweg kan met de universele PS driver, want hiermee krijg ik nu iets meer leven uit het apparaat op poort 10001
Bij de PCL driver ontving ik deze foutmelding:
PCL XL Error
Subsystem: KERNEL
Error: Unsupported Protocol
Operator: Parent Stream
Postion: 0
Bij de PS driver ontvang ik deze foutmelding:
Error: configurationerror
OFFENDING COMMAND: setpagedevice
STACK:
-dictionary-
Zijn er toevallig Minolta monteurs onder de tweakers ?
Nu probeer ik echter te printen met het ding maar dat lukt niet. Het apparaat is voorzien van een netwerk interface en heeft hierop ip adres 192.168.5.84 ingesteld. Het ip adres is te pingen en via de browser kan ik wat dingetjes opvragen.
Ik heb een Windows Vista PC met daarop de universal printer driver van Minolta en deze vind ook dat ik een PagePro25 heb. Maar iets printen wil hij niet.
http://bsnl.konicaminolta.nl/support/Info_detail.asp?view=8
Ik heb de printer toegevoegd met een LPR 9100 poort. Pas ik deze poort aan naar 10001 dan print de printer een PCL XL Error (Deze poort 10001 staat op een pagina welke hij print bij het inschakelen)
Update:
Ik denk toch dat het apparaat alleen overweg kan met de universele PS driver, want hiermee krijg ik nu iets meer leven uit het apparaat op poort 10001
Bij de PCL driver ontving ik deze foutmelding:
PCL XL Error
Subsystem: KERNEL
Error: Unsupported Protocol
Operator: Parent Stream
Postion: 0
Bij de PS driver ontvang ik deze foutmelding:
Error: configurationerror
OFFENDING COMMAND: setpagedevice
STACK:
-dictionary-
Zijn er toevallig Minolta monteurs onder de tweakers ?
[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 17-08-2010 19:38 ]