Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Minolta Pagepro 25 wil niet printen

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb hier een Minolta Pagepro 25 printer op de kop getikt met cassete 1 voor a4, cassette 2 voor a3, cassette 3 voor a4 en een grote tray voor 2500vel a4. Verder heeft het ding een duplex unit onboard.

Nu probeer ik echter te printen met het ding maar dat lukt niet. Het apparaat is voorzien van een netwerk interface en heeft hierop ip adres 192.168.5.84 ingesteld. Het ip adres is te pingen en via de browser kan ik wat dingetjes opvragen.

Ik heb een Windows Vista PC met daarop de universal printer driver van Minolta en deze vind ook dat ik een PagePro25 heb. Maar iets printen wil hij niet.

http://bsnl.konicaminolta.nl/support/Info_detail.asp?view=8

Ik heb de printer toegevoegd met een LPR 9100 poort. Pas ik deze poort aan naar 10001 dan print de printer een PCL XL Error (Deze poort 10001 staat op een pagina welke hij print bij het inschakelen)

Update:

Ik denk toch dat het apparaat alleen overweg kan met de universele PS driver, want hiermee krijg ik nu iets meer leven uit het apparaat op poort 10001

Bij de PCL driver ontving ik deze foutmelding:

PCL XL Error
Subsystem: KERNEL
Error: Unsupported Protocol
Operator: Parent Stream
Postion: 0

Bij de PS driver ontvang ik deze foutmelding:

Error: configurationerror
OFFENDING COMMAND: setpagedevice

STACK:

-dictionary-

Zijn er toevallig Minolta monteurs onder de tweakers ?

[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 17-08-2010 19:38 ]

• raymonvdm
De laatste update voor vandaag denk ik...

Ik heb zojuist voor de gein eens een andere printer driver gebruikt "HP Laserjet 9040 mfp PCL5" en dan kan ik gewoon printen op 192.168.5.84 poort 10001. Nu maar eens kijken op welke HP Printer deze Minolta het meeste lijkt zodat ik die printerdriver kan gebruiken. Met deze HP driver kan ik namelijk geen lades selecteren.

• raymonvdm
Is ier iemand die me verder kan helpen. Ik loop nu echt vast.

Op de dozen van de printer en zijn onderdelen staatn

Pagepro25/35
QMS 2560
Pagepro25

Meer informatie heb ik dus niet. Gebruik ik een HP driver dan kan ik printen. Gebruik ik de driver van een Pagepro 9100 dan kan ik printen, maar in beidegevallen kan ik geen papier lade selecteren of werkt dit niet.

Wellicht is de printer ook onder een andere naam verkocht en kan ik daarmee een geschikte driver vinden. Ik heb al wel contact gezocht met Minolta support, maar wacht daarvoor nog op antwoord

[ Voor 20% gewijzigd door raymonvdm op 18-08-2010 17:44 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Die machine is een originele Konica/Minolta, als je daar een HP-versie driver van hebt dan is dat van de relabeled machine ;) Helaas ben ik niet bekend met dit model, maar ik kan je adviseren eens rond te gaan speuren bij Océ. Daar worden onder hun eigen naam ook dergelijke modellen verkocht en verhuurd van Konica/Minolta. Eigenlijk alle machines van Océ welke geen grootformaat zijn, komen bij Konica/Minolta vandaan (maar dat zal snel Canon worden ;))

Als ik mij niet vergis dan moet de Océ Variolink 3622 dezelfde machine zijn.

http://www.oce.nl/producten/variolink3622/default.aspx

De handleidingen geleverd bij de meeste Océ machines zijn ook aardig te begrijpen, je hebt hiermee een vrij grote kans van slagen.

• raymonvdm
Ik had al even gerommeld met een canon driver en ook daar krijg ik prints eruit

De printer ziet er zo uit

Afbeeldingslocatie: http://imagesb.ciao.com/ide/images/products/normal/673/Minolta_QMS_PagePro_25__1283673.jpg

Maar dan zonder de linker uitvoer...

De Variolink lijkt er niet op maar ik ga eens bij OCE kijken mocht ik weer in de buurt van de printer zijn. Als we alleen maar lades kunnen selecteren en a4 en a3 printer dan zijn we wel gelukkig.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
raymonvdm schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:06:De Variolink lijkt er niet op maar ik ga eens bij OCE kijken mocht ik weer in de buurt van de printer zijn. Als we alleen maar lades kunnen selecteren en a4 en a3 printer dan zijn we wel gelukkig.
Lijkt er niet op? Dat is volgens mij toch echt dezelfde machine waar jij een link naar Konica van geplaatst hebt voor die universele driver? Misschien dat je dan een link naar de juiste machine kan plaatsen?

• raymonvdm
MicGlou schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:51:
[...]

Lijkt er niet op? Dat is volgens mij toch echt dezelfde machine waar jij een link naar Konica van geplaatst hebt voor die universele driver? Misschien dat je dan een link naar de juiste machine kan plaatsen?
Ik zie waar de verwarring ontstaat. Ik link naar de universal driver van konica. En daar staat toevallig dit plaatje bij. Inmiddels heb ik ook reactie van Minolta Support met een XP driver. Deze ga ik vanavond eens proberen.

Nu maar hopen dat XP drivers onder vista werken..

Update:

Ik heb vanavond de drivers geinstalleerd op een Windows XP laptop, deze heeft standaard de drivers voor een PagePro 25. Nu wil ik dus deze drivers over zetten naar een Windows Vista machine. Ik heb geprobeerd om dit te doen door met Process Monitor te kijken welke files er geopend worden tijdens de installatie, echter ik zie teveel waardoor ik dus weer niks kan zien.

Is er iemand die weet hoe ik XP drivers vanaf een XP installatie kan gebruiken op een andere pc ?

[ Voor 28% gewijzigd door raymonvdm op 20-08-2010 19:58 ]

• raymonvdm
Dat het zo simpel kan zijn:

- Pak een laptop met Windows XP en een I386 directory
- Kopieer de I386 directory lokaal (doe je dit niet dan mag je de printer niet installeren |:( )
- Kies bij de installatie van de printer (add printer) voor bladeren
- Geef de I386 map van Windows XP op
- Kies nu de PagePro25 driver
- Klik een paar keer next

- Klaar nu moeten we kunnen printen met een XP driver op een Vista werkstation _/-\o_
Pagina: 1