Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[7] Product Key werkt niet op 64-bitversie

Pagina: 1
Acties:

• Coevorden
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-11 22:30
Ik heb vandaag een laptop gekocht met 4 GB aan geheugen maar helaas kwam deze met een 32-bit versie van Windows Home Premium. Gelukkig had ik nog een Home Premium 64-bit disc leggen, en dacht die te kunnen installeren. Dit lukt, alleen kan ik hem niet activeren met de code die op de achterkant staat omdat deze volgens Microsoft onjuist is. Ik heb hem al ee naantal keer opnieuw ingetikt om te checken of ik hem niet fout invoer. Windows checkt de code wel, je zag zo een balkje laden maar uiteindelijk zonder succes. Na wat minuutjes Googlen kom ik er achter dat dit wel moet kunnen.

Ik heb verder niet het 32-bit OS nooit geinstalleerd sinds ik er ook een snellere nieuwe harde schijf in heb gedaan.

Verwijderd

Dat zit ik net ook toevallig uit te leggen in een ander topic ;-).
Moet je eventjes op telefonisch activeren drukken in plaats
van via internet, installatie-ID via je telefoon doorgeven en dan
krijg je een code van hun (in blokjes van 6 cijfers) die je dan
invoert; dan werkt het wel.

Waarom weet ik niet, maar merk zelf ook dat het up- en down-
graden van Windows 7 versies (32/64bits) gewoon niet gaat
met activeren; of bijna niet.

Succes

• Coevorden
Dankjewel!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Bij je laptop zit waarschijnlijk een voor geïnstalleerde OEM versie van Windows?
Is de 64 bit versie ook een OEM versie of een retail versie?

Verwijderd

Ook als je een OEM-dvd wegtrekt bij MSDN en die installeert en de code van je voorgeïnstalleerde Windows 7 Prof 32-bits invoert op de installatie met de Windows 7 Prof 64-bits installatie kun je alleen de installatie voortzetten met DIE code, maar het daadwerkelijk activeren lukt niet echt momenteel. Vandaag ook weer iemand gehad die toevallig zijn laptop wilde upgraden, ook telefonisch activeren is dan de enige mogelijkheid.

Verwijderd

in het verleden is het zo geweest dat de procuctcodes voor 32 en 64 bit niet hetzelfde waren. Er was dus voor een vista 32 bit en vista 64 bit een verschillende code. Deze codes kon je ook niet onderling wisselen.

Ik weet niet of dit bij windows 7 nog steeds is, maar zou wel verklaren waarom de automatische activering niet werkt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:42:
Ik weet niet of dit bij windows 7 nog steeds is, maar zou wel verklaren waarom de automatische activering niet werkt.
Nope, is niet zo. Je kan gerust codes van 32 bit gebruiken voor activatie van 64 bit. Ook de taal is niet interessant. Kan me niet herinneren dat dit bij vista anders was eigenlijk.

De reden dat de code niet werkt bij TS (is overigens wat hoger al correct vertelt) kan omdat de code onderop de laptop een oem serial is. En oem serials werken alleen met oem cd's.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:39:
Vandaag ook weer iemand gehad die toevallig zijn laptop wilde upgraden, ook telefonisch activeren is dan de enige mogelijkheid.
Als je al een installtie geactiveerd hebt met een 32bit installatie, en dan 64 wilt activeren gaat dit met juiste cd inderdaad ook niet lukken. Met activatie wordt de serial gekoppelt aan een specifieke taal/bit versie. Dan is bellen een optie.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 18-08-2010 16:14 ]

Verwijderd

job schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:45:
[...]
En oem serials werken alleen met oem cd's.
Maar daarbij zou het verschil tussen 32 en 64bits niet uit hoeven maken

• Coevorden
Is gelukt via telefoonactivatie. Nogmaals bedankt.
Pagina: 1