Nieuw systeem, rook uit mijn voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views

• sanderbaco
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06-2023
Heb net alles nieuw doe een hbo opleiding IT dus weet hoe ik een computer moet bouwen maar zit met een groot probleem! ik heb deze pas 2 weken en toen ik alles voor het eerste aansloot begon het allemaal met een brand lucht.. ik dacht van nou dit zal wel komen omdat de koelpasta enz beetje heet word enz. maar na paar dagen herstarte ik me pc en ging hij heelmaal uit ik vond dat wel raar en hij ging vanzelf weer aan..
alle fans gingen draaien en toen ging die weer uit:S dit deed hij vanzelf paar x achter elkaar totdat er rook uit me voeding kwam.

heb een nieuwe laten opsturen en sloot deze aan en hetzelfde gebeurde weer!
ik snap er echt niks van! de rook komt echt uit de voeding!
en heb alles gecontroleerd het maakt geen kortsluiting!

wat moet ik nu doen??? help

specs:
Tagan Piperock II 780 Watt
MSI P55A Fuzion
Core I7 870
4gb corsair dominator
XFX 5870

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:02
Allereerst die voeding eruit halen en nooit meer gebruiken met al die dure onderdelen.
Ik zou de winkel/leverancier erop aan spreken en wellicht een ander merk voeding nemen.

Niet dat Tagan slecht is (zeker niet) maar ik zou zelf een heel ongemakkelijk gevoel houden om voor de 3e keer zo'n Piperock II in m'n kast te moeten hangen.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:11
Ik heb een HBO-opleiding elektronica gevolgd, maar denk maar niet dat je daar leert met een soldeerbout om te gaan... het lijkt mij sterk dat ze bij een HBO IT opleiding leren PC's te bouwen. (Hmmm... profiel zegt "IT management", klinkt nog minder technisch dan 'echt' IT ;-)

Maar goed: een voeding waar rook uit komt zou zomaar door kortsluiting kunnen komen. Als het dan al de tweede is, dan zou ik de voeding zelf eigenlijk al uitsluiten als probleem-bron.
en heb alles gecontroleerd het maakt geen kortsluiting!
En HOE heb je dat gecontroleerd, en waarom ben je er zo zeker van?
Als ik even heel wild ga gokken: afstandbusjes onder het moederbord op plaatsen waar ze niet horen.
In elk geval, probeer eens zo kaal mogelijk te werken:
Moederbord los op een plaat karton of zo; 1 reepje geheugen, processor met koelblok, eventueel een grafische kaart en dan een (nieuwe...) voeding aansluiten. Kijk eens of dat goed blijft werken. Kan je daarna bij het inbouwen nog even extra letten op de afstandbusjes - dat ze alleen op plaatsen zitten waar ook een gat in het moederbord zit.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:23
sanderbaco schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:12:
Heb net alles nieuw doe een hbo opleiding IT dus weet hoe ik een computer moet bouwen ... toen ik alles voor het eerste aansloot begon het allemaal met een brand lucht.. ik dacht van nou dit zal wel komen omdat de koelpasta
Nou dit bovenstaande stukje klinkt wat tegenstrijdig. Want als je vaker een pc in elkaar heb gezet dan weet je dat koelpasta niet gaat stinken als het warm word.

Brand lucht uit voeding is waarschijnlijk van een ElCo maar als deze eigenlijk zo goed als nieuw is maar toch stuk dan heb je gewoon garantie.
niet per ongeluk schuifje op 110V :?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
klaasbram schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:56:
[...]
niet per ongeluk schuifje op 110V :?
Mmm, die schuifjes zitten al een hele tijd niet meer op voedingen.
De meeste snappen een voedingsspanning van 100-240 Volt.

Als je twee keer een voeding aansluit en er komt twee keer rook uit dan moet je je toch gaan
afvragen waarom, de kans dat het de voeding is wordt steeds kleiner.
Echte voedingen roken niet :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Titelfix. Minder schreeuwerig en ik wist niet dat je tegenwoordig op het hbo geen bezittelijk voornaamwoorden meer hoefde te kennen.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12 22:04
bouwfraude schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:29:
[...]

Mmm, die schuifjes zitten al een hele tijd niet meer op voedingen.
De meeste snappen een voedingsspanning van 100-240 Volt.

Als je twee keer een voeding aansluit en er komt twee keer rook uit dan moet je je toch gaan
afvragen waarom, de kans dat het de voeding is wordt steeds kleiner.
Echte voedingen roken niet :)
Precies, is het niet mogelijk een andere merk voeding te krijgen ipv deze? En probeer ook andere onderdelen uit te sluiten van het probleem indien mogelijk, want je zegt dat hij direct gaat roken. kun je dus maar 1x per voeding iets testen.

Succes ;)

• sanderbaco
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06-2023
Het probleem is opgelost! heb alle componenten los gehaald en het moederbord op de doos gelegd en de stroom er op gezet! meteen begon de boel weer te roken! het bleek dat vlak bij me cpu iets is doorgebrand! en in het midden van me moederbord zit nog een 2e brandplek. deze ga ik dus meteen terug sturen! doordat de voeding alle rook opzoog leek het net de voeding en heb ik voor niks me voeding teruggestuurd. nu maar hopen dat me andere onderdelen hier niet onder geleden hebben. maar dat merk ik over tijdje wel weer!

bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:37:
[mbr]Titelfix. Minder schreeuwerig en ik wist niet dat je tegenwoordig op het hbo geen bezittelijk voornaamwoorden meer hoefde te kennen.[/]
die moest ik even opzoeken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bezittelijk_voornaamwoord
8)7
had antwoord getypt maar hoefd dus niet meer.blij dat de oplossing er is .

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 21:52 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

SeatRider

Hips don't lie

sanderbaco schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:47:
Het probleem is opgelost! heb alle componenten los gehaald en het moederbord op de doos gelegd en de stroom er op gezet! meteen begon de boel weer te roken! het bleek dat vlak bij me cpu iets is doorgebrand! en in het midden van me moederbord zit nog een 2e brandplek. deze ga ik dus meteen terug sturen! doordat de voeding alle rook opzoog leek het net de voeding en heb ik voor niks me voeding teruggestuurd. nu maar hopen dat me andere onderdelen hier niet onder geleden hebben. maar dat merk ik over tijdje wel weer!

Nou! graag! gedaan! Heb! je! gelijk! gecheckt! of! je! niet! teveel! afstandsbusjes! hebt! gebruikt? Moederborden! branden! doorgaans! niet! spontaan! door!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

sanderbaco schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:47:

Heb je niet gewoon kortsluiting gemaakt met je mobo in je kast? Zou ik wel even dubbel checken anders ga je met je nieuwe mobo weer hetzelfde krijgen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou case closed lijkt me. Tijd om de boel op slot te gooien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.