Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik gebruik nu al meer dan 2 jaar een surround receiver voor mn computer geluid i.c.m. 2 DM2a speakers van het merk B&W maar het begint mij steeds meer te ergeren dat mijn kamer fysiek en qua klankbeeld te klein is. Ik krijg ergens achterin mijn kamer een ophoping van bass en bij mijn bureau hoor ik bijna niets. maar als ik op de gang ga staan met de deur open is de bass adequaat.

Ik zit dus te denken aan een compacter systeem. Het liefst een 5.1 systeem omdat ik de speakers makkelijk op zou kunnen hangen. Alleen ik heb een nog perfecte receiver liggen die ik eigenlijk nog wil gebruiken(speakers waren toch maar bruikleen). ik had dus het idee om een Z-5500 setje te kopen met een defecte controle pod om de speakers rechtstreeks op de kanalen aan te sluiten en de Sub op de Sub-out van de versterker. Alleen er zit geen tulp op de sub van de Z.5500 alleen een rare logitech plug. Weet iemand of deze om te knutselen valt tot een tulp-plug? oftewel weet iemand een layout van de kabel?

Wat ik ook zou kunnen doen is een Z-5500 kopen die zekeringen vreet of gewoon niet aan wil om alles passief aan te sluiten. Maar ik weet alleen niet zeker of het mogelijk is om de sub passief aan te sluiten op 1 van de kanalen van mijn Yamaha RX V-459(6 x90w)

of kan iemand mij een andere oplossing meer aanraden? mijn budget is beperkt omdat de komende 2 schooljaren waarschijnlijk erg duur worden ivm projecten..

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
weet niemand iets hierover?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

Shunt

Boe

nee die is niet zo maar om te solderen de control pod doet volgens mij ook de filtering en de volume en bass controll dus dat gaat niet echt lukken. Ook zou ik nooit maar dan ook nooit die satalietjes gebruiken ipv die B&W speakers echt geloof me daar mee hou die speakers lekker en spendeer je geld in etappes in een mooi fatsoenlijk geluid setje.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:48

DMN

Als je een werkende control pod hebt, kan je de sub-uitgang van de receiver met een verloopje op 1 van de analoge ingangen van de control pod aansluiten. Dan werkt de sub gewoon en maakt hij gebruik van de ingebouwde versterker. De satelieten kan je dan direct op je receiver aansluiten.

Freude am Fahren

Verwijderd

Goeie oplossing, ik had er zelf niet eens aan gedacht.
Laat je nog even weten of het heeft gewerkt voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

Shunt

Boe

gpXtreme schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:41:
Als je een werkende control pod hebt, kan je de sub-uitgang van de receiver met een verloopje op 1 van de analoge ingangen van de control pod aansluiten. Dan werkt de sub gewoon en maakt hij gebruik van de ingebouwde versterker. De satelieten kan je dan direct op je receiver aansluiten.
Jammer alleen dat dit voledig geen meerwaarde heeft boven de versterker van de Z-5500.
Het geluid zal niet beter klinken maar juist slechter aangezien je reciever wel gewoon een normale filtering heeft.
Je sats zullen dan in eens van af 80 of 120 hz mee moeten spelen. En daar zijn ze niet voor gemaakt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1