Toon posts:

56K modem (twister) wil niet functioneren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een modem gekocht van het merk Twister (56K internal voice faxmodem). Ik heb twee (hardware) com-poorten. Ik heb al van alles geprobeerd (zoals vastzetten van irq's en extra com-poorten aanmaken) de comp wil gewoon niet communiceren met de com-poort en dus niet met de modem. Ik werk onder W98 met een PII/350, 128Mb, Live! en V550 en 3com Ethernet (10Mbit). Ik word er helemaal gek van.... hoe installeer ik dat verdomde ding!! Installeren gaat prima met de bijgaande software, maar de comp zegt de com poort niet te kunnen openen of te kunnen lezen in het register.... ik ben er nu al bijna een week mee bezig en wordt er zo langzamerhand een beetje simpel van... dus aub.....

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Hoe instaleer je hem zelf?

Toch niet via add modem he. Want het is waarschijnlijk een softwaremodem en dan werkt het niet zo.

Check even onder systeem of er iets staat zoals een onbekende PCI Serieel device., want dat is je modem.
Je zou iets moeten hebben staan zoals een HCF blabla als apparaat groep.
En onder modems zou dan ook zoiets moeten staan.

En die melding van dat ie de poort niet kan open zou betekken dat je verkeerde drivers hebt geinstalleerd.

En gebruik de ENTER toets om je tekst een beetje opmaak te geven. Dat leest een stukje makkelijker.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

http://www.twister-products.nl/index2.html

Bekijk de FAQ eens en download een manual.
Je hardware COM poorten zijn niet van belang voor je modem, dus zet ze uit (in BIOS) als je ze niet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Onder apparaatbeheer staan twee apparaten
1. Onbekend Apparaat
2. PCI Communication Device

Ik kan ze alleen niet goed installeren, als ik via eigenschappen --> stuurprogramma bijwerken selecteer ik zowel bij de drivers die bij het modem zaten als wel de standaardmodem drivers van windows de melding krijg dat dit niet de juiste software is voor het apparaat.

NB: ik heb de (hardware) com-poorten uitgeschakeld in mijn BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!!! het werkt!!!

Het heeft slechts 1 week gekost om een 56K modem te installeren... (zucht)

May the force be with me in the future....

Thx
topic closed.