Dos op een wyse terminal 1125se

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 23:48
We hebben hier op de zaak een berg oude terminals waar we niks meer mee kunnen omdat ze discontiued zijn qua firmware, heb een beetje lopen googelen, maar kan het zou snel niet vinden, is het mogelijk om dos op die dingen aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Nofi, maar ik heb dit in 3 sec google gevonden.

Ja het in principe mogelijk om hier DOS op te draaien. Er zit een Geode GX 266mhz CPU in, deze is x86 en dus kan DOS in theorie werken.

Of het in de praktijk kan is een andere vraag. Waarom je dit zou willen is nog een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DOS (MS-DOS & PC-DOS) draait op een x86 architectuur CPU. Zit die er in, dan moet het wel lukken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nou, DOS draait voornamelijk bovenop het BIOS.
Zo'n terminal hoeft helemaal geen BIOS te hebben, dat kan best een heel andere bootrom zijn.

Het is dus volgens mij niet zo evident om hier DOS op te draaien, waarschijnlijk kun je ze, als je ze nog wilt gebruiken, beter aan een linux systeem knopen als domme, tekst-based terminal. Kun je er nog steeds meer mee dan met DOS >:)
Edit: een tftpboot van een linux machine, en als x-term gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 17-08-2010 16:27 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 23:48
Het maakt in principe niet zo heel veel uit wat erop draait, ik wil iig van een usb stick opstarten, ik heb geprobeerd in de bios te komen door f2 in te houden tijdens het starten ook del heb ik geprobeerd (en f10 en f12) maar ik kom er niet in, ik heb factory reset geenabled door een nieuwe wnos.ini over te blazen maar ook dat helpt niet. Ik kan niet van usb booten als ik niet in die bios kom, iemand ervaring met dit type terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 10:24
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:22 ]

Pagina: 1