Toon posts:

ik zoek hulp van een ervaren tweaker

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik dit op de juiste plek in dit forum post, ben nieuw hier. Ik zoek een ervaren tweaker die me kan helpen. Ik ben geen gamer, maar ben met muziekproductie bezig. Mijn pc draait echter niet naar behoren. Cubase (programma voor muziekproductie) communiceert via een zgn. ASIO driver met mijn geluidskaart, en daar wringt ergens het schoentje. De ASIO activiteit wordt in Cubase weergegeven op een meter, en dit piekt veel te snel om normaal te zijn voor zo'n stevige pc configuratie als de mijne.

Ik heb al uren en uren gezocht op internet, allerlei "tweak je pc voor muziekproductie"-gidsen geprobeerd, benchmarking software gedraaid (alles ok) en ik vind de oplossing voor m'n probleem niet. Ik heb een externe geluidskaart via firewire aansluiting. Ik denk dat de grond van de problemen te vinden is bij ofwel de firewire bus die onnodig bezet is, of anderzijds misschien één of ander irq conflict, of...?

Ik zoek al sinds geruime tijd iemand die de tijd en de kennis heeft om het probleem te kunnen vaststellen en verhelpen. Ik wil hiervoor gerust een vergoeding betalen als ik bij je langs kan komen (of jij bij mij). Ik woon in Wichelen, Oost-Vlaanderen. Ik ben ten einde raad en het enige alternatief wat me hierna nog rest is mijn pc vervangen, wat toch weer een serieuze kost met zich meebrengt. Ik zoek dus geen tips van "probeer dit of dat eens", die heb ik al talloze malen gehad op andere forums. Mijn conclusie is dat elke configuratie anders is en dat er dus voor elke pc met een probleem een specifieke oorzaak is (door samenspel van de configuratie) die je van op afstand niet kan vaststellen.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

welke geluidskaart heb je?

IRQ lijkt me niet de issue, eerder een firewire chipset probleem of gewoon verkeerde instelling van je ASIO driver. Maar met alle respect voor GOT, hier zitten te weinig serieuze muziek experts. Zou eerder synthforum.nl proberen voor je vragen. Daar we daar al jaren dit soort vragen gepast beantwoorden, dan wel dat je iemand treft met kennis die in je omgeving woont.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hoewel we allemaal op het forum zitten om elkaar te helpen, is het niet toegestaan om op deze manier te werven. Ik ga dit topic dan ook sluiten.

Mocht je alsnog gewoon voor online advies terecht willen, dan nodig ik je van harte uit om een nieuw topic aan te maken in het juiste subforum. Als Cubase het probleem is, dan zal dat Client Software Algemeen zijn. Ligt het aan je geluidskaart dan is Audio en HiFi daarvoor de juiste plek.

Dit topic is gesloten.