Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slipstream txtsetup.sif probleem XP Home

Pagina: 1
Acties:

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:52

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig een XP-installatie te maken, door te slipstreamen. Ik heb SP3, post SP3 update-pack en drivers geïntergreerd, verder heb ik onnodige toetsenborden en talen deleted. Als ik dan in een Virtual PC de install start, komt er bij 'bestanden selecteren voor installatie' de melding dat er in TXTSETUP.SIF onder sectie WinNTDirectories de sleutel 251 met waarde 0 ontbreekt. Nu heb ik deze handmatig toegevoegd, maar nu zegt die dat ik sleutel 252 waarde 0 moet toevoegen. Wat is er corrupt?

Ik gebruik nLite voor het slipstreamen, Virtual PC voor het testen en een oude Dell-Installatie-CD, geïntergreerde productsleutel verwijderd en alle andere Dell-dingen...

Ik hoop op hulp...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
inmiddels handmatig elke keer 1 regel toegevoegd tot 271, gelukt..., alleen nu kan ik geen enkele (werkende en legale!!) productkey invoeren... Als ik dan zeg 'nu niet', blijft de installatie toch hangen... Wat nu?

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 07:56
Ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan naar de originele geslipstreamde XP met SP3 CD van Microsoft, dan die verkrachte CD van Dell. Ik denk dat dit minder gedoe geeft dan de CD van Dell. In mijn 15 jaar ervaring heb ik nog NOOIT CD's van HP, Dell of anderen gebruikt, of originele preloads van OEM's. Het maken images en eigen slipstreams deed ik ook nooit met vage tools zoals Nlite ofzo, gewoon ouderwets, met de hand, en de standaard tools die je daar voor hebt van Microsoft.

Kortom, probeer het met een originele XP met SP3 van Microsoft.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sowieso zal die Dell cd problemen geven, want die is gemaakt om met de serial die er al bij zit netjes te installeren en al geactiveerd zijn na installatie door informatie die aanwezig is in het BIOS. VPC heeft deze activatie informatie niet, dus de key wordt geweigerd, welke je ook al proberen. Er is een kans dat de serial die je eruit hebt gehaald wel werkt, maar groot schat ik die niet.

Verder ben ik 't eens met hierboven, een normale XP cd nemen, liever een waar SP3 al in zit ipv zelf een te moeten maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Een cd van Dell gebruiken is inderdaad geen goed idee.

Maar welk type code gebruik je tijdens de installatie?
Je kan namelijk geen vlk of retail key invoeren als je een OEM-cd gebruikt.

Om dit te kunnen moet je de setupp.ini aanpassen in de i386-folder op van de cd.
In dit bestand staat een code bestaande uit 5 cijfers, een spatie, en weer 3 tekens, in de stijl van
82503 OEM
Door hier de letters "OEM" aan te passen naar "270" kan je VLK keys gebruiken. Door aan te passen naar "335" kan je normaalgezien retail keys gebruiken.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hmm... de computer waar ik het op wil installeren is ook een Dell, maar daar zat geen CD bij, wel een papiertje met de tekst dat je system restore moest gebruiken en anders moest je de DVD via de dell-site downloaden, maar die DVD is niet meer beschikbaar...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Staat er nog windows op? Zoja, dan kan je dmv keyfinder de licentiekey eruit vissen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1