Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers..

Ik ben sinds 2 weken een trotse bezitter van de HTC Desire (silver) van Vodafone (gelukkig un-branded O+ )
maar de accu gaat niet zo heel erg lang mee,, sterker nog als ik hem 's nachts uit heb staan kan ik er 1 dag en met uitzondering 1,5 dag mee doen. :?

Mijn WIFI gebruik ik niet omdat ik 3G heb, en GPS staat ook eigenlijk nooit aan. (of ik moet navigatie nodig hebben)

Op dit moment zet ik na het gebruik mn 3G uit (met aan/uitknop) maar het moet blijkbaar in te stellen zijn dat als het scherm uit is, dat ook de 3G uit moet staan.

Nu zou ik graag van jullie willen weten of jullie tips hebben om de accu langer mee te laten gaan.

ik post hieronder een lijst met alle apps die ik zelf heb, zodat daar ook eventuele nuttige tips over gepost kunnen worden.

Alvast bedankt! O-)

Dit is de lijst met apps die ik erop heb staan met eventuele gebruiksomschrijving:

-Aandelen
-Advanced Task Killer (gebruik ik eigenlijk altijd, maar schijnen meningen over verdeeld te zijn)
-Agenda
-Apps Delen
-Barcode scannen
-Berichten (staat ook als widget)
-Buienradar (soms met 3G)
-Bureauklok
-Calculator
-Camcorder
-Camera (maak wel eens een foto'tje)
-Ebuddy
-Energie gebruik (als widget)
-Facebook
-FM-radio
-Footprints
-Friendstream (als widget en twitter wel eens)
-Galerie
-Gmail (snelkoppeling op sense en die gebruik ik wel vaak)
-HTC contacten
-iMobster (leuk gangster spelletje voeg me toe: HUVWX5)
-Instellingen
-Internet (soms voor nu.nl / tweakers.net)
-Klok
-Latitude
-Mail (deze gebruik ik niet)
-Maps
-Market
-Muziek
-Navigatie
-Nieuws
-Nieuws en weer
-Oproepen
-PDF viewer
-Peep
-Plaatsen
-Quickoffice
-Sim-toolkit
-Spraakopname
-Talk
-Teeter
-Telefoon
-Video's
-Voice search
-Weer (als widget)
-Wifi hotspot
-Youtube
-Zaklamp
-Google zoeken

nog eventuele aanvulling voor leuke/nuttige apps dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Zijn al vele vragen over geweest, maar Friendsstream is vaak de boosdoener. Bovendien refreshen sommige apps om de paar minuten (zoals FriendsStream). Moet je per App bekijken en dan op handmatig/alleen bij starten app zetten. Bedenk wel dat het een smartphone is, dus een hele dag uithouden om 's avonds aan de lader te moeten is niet heel raar, iPhones hebben hetzelfde. Vooral spelletjes en hevig Youtube/Dumpert.nl gebruik zal een aanslag zijn op je batterij.

En het nut van ATK, heb je m constant aan staan? Kan namelijk schadelijk zijn, heb m na een week eruit gemieterd en merk echt nul verschil qua batterij of geheugengebruik, mn HTC is wel veel stabieler.

Edit: over taskkillers, zie ook: http://www.androidworld.n...n-taskkillers-in-android/

[ Voor 29% gewijzigd door vogelaarke135 op 17-08-2010 14:42 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vogelaarke135 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:31:
Zijn al vele vragen over geweest, maar Friendsstream is vaak de boosdoener. Bovendien refreshen sommige apps om de paar minuten (zoals FriendsStream). Moet je per App bekijken en dan op handmatig/alleen bij starten app zetten. Bedenk wel dat het een smartphone is, dus een hele dag uithouden om 's avonds aan de lader te moeten is niet heel raar, iPhones hebben hetzelfde. Vooral spelletjes en hevig Youtube/Dumpert.nl gebruik zal een aanslag zijn op je batterij.

En het nut van ATK, heb je m constant aan staan? Kan namelijk schadelijk zijn, heb m na een week eruit gemieterd en merk echt nul verschil qua batterij of geheugengebruik, mn HTC is wel veel stabieler.

Edit: over taskkillers, zie ook: http://www.androidworld.n...n-taskkillers-in-android/
kan friendsstream echt de boosdoener zijn als hij niet automatisch synct?
en ATK heb ik niet constant aan staan, maar ik draai hem altijd als ik applicaties heb gedraaid zodat ze ook echt afgesloten worden. (dacht dat het goed was voor de accuduur)

ik ben op de hoogte van accuduur van smartphones, hiervoor had ik een HTC Touch Diamond, en die hield het (zonder internet gebruik) nauwelijks 12 uur vol, vaak was het na 10 uur op.

Ik dacht bij de aanschaf van dit toestel met dubbele capaciteit van de accu toch wel wat langer mee te gaan dan 24 uur

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:08:
[...]

kan friendsstream echt de boosdoener zijn als hij niet automatisch synct?
en ATK heb ik niet constant aan staan, maar ik draai hem altijd als ik applicaties heb gedraaid zodat ze ook echt afgesloten worden. (dacht dat het goed was voor de accuduur)

ik ben op de hoogte van accuduur van smartphones, hiervoor had ik een HTC Touch Diamond, en die hield het (zonder internet gebruik) nauwelijks 12 uur vol, vaak was het na 10 uur op.

Ik dacht bij de aanschaf van dit toestel met dubbele capaciteit van de accu toch wel wat langer mee te gaan dan 24 uur
ebuddy slurpt ook je batterij leeg. En idd: taskkillers veroorzaken vaak meer kwaad dan goed.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LDVC schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:29:
[...]

ebuddy slurpt ook je batterij leeg. En idd: taskkillers veroorzaken vaak meer kwaad dan goed.
maar als ik ebuddy applicatie afsluit blijft zoiets toch op de achtergrond draaien...
daardoor lijkt het me dat de ATK juist goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:55
@ Jochempje: waarom advies vragen als je het zelf beter denkt te weten? Meerdere mensen geven aan dat ATK meer kwaad dan goed doet. Probeer het anders eens een tijdje zonder ATK, eens zien wat dan de resultaten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

In eerste instantie vond ik de batterijduur van de Desire ook een probleem.
Nadat de froyo update en het installeren van juicedefender erger ik me niet meer aan de te korte batterijduur.

Sommigen vinden juicedefender helemaal niet, omdat het meer kwaad zou doen dan goed, maar mij bevalt het wel. Ik heb eigenlijk altijd Wifi, bluetooth en sync aanstaan en dan gaat de batterij gemakkelijk 1 dag mee. Ik leg hem toch elke nacht an de oplader. GPS zet ik wel af.
Als ik Wifi en bluetooth af zet, hoef ik de desiere maar eens in de twee dagen aan de oplader te leggen

[ Voor 4% gewijzigd door Zewatanejo op 18-08-2010 10:29 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:13:
[...]

maar als ik ebuddy applicatie afsluit blijft zoiets toch op de achtergrond draaien...
daardoor lijkt het me dat de ATK juist goed is.
• Schijn bedriegt. De meeste apps die je in een task killer ziet staan hebben niet eens een proces aan zich hangen, het staat puur en alleen in het geheugen en verbruikt 0.0% van je CPU-tijd. Killen hiervan heeft geen nut omdat Android dit zelf ook al doet wanneer het geheugen nodigheeft, maar dan wel heel wat netter dan een task killer dat meestal doet.

• Apps in hun geheel kunnen niet op de achtergrond draaien. Services (een onderdeel van een app) wel. Er zijn twee soorten services: achtergrond en voorgrond. Achtergrond houdt in dat het elk moment gekilled kan worden door Android (en dat wordt vaak ook gewoon gedaan). Voorgrond betekent dat het niet zomaar gekilled wordt. Sinds Android 2.0 is het niet meer mogelijk om een voorgrondservice te maken zonder een icoontje + melding in de statusbalk bovenaan je scherm (dat ding dat je omlaag kan trekken). Wat dit inhoudt is dat je het altijd ziet als een programma actief gebruikmaakt van je mobiele hardware: of het is te zien in de statusbalk, of het is te zien aan de rest van het scherm.

• De manier waarop Android werkt zorgt ervoor dat er geen begin of einde is voor je apps en er geen concept van afsluiten, zoals bijvoorbeeld onder een desktopbesturingssysteem zoals Windows, bestaat. Als je een task killer gebruikt, dan houdt dit in dat apps letterlijk kan worden vermoord. Dat betekent dat je oa. kans maakt op corrupte data, omdat de app geen tijd wordt gegeven om z'n data op te slaan, wat uiteraard voor bv. stabiliteitsproblemen kan zorgen.

Ik heb geen idee hoe eBuddy werkt, dus daar kan ik je weinig over vertellen, maar ik hoop dat je hiermee wel begrijpt dat achtergrond en "achtergrond" twee verschillende dingen zijn in Android :) Als het niet in je statusbalk of op de rest van het scherm te zien is, dan heb je in principe geen task killer nodig.

Verder heb je trouwens ook nog de apps die om de zoveel tijd zichzelf even door Android laten opstarten om bv. dingen te controleren (zoals bv. nieuwe entries in een RSS-feed), maar dat soort apps hebben daar meestal ook wel een optie voor in de instellingen staan. Wil je niet dat een app de hele tijd zulke dingen doet, dan is het veel beter om zo'n instelling te gebruiken om dit gedrag uit te schakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 18-08-2010 11:39 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Mijn ervaringen van de Desire batterij zijn:
  • De stock ROM (Froyo) vreet veel meer batterij dan bijvoorbeeld de custom ROM OpenDesire.
  • Wifi is veel zuiniger dan 3G/HSDPA.
  • Kijk niet in Task Killers voor achtergrondprocessen, maar bij Instellingen > Toepassingen > Actieve Services. Sommige app's starten zonder dat jij er ooit om gevraagd hebt (PayPal bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aphx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb mijn Desire nu een paar dagen en de batterij is inderdaad snel leeg. Maar vooral omdat ik 'm even goed aan het uitproberen ben. Wat een prachtige telefoon!

Maar ontopic.

Ik heb nu PowerTutor geinstalleerd. Deze is ontwikkelt voor de N1, maar werkt tot nu toe prima op mijn Desire.
De power profiler verbruikt zelf ook wat, maar geeft goed inzicht in je power consumptie. Ik heb nu al van een aantal programma's de instellingen aangepast.

En ik gebruik de Energiebeheer widget om wifi, gps, sync en bluetooth en dergelijke snel uit te zetten als ik het niet nodig heb.

Veel helpt het echter niet, hij hangt nog steeds elke avond aan de lader...

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 22:11
Kijk eens bij instellingen - over de telefoon - accu - accugebruik.

Geeft een duidelijk inzicht waar de batterij voor wordt gebruikt en misschien heb je dan daar nog iets aan.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor al jullie reacties.. ik gebruik de ATK nu niet meer, maar de accu lijkt nu toch wel 2 dagen te kunnen houden

en bedankt Stukfruit voor de uitgebreide uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
timwijn schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:00:
Kijk eens bij instellingen - over de telefoon - accu - accugebruik.

Geeft een duidelijk inzicht waar de batterij voor wordt gebruikt en misschien heb je dan daar nog iets aan.
Die informatie vind ik meestal maar vaag, over het algemeen schijnt de standby en het systeem dan het meest te verbruiken, het gebeurt zelden dat een app duidelijk veel stroom neemt. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:45

oNo

Als je je Desire geroot hebt is dit een mod die je accuduur aanzienlijk vergroot:

[KERNEL] Kernel and mods, Custom built kernel, modules, powersaving and sys tuning scripts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 22:11
Gonadan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:35:
[...]

Die informatie vind ik meestal maar vaag, over het algemeen schijnt de standby en het systeem dan het meest te verbruiken, het gebeurt zelden dat een app duidelijk veel stroom neemt. :)
Hm volgens mij gaf hij bij mij altijd wel redelijk goed weer waar de accu het meest aan kwijt was.
Overigens heb ik mijn Desire verkocht, dus kan ik er nu niet even weer naar kijken:)
Pagina: 1