Ddr4-geheugen krijgt snelheid van 2133MHz tot 4266MHz

Pagina: 1
Acties:

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
nieuws: Ddr4-geheugen krijgt snelheid van 2133MHz tot 4266MHz
Om de combinatie van hoge snelheden en de lagere spanning mogelijk te maken, is een nieuwe architectuur nodig. Het geheugen zal niet langer gebruik maken van een multi-drop-bus, maar gebaseerd zijn op een point-to-point-topologie. Het resultaat daarvan is dat er per geheugenkanaal maar één geheugenreep aangestuurd kan worden.
Reepjes, latjes, plankjes... Het leest prettiger (of toch in ieder geval professioneler) als hier 'dimm' of 'geheugenmodule' had gestaan.

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

En er wordt door Verwijderd in 'nieuws: Ddr4-geheugen krijgt snelheid van 2133MHz tot 4266MHz' aangegeven dat de standaard spanning van 1,65V voor ddr3 niet zou kloppen (deze zou 1.5V volgens Jedec moeten zijn?). Geen idee of dat ook echt zo is, maar ik meld het toch maar even.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
Kick het topic nog maar eens, want de fout mbt de standaard spanning van DDR3 geheugen staat nog steeds in het artikel. En waarom staat er in het artikel Ddr3 en ddr3 terwijl het DDR3 etc moet zijn?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-02 14:30
Geheugenreep is een prima woord. Wel een her en der dimm/module neergezet, afwisseling kan geen kwaad.

Spanning aangepast naar de correcte 1,5V.

Ddr schrijven we met kleine letters omdat het een ingeburgerde afkorting is.

[ Voor 18% gewijzigd door Marc Rademaker op 17-08-2010 16:46 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Geheugenreep is op zich niets mis mee; laat het bericht wat losser lijken.

Maarrr...
Ik dacht dat jullie van die hele kleine-letters-omdat-wij-dat-leuker-vinden-dan-hoe-de-rest-van-de-wereld-het-schrijft trend af waren?
Ddr staat trouwens nog knulliger dan alleen kleine letters, excuse my French.

[ Voor 17% gewijzigd door Kaj. op 17-08-2010 18:20 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-02 14:30
Kaj. schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:13:
Geheugenreep is op zich niets mis mee; laat het bericht wat losser lijken.

Maarrr...
Ik dacht dat jullie van die hele kleine-letters-omdat-wij-dat-leuker-vinden-dan-hoe-de-rest-van-de-wereld-het-schrijft trend af waren?
Ddr staat trouwens nog knulliger dan alleen kleine letters, excuse my French.
Voor hoe wij met afkortingen omgaan, kun je een aparte thread openen. Dan kun je met Rataplan in discussie, de hoeder van onze taal ;) Voor zover ik weet is het niet ongebruikelijk om afkortingen klein te schrijven als ze ingeburgerd zijn. We willen sowieso niet teveel blokletters in onze berichten, want dat lijkt alleen maar schreeuwerig.
Pagina: 1