Laptop BIOS op externe monitor

Pagina: 1
Acties:

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:13
Ik heb een MSI U123 met een kapot scherm. Nu heb ik er een extern scherm aan gehangen, maar daarop krijg ik pas beeld wanneer Windows gestart is.
Ik zou graag ook voor die tijd al beeld willen hebben, bijvoorbeeld om in het BIOS te komen. Nu heb ik geprobeerd met Fn+F2 van scherm te switchen, maar die hotkey werkt helaas alleen wanneer Windows gestart is. Is er nog een andere manier om dat scherm aan de praat te krijgen, of is het bij deze laptop gewoonweg niet mogelijk?

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19
Ik ken het systeem niet maar kan je niet in de BIOS kiezen welk scherm hij de primaire output moet geven? Soms kan je daar kiezen tussen intern / extern.

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12 18:55

LegacyCode

De crack van de division

Aanzetten en meteen dichtklappen? Dat schakelt bij mijn weten toch altijd het laptop scherm uit.

legacycode.net

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:23
Bekende bios toetsen (DEL , F2 , F1, F10 en heel soms F12) gewoon allemaal een paar keer indrukken binnen de 1e paar seconden en gewoon ff wachten. Als windows niet opstart zit je als het goed is in je BIOS want opstartmenu gaat automatisch weg na een paar seconden.
Het kan namelijk zijn dat je door de quickboot je externe monitor te traag is. Je sluit je monitor aan op VGA of op een andere aansluiting?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Frank__B schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:47:
Ik ken het systeem niet maar kan je niet in de BIOS kiezen welk scherm hij de primaire output moet geven? Soms kan je daar kiezen tussen intern / extern.
Da's heel leuk dat je dat kan kiezen in de Bios, maar hij kan nu al niets doen in de bios omdat het scherm van de laptop kapot is ;)

Verder heb ik niet direct tips voor de topicstarter, ik heb verhalen gehoord van mensen die met wat knutselwerk een monitor aan hebben gesloten op de uitgang die naar het laptopscherm gaat normaal, maar dat is misschien wel erg hardcore ;)

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19
Cronax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:55:
[...]Da's heel leuk dat je dat kan kiezen in de Bios, maar hij kan nu al niets doen in de bios omdat het scherm van de laptop kapot is ;)
Haha, das stom dat ik dat niet gezien heb... Ja dan wordt het een stuk lastiger denk ik. Je zou nog kunnen speuren naar 2e hands schermpjes om deze te vervangen maar met 10" zal dat niet zo gemakkelijk gaan als de wat gangbaardere 15,4" od.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:29
Toevallig geen tools om de bios te programmeren in windows? Ik weet dat hp en toshiba tools hiervoor hebben.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:23
Lijkt mij dat de "makkelijkste" optie is dat iemand met soort gelijke laptop stap voor stap aan geeft wat hij moet in tikken. Dus iets in de geest van. Toest powerknop, wacht 3 sec, druk Bios-toets wacht x sec etc.

Maar dan moet je wel iemand hebben met gelijke laptop...
Misschien een gezocht advertentie in de V&A een optie?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1