Boot problemen na overclock

Pagina: 1
Acties:

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-01 21:20
hee mede Tweakerts!

Ik heb een klein probleempje.
Ik heb mijn Q9300 overgeclockt op een vrij lage 3.1Ghz met een vcore van 1.35volt, een mem voltage van 2.1volt etc...

nu is het heel frapant, maar als ik een cold boot doe, dan valt die meteen weer uit, dat doet die nog 2 keer en dan start die op met de std. bios instellingen.

het frapante is dat als ik een warme boot doe, er niks aan de hand is.
tijdens het draaien van Prime is de CPU en het hele spul ook zo stabiel als de neten(4 uur prime, max temp 67 graden etc...)

zou het kunnen doordat mijn voeding wat ouder is en ik alleen maar gebruik maak van een 4-pins atx plug ipv een 8pins atx plug op mijn moederbord?

vind het toch wel frapant, aangezien die superstabiel draait verder... :S

misschien heeft iemand van jullie een oplossing, khoop het!

dankje alvast!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
we zijn hier op GoT... ;)

4u prime is niet stabiel, voor prime staat toch echt minstens 8u.

verhoog je NB voltage eens een tikje

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 15:37
Wat voor type / vermogen voeding gebruik je? En welk moederbord? Want het klinkt idd als wat hardware die het niet helemaal meer trekt. Voeding is inderdaad wel de eerste verdachte als ik je verhaal zo lees. En probeer inderdaad ook eens wat nedernakker suggereert ;)

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-01 21:20
kan zo geen voltage van de NB vinden :S

het gaat om een Gigabyte GA-EP45-DS4 bordje...
het is een al wat oudere Antec Truepower II 550Watt, voltages zijn nog vrij goed voor het oude beestje...
nedernakker schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:32:
we zijn hier op GoT... ;)

4u prime is niet stabiel, voor prime staat toch echt minstens 8u.

verhoog je NB voltage eens een tikje
haha ja, krijg je als je zo even copy/paste :P
anyway, heb de vorige keer 10 uren lang prime gedraaid op een nog hogere overclcok met dezelfde instellingen, zonder probs of wat dan ook...

weet jij misschien waar ik het NB voltage kan vinden op mijn EP45-DS4?

heb nog even gekeken, maar kan nergens een NB voltage of een VTT vinden in de bios :S

[ Voor 62% gewijzigd door MartijnAbel op 17-08-2010 18:48 ]