Toon posts:

Technisch vraagje mbt wifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

mijn vraag luid als volgt.
Er wordt momenteel gebruikt gemaakt van 2 laptops via een wifi verbinding. (802.11g)

Nu wil ik graag weten (wegens overstap naar nieuwe provider) of een 20MBITS abbonement unberhaupt wil zin heeft omdat 802.11g wellicht daadwerkelijk maar 12MBITS verstuurd.

Kan iemand mij misschien hier nader uitleg over geven en een hoeveel MBITS abbonoment ik maximaal nodig heb om de volledige snelheid van mijn te benutten.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 22:08
Als ik het goed heb is dat iets van 25Mbps over wifi g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een derde modulatie standaard werd goedgekeurd in juni 2003: 802.11g. Deze standaard werkt in de 2.4 GHz band (net als 802.11b), maar heeft een theoretische maximum doorvoersnelheid van 54 Mbit/s. Maar net zoals bij 802.11a worden meestal snelheden rond de 25 Mbit/s gehaald. 802.11g is volledig compatibel met de 802.11b standaard. De standaarden b en g goed samen laten werken was een aanslepend technisch proces. In oudere 802.11g-netwerken veroorzaakt de aanwezigheid van een 802.11b deelnemer duidelijke vertragingen.
Ja, een eventuele overstap zou nut kunnen hebben :) Je kan natuurlijk ook een 802.11n router aanschaffen en hogere snelheden halen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Thuis heb ik een 20Mbit abonnement, waarvan ongeveer 18Mbit overblijft na de draadloze overdracht. Dit met één dragende muur ertussen en veel netwerken in de buurt. In dezelfde kamer kan je dus misschien meer halen. Maar bij WiFi hangt dit zéér sterk af van lokale factoren, de gebruikte apparatuur en zelfs de gebruikte drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Ik zou inderdaad een overstap kunnen maken naar 802.11n maar 1 laptop beschikt momenteel (nog) over die netwerkadapter.

Ik heb op het ogenblik 20MB van Telfort en wil de overstap maken naar XS4ALL 8 MBITS of 16MBITS (geroemd om de betrouwbaarheid) zal ik een groot verschil merken tussen die 8 en die 16 met het browsen?
En wat zal mijn max downloadsnelheid ong zijn als ik bestanden binnen haal met (bv) de nieuwsgroepen.

bvd

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 11:59 ]