Verwijderd

Topicstarter
Beste TV Tweakers,

heeft iemand ervaring met een DVB-T Usb ontvangst van NED,1,2, of 3 in het buitenland?

Ik ga morgen naar Italie en ik wil voetbal kijken (Champions League) op mijn notebook. Nou zag ik al verschillende Terratec of Haupage usb varianten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is natuurlijk ook te doen met een Anysee E30 Combo Plus, maar voor éénmalig te kijken lijkt me dit een dure oplossing. Ik heb wel een Ziggo smart-card maar dat kreng is voor mij gewoon TE duur!

Alvast bedankt voor de (eventuele) reacties!

_/-\o_

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:46
heeft iemand ervaring met een DVB-T Usb ontvangst van NED,1,2, of 3 in het buitenland?
Daar heb ik ervaring mee. Dit is niet mogelijk. in het buitenland kan je alleen de lokale free-to-air zenders ontvangen.

Aan alles komt een eind.

Verwijderd

Topicstarter
OK ,maar NED1,2 en 3 zijn toch ook FTA in het buitenland? Of werkt dit niet? Is denk ik ook afhankelijk of je goede ontvangst heb als je vlak bij een grote stad verblijft of in een dorp lijkt me?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:02

mace

Sapere Aude

Haha sorry maar dit is erg grappig.

Wij kunnen toch ook niet FTA alle italiaanse zenders ontvangen (zit Rai Uno uberhaupt wel op digitenne?) dus waarom zou het andersom wel zo zijn en zouden zij onze zenders uitzenden? :') :P

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 17-08-2010 11:51 ]

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 17:15
denk eens na, hoe werkt dvb-t?

ja, door de ether, denk je nu echt dat er een nederlandse dvb-t zender bereik heeft in italië?

mountainbiker

• mace

mace

Sapere Aude

Kijk met satelliet kan het dan weer wel natuurlijk, maar dan moet je een smartcard hebben enzo.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:49:
OK ,maar NED1,2 en 3 zijn toch ook FTA in het buitenland? Of werkt dit niet?
Nee. In het buitenland worden die zenders niet aangeboden. Daarom heb je op Digitenne ook geen Duitsland, BBC, Belgische zenders FTA in Nederland.
Is denk ik ook afhankelijk of je goede ontvangst heb als je vlak bij een grote stad verblijft of in een dorp lijkt me?
Als je dichtbij de grens van Nederland blijft, is de kans wel aanwezig dat je ze kan ontvangen, maar meer dan dat zit er niet in,

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Zit wel wat in idd. :-(

ok, maar op de camping gaat dit dus niet lukken als ik NED1 wil oppikken dus?
mace schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:55:
Kijk met satelliet kan het dan weer wel natuurlijk, maar dan moet je een smartcard hebben enzo.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:00:
Zit wel wat in idd. :-(

ok, maar op de camping gaat dit dus niet lukken als ik NED1 wil oppikken dus?

[...]
Buiten Nederland niet nee. Daar heb je de lokale FTA zenders, en geen buitenlandse. Net zoals je geen buitenlandse zenders in Nederland ontvangt (FTA dan he).

Ey!! Macarena \o/

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Waar je beter naar kan kijken is zo'n dvb-t kaartje/usb dongle voor in een pc thuis in NL. Met verschillende software is het dan mogelijk om de tv die je daar ontvangt om te zetten naar een stream. Dus als je dan internet op de camping hebt kun je de tv van NL naar daar streamen.
Zorg dan wel voor een of andere remote desktop functionaliteit naar je pc thuis, dan kan je er nog wat aan tweaken als het niet werkt.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ook zat te denken, via de NOS kon je ook streams kijken via internet, maar ik weet niet of dat vanuit Italie werkt. Zal wel niet aan de hand van je IPadres zal het niet werken dat je buitengesloten wordt voor de stream omdat je dan in het buitenland zit. Bovendien weet ik niet hoe wireless qua signaal werkt op de camping, dat zal ik nog moeten ervaren.

Met die rdpsessie is een leuke creatieve oplossing, maar dat gaat volgens mij nooit lekker werken. Ik kan er naast zitten maar ik heb al eens met VLC een stream remote opgestart over en vpn waar ik niet vrolijk van werd.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tuurlijk kan dat wel werken; Je kan het idd met VLC doen, maar dan kan je niet makkelijk van kanaal wisselen. Met myOrb kan het geloof ik ook (weet ik niet zeker). Je moet er gewoon voor zorgen dat de bitrate van je stream niet hoger is dan je upload van je thuisverbinding aankan (of de download van je camping, maar je upload zal waarschijnlijk de laagste zijn). Dan open je op je notebook op de camping een ander programma om de stream te bekijken. Niet via een rdpsessie dus (neem aan dat je dat bedoelde).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je wil toch ook niet alleen maar TV kijken daar in Italië ? Ik heb ook zo'n stickje, en dat werkte prima om in Frankrijk op de lokale zenders een beetje het journaal, weerbericht etc te kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen maar het Ned. voetbal kijken , meer hoef ik niet te zien.

Dat VLC werkt niet helemaal lekker remote,zeker niet wireless, ik ga mezelf niet blij maken met een dode mus. Ik ga ervan uit dat het signaal redelijk tot slecht is op een camping dan kan het alleen maar meevallen |:(
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:33:
Je wil toch ook niet alleen maar TV kijken daar in Italië ? Ik heb ook zo'n stickje, en dat werkte prima om in Frankrijk op de lokale zenders een beetje het journaal, weerbericht etc te kijken :)

• mace

mace

Sapere Aude

Het is hier gebruikelijk om onder de quote te typen, leest een stuk makkelijk.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:45:
Ik ga ervan uit dat het signaal redelijk tot slecht is op een camping dan kan het alleen maar meevallen |:(
Zelfs daar hoef je niet van uit te gaan, want NED 1, 2, 3 kan je echt NIET ontvangen in Italië via DVB-T.

Als je zoiets wil moet je een schotel campingsetje meenemen. Maar om NED 1,2,3 etc te ontvangen heb je dan alsnog een Canaal Digitaal smartcard nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:40:
[...]

Zelfs daar hoef je niet van uit te gaan, want NED 1, 2, 3 kan je echt NIET ontvangen in Italië via DVB-T.

Als je zoiets wil moet je een schotel campingsetje meenemen. Maar om NED 1,2,3 etc te ontvangen heb je dan alsnog een Canaal Digitaal smartcard nodig.
OK duidelijk nu. Ja een schotelset sleur ik niet mee het vliegtuig in helaas, en ik heb een Ziggo smart-card.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je gaat met het vliegtuig naar een camping? Die combinatie hoor je niet vaak.

Een schotelset kan je prima meenemen, maar dan moet je niet een 106cm schotel aanschaffen natuurlijk ;)

Je hebt ook kleine schotels die prima werken, maar die zijn wel wat prijzig dacht ik. En die smartcard van Ziggo heb je ook niet zoveel aan. Maar als je het voetbal echt zo belangrijk vindt, waarom peer je hem dan naar het buitenland?

Een sateliet ontvanger icm een abo'tje zal duurder zijn dan even op en neer vliegen naar Nederland voor een wedstrijdje te kijken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:02:
Je gaat met het vliegtuig naar een camping? Die combinatie hoor je niet vaak.

Een schotelset kan je prima meenemen, maar dan moet je niet een 106cm schotel aanschaffen natuurlijk ;)

Je hebt ook kleine schotels die prima werken, maar die zijn wel wat prijzig dacht ik. En die smartcard van Ziggo heb je ook niet zoveel aan. Maar als je het voetbal echt zo belangrijk vindt, waarom peer je hem dan naar het buitenland?

Een sateliet ontvanger icm een abo'tje zal duurder zijn dan even op en neer vliegen naar Nederland voor een wedstrijdje te kijken.
Wel eens gehoord van campingvlucht? Is toch niks nieuws aan, ik heb een huurauto klaarstaan op Pisa en ik rij naar mijn sta-caravan...doen wel vaker mensen ;)

• Ruud2001
  • Nu online

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Zit hier met hetzelfde probleem. Hotel in Parijs met Wifi in m'n kamer, dus dacht ook even de NOS stream Dynamo Kiev - Ajax te kijken... niet dus :(

Als ik zo wat rondzoek op internet is het niet mogelijk om vanuit het buitenland die NOS streams te bekijken i.v.m. rechten issues. Is er nog een slimme truc om dit legaal te omzeilen? Is er wellicht iets van een standaard proxy in Nederland die je kunt gebruiken? (Roep ook maar wat hoor, ben geen expert op dit gebied)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
Ruud2001 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:12:
Zit hier met hetzelfde probleem. Hotel in Parijs met Wifi in m'n kamer, dus dacht ook even de NOS stream Dynamo Kiev - Ajax te kijken... niet dus :(

Als ik zo wat rondzoek op internet is het niet mogelijk om vanuit het buitenland die NOS streams te bekijken i.v.m. rechten issues. Is er nog een slimme truc om dit legaal te omzeilen? Is er wellicht iets van een standaard proxy in Nederland die je kunt gebruiken? (Roep ook maar wat hoor, ben geen expert op dit gebied)
Thuis, op je werk of bij een nederlandse vriend/kennis een proxy laten lopen die de stream doorstuurt of een vpn opzetten? Daarvoor moet je wel een redelijke upload hebben overgens.

ORB is ook wel een leuke optie daarvoor. Dat is een softwarepakketje wat dingen vanuit je pc kan streamen inclusief live-streams (van internet of tunerkaart) die je op de zendende pc kan ontvangen.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1