Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD drive laptop wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 23:30
Hallo lieve tweakers, ik zit met een probleem.

Ik zit hier met een 3 jaar oude laptop (T7500 2,2 GHz, nVidia 8600GT, 2GB RAM, 160GB 7200RPM en een of andere DVD RW drive)

Nu deed mijn dvd drive het altijd prima, en nog steeds volgens mij, want hij maakt dezelfde geluiden bij het lezen van cd's en het lampje brandt :) Maar Windows 7 ziet hem niet staan, en zelfs in de BIOS duikt hij niet op....

Iemand enig idee hoe dit kan, want dat er een draadje los zit lijkt mij sterk aangezien ik er niet aan gesleuteld heb. Graag wil ik weer dat hij het doet, want ik wil een frisse herinstallatie van windows uitvoeren ;)

groeten, Paul

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Ik denk dat het voor Tweakers een lastige opgave wordt om uit te zoeken waarom je DVD drive het ineens niet meer doet, maar ...er is vast wel een tweaker die naar je toe wil komen :p

Zonder gekheid: Als die in de BIOS al niet eens opduikt ... Probeer de drive in een andere laptop, die geschikt is voor deze drive.

Ziet deze de drive wel: Is je Drive dus goed, misschien iets met het mobo.
Ziet deze de drive niet: Nieuwe kopen (zal rond de EUR 70 zijn vermoed ik), of kijken of je een tweedehands kan vinden.

BTW: Welk merk is de LT? T7500 komt bij meerdere merken terug als type ...

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 23:30
Laptop is een Compal IFL90. T7500 is de cpu :)

ik ben em nu aant openschroeven, kijken wat er mis is. Drive proberen in andere laptop gaat niet lukken en als het niet op te lossen is installeer ik windows wel m.b.v. een usb stick.. :P

groeten, Paul

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Sommige drive kan je er uit hallen met een klik systeem, mogelijk bij die van jou ook. Kijk eens of die daar goed zit.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie