Toon posts:

Topic status

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Graag zou ik willen weten of er een soort functie in het forum zit om te kijken wel topic-problemen zijn opgelost en welke niet. Net als de fora's van microsoft. Linkje :D

Daar heb je een rood vraagteken als het nog niet is opgelost. en een groen vinkje als het wel is opgelost :)
Zou dat hier ook kunnen komen? of is het er al en zie ik het heel er over het hoofd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zo'n functie lijkt mij eerders iets voor een helpdesk forum, het is hier natuurlijk geen "vraag maar raak" forum maar een discussie forum. Ik denk dat T.net niet deze weg in wil slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is er voor zover ik weet nog niet.

En ik moet zeggen dat ik op zich wel gecharmeerd ben van het idee (mits je het ook uit kan zitten, of alleen zichtbaar is in de search, bijvoorbeeld).
Ik heb meer dan eens een probleem gehad, een topic gezocht om dan aan het einde erachter te komen dat het probleem niet is opgelost.

Pobleem is: Wie gaat dat bijhouden?
Ander probleem is natuurlijk dat dezelfde symptomen verschillende oorzaken kunnen hebben.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hier zijn al vaker diverse opties voor geopperd, maar voor zover ik weet staan er nog geen concrete implementaties op stapel. Alle aanleiding voor discussie dus, maar dan wel in Lieve Adjes want de redactie heeft hier qualitate qua geen mening over :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:31:
Pobleem is: Wie gaat dat bijhouden?
Ander probleem is natuurlijk dat dezelfde symptomen verschillende oorzaken kunnen hebben.
Ik zat te denken aan de TS, als die zijn oplossing heeft kan hij het markeren als opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:29:
[...]
Ik zat te denken aan de TS, als die zijn oplossing heeft kan hij het markeren als opgelost?
Mee eens, die heeft namelijk een probleem en die bepaald of het opgelost is.

Degene die daarna hetzelfde probleem heeft kan via de search / google meteen zien of het topic de moeite is om te openen. Want als er geen oplossing in staat dan heeft het ook weinig nut om vijf pagina's door te lezen met gebrabbel.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NeoMe schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:32:
Want als er geen oplossing in staat dan heeft het ook weinig nut om vijf pagina's door te lezen met gebrabbel.
En dat is waar de denkfout zit. Hoewel ik nog in dubio ben of zo'n status handig is en dus los daarvan: ik vind het wel heel makkelijk om iets te bestempelen als "vijf pagina's gebrabbel". GoT is een discussieforum en geen helpdesk. De "vijf pagina's gebrabbel" kunnen wel degelijk zeer relevante en/of nuttige informatie en inzichten bevatten; dat het probleem niet is opgelost wil niet zeggen dat het topic zinloos is.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sterker nog: als er vijf pagina's vol tips en denkrichtingen is, dan is de kans groot dat het 'zelfs' als de topicstarter geen vinkje heeft gezet voor jou wel relevante info bevat.In de regel wordt er geen vijf pagina's aan tips gegeven in een probleem-topic als ze niet in andere gevallen nuttige info opleveren.

En dat zie ik (afgezien van het vereiste extra dev- en modwerk) als het enige nadeel. Ik ben erg blij met de default-instelling dat bij zoeken snel gesloten topics niet worden getoond en dat je alle gesloten topics kan excluden, maar tenminste op dit forum zal een topic zonder opgelost-vinkje nog steeds erg relevant kunnen zijn. Al was het maar omdat niet iedere TS het vinkje zal zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien een soort rating systeem voor elk reply, Like facepunch

http://www.facepunch.com/showthread.php?t=948866

Afbeeldingslocatie: http://server.kevinvdburgt.nl/data/images/screen_007.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Als die vijf pagina's gebrabbel naar de oplossing verwijzen dan kan die toch alsnog een 'vinkje' zetten.

Maar snap wel wat jullie bedoelen, kunnen ook dingen instaan die wel helpen. Maar het is beetje lastig in kaart brengen want het probleem moet duidelijk zijn en de oplossing ook. Als deze ook maar iets afwijkt dan heeft de ander er al niets aan.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

NeoMe schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:22:
Als die vijf pagina's gebrabbel naar de oplossing verwijzen dan kan die toch alsnog een 'vinkje' zetten.
Nee want het is voor de TS niet opgelost. Zeer overdreven voorbeeld:
TS: help er komt rook uit mijn huis
A1: gooi water op het vuur
A2: bel de brandweer
TS: hielp niet, huis is afgebrand

En toch zijn de tips heel relevant voor de volgende, ook al zal de TS geen vinkje 'opgelost' kunnen zetten :)
Maar snap wel wat jullie bedoelen, kunnen ook dingen instaan die wel helpen. Maar het is beetje lastig in kaart brengen want het probleem moet duidelijk zijn en de oplossing ook. Als deze ook maar iets afwijkt dan heeft de ander er al niets aan.
Inderdaad. En ik ben dus bang dat 9 vd 10 topics niet zo heel zwart/wit zijn. Sterker nog, als het zo simpel is hoeft het niet op GoT.

Maar goed, ik sta niet negatief tegen proberen maar ik hoef/kan het dan ook niet bouwen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Op zich zou het wel handig kunnen zijn denk ik, maar dan moet het wel optioneel zijn, net als een tag eigenlijk (ook een optie, of bestaat deze tag al 8)7 ). Op deze manier zal een topic waarbij de TS z'n probleem op heeft weten te lossen duidelijk gemarkeerd zijn en dus geen views meer trekken van de tweakers onder ons die eventueel willen helpen. Dus kun je zo'n topic dan eerder links laten liggen (tenzij je natuurlijk zelf tegen een gelijkaardig probleem aanloopt of voor wat voor reden dan ook erin wil kijken).

Wat ik zelf eerlijk gezegd wel al zie gebeuren, is dat veel topics dan nooit de status "opgelost" krijgen. Ik zie toch regelmatig topics voorbijkomen waarbij de TS zelf nauwelijks aanwezig is, niet zegt dat het opgelost is of gewoon zegt: "bedankt jongens, het is opgelost" maar geen hoe of wat verder. Dit zijn dan ook meestal de mensen die verder niet echt actief zijn op GoT. Ik vermoed dat de meesten die zo'n topic starten ook niet de moeite zullen nemen om het "opgelost" statusje te activeren (immers, voor hun is het opgelost, dus waarom nog moeite erin steken? :( ). Vooral aangezien dit ook diegenen zijn die het meest een concreet probleem hebben (meeste tweakers vogelen zichzelf nog wel het eea uit, combinatie van iets meer erover weten, en het gewoon zelf uit willen vogelen vermoed ik :P).

Ik persoonlijk zie wel heil in een "opgelost" systeem al is het alleen al zodat ik weet in welke topics ik niet meer hoef te kijken om iemand anders te helpen (voor zover ik dat kan dan he, ben zelf ook nog maar een klein tweakerdje :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rataplan schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:51:
Hier zijn al vaker diverse opties voor geopperd, maar voor zover ik weet staan er nog geen concrete implementaties op stapel.
Er staat wel wat op stapel maar niet volgens een concrete planning. Het laatste dat ik gehoord heb zijn wat oriënterende gesprekken tussen Femme en zeef.

Zelf zie ik user- en postratings is de meest belangrijke uitbreiding die het forum op relatief korte termijn "nodig" heeft. Ik ben blij wanneer er tijd voor gemaakt kan worden in elk geval. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1