Clarion DRX4675R Radio/CD

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33
Wie heeft er ervaring met deze autoradio met cd frontlader of met het merk Clarion in 't algemeen? Hoe is de kwaliteit in vergelijking met bijv. Kenwood, Pioneer...

dit is 'm:
http://www.clarion-europa.com/products/sub_frameset_prod.asp?subframe=radiocd6

Er zit een telefoon-mute op. Hoe werkt dit precies, werkt dit alleen in combinatie met een carkit?

Verwijderd

Ik hoor altijd dat clarion de Ferrari onder de autoradio's is. En daar betaal je dan dus ook voor!! Als je niet tevreden bent wil ik wel met je ruilen hoor!!
Ik heb effe gekeken, ziet er goed uit!! Leuk dat ie 4 versterker uitgangen heeft, kan je flink uitbreiden als je dit wil.
Misschien als je van uitbreiden houdt moet je effe kijken voor een model met 4Volt uitgangen, is effe beter voor de vervorming.
Wel jammer dat clarion je ook in sprookjes wel doen laten geloven!!!! 4x45 Watt Wat??
Het vermogen van in autoradiotoegepaste ic-versterkers is nog altijd gelimiteerd tot een Maximum va 4x13 Watt RMS

• bureno
[b]Op maandag 12 maart 2001 11:51 ...En daar betaal je dan dus ook voor!!....
hmm, dit model had de honda dealer in de aanbieding, van 499,- voor 299,- 8-)
Goeie deal dus neem ik aan?

• bureno
Op maandag 12 maart 2001 11:51 schreef larsieboy het volgende:
Wel jammer dat clarion je ook in sprookjes wel doen laten geloven!!!! 4x45 Watt Wat??
Het vermogen van in autoradiotoegepaste ic-versterkers is nog altijd gelimiteerd tot een Maximum va 4x13 Watt RMS
Da's toch bij alle merken zo? 45Watt piek? Sony heeft d'r zelfs een die is 4x50Watt...

Verwijderd

Dat is waar! maar het is voor clarion dus zaak om een beetje classy te blijven.
Ik zij dit om te voorkomen dat je denkt een beest van een autoradio te kopen en er van die dikke speakers aan gaat hangen!??!?!
Doen man die radio!!

• bureno
Hij is besteld :) Vrijdag gaan m'n ouwelui een honda accord halen, en dan is de clarion reeds ingebouwd 8-)

Er zitten 4 redelijke speakers in, geen mega watt's...

Verwijderd

Ik heb zelf het topmodel Minidisc speler van Clarion. Loepzuiver, erg veel functies. Hij heeft alleen twee nadelen;
1. Het doosje van het frontje gaat een beetje moeilijk open.
2. Je hebt een wetenschappelijke opleiding én de helpdesk nodig om het apparaat in te stellen.

Oja, ook was 't ie errug duur: f 1699,-8-)

• bureno
Op maandag 12 maart 2001 15:25 schreef Flippit het volgende:
Je hebt een wetenschappelijke opleiding én de helpdesk nodig om het apparaat in te stellen.
Ik hoop niet dat dit met het model wat ik gekocht heb ook zo is, m'n pa en ma moeten d'r ook mee overweg kunnen:D
Er zitten weinig knopjes op en een "ouderwetse" draaiknop voor 't volume e.d. Het lijkt me dat de bediening van deze wel vrij simpel is :?

Verwijderd

Hoe duurder de radio des te moeilijker de bediening. Want meer funties en meer knopjes weet je wel :9~
Zal wel mee vallen denk ik als je de zendertjes alvast voor ze instelt.

Verwijderd

Op dinsdag 13 maart 2001 00:25 schreef larsieboy het volgende:
Hoe duurder de radio des te moeilijker de bediening. Want meer funties en meer knopjes weet je wel :9~
Zal wel mee vallen denk ik als je de zendertjes alvast voor ze instelt.
Nou, het zijn bij mijn radio dus evenveel knopjes en veel meer functies. Maar de bereikbaarheid van die functies is nogal verschillend. In het ene menu moet je voor de volgende functie op de menu knop drukken, de andere moet je de volumeknop draaien en weer een andere keer moet je op de search knop drukken...:D

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:13
Op maandag 12 maart 2001 11:21 schreef bureno het volgende:

Er zit een telefoon-mute op. Hoe werkt dit precies, werkt dit alleen in combinatie met een carkit?
De telefoonmute is een extra draad die uit je radio komt. Als je deze tegen de massa houdt, dan mute de radio en verschijnt er op het display iets van mute of telephone.
Het werkt meestal dus alleen samen met een carkit. Tenzij je natuurlijk iets in elkaar kan flanzen wat het signaal meet enz enz enz...

Verwijderd

Ik had een wisselaarsetje gekocht. ging na een paar weken stuk (helft verlichting stuk). Opgestuurd door dealer. Nieuw frontje gehad. Na een paar week zelfde euvel. weer opgestuurd. Gerepareerd. Na een paar maand weer problemen met de bediening en het frontje. Als je 'm harder zette bleef de volumeknop hangen tot maximaal vermogen. Gevolg: speakers opgeblazen ;(.
Dealer wou 'm weer opsturen. Ik niet accoord. clarion wilde alleen maar repareren. Dikke, totaal uit de hand gelopen discussie met hoofd customer service van Clarion. Conclusie: Clarion wil helemaal niets vergoeden of een nieuw apparaat leveren. ;r Ook mijn opgeblazen speakers was geen discussiepunt in hun ogen. Het vreemde aan dit verhaal is dat de demoradio bij de dealer dezelfde problemen vertoonde.
Ik kon wel een dealtje maken met m'n dealer, kreeg wel 500 terug van de 1000.

Heb toen een Sony gekocht (was er zo zat van, de hele grap had me al 800 piek gekost). Dus daar zat ik met een Sony met een baggergeluid en in totaal zo'n 1300 piek lichter.
Achteraf hoor ik van m'n dealer dat Clarion wel in wil ruilen, maar dan na 4 reparaties.

De Sony heb ik weggegeven aan m'n pa (die moest toch nog iets hebben van mij) en in Duitsland een Alpine 1503 set (tunerversterker met 6cd-wisselaar) gekocht voor 1000 Dm. In Nederland zou dit setje met bijna 1800 piek gaan kosten >:) ).
En ik moet zeggen: in één woord geweldig.

Over Clarion zal ik maar geen woorden meer vuil maken, want anders wordt dit topic gesloten......

Verwijderd

Een vriend van mij heeft al 5 jaar lang een radio van clarion en is gewoon niet stuk te krijgen, hij slaat er op en doet alles wat in mijn ogen niet goed zou zijn. Geen problemen niks. Ik heb bij meerdere merken de achteruitgang kunnen volgen zoals knopjes zonder verf en kapotte verlichtingen en zo.
????????????????????????

Verwijderd

Ik heb zelf de DRX6575Rz.
Over de geluidskaliteit ben ik zeer te spreken.
Alleen was dat platte kabeltje laatst kappot, ik heb namelijk zo'n frontje wat open klapt, maar hij is gemaakt en weer op en top. Ze waren daar zeer verbaast dat een Clarion kapot was gegaan, dat gebeurde normaal nooit. Maar ik zal wel zo'n maandagmorgen geval hebben gekregen ofzo.
Het is jammer dat ze nog autoradios maken die MP3 af kan spelen.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Sorry voor dubbelpost, internet op me werk is een beetje kniftig bezig.....

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
[b]Op Monday 12 March 2001 11:51
Dat is niet helemaal waar, ik heb een Pioneer 8000 serie, en die geeft ook 4x27watt rms, of het nou 27 of 29 was weet ik niet meer precies, maar zeker geen 13....

BTW, Clarion is absolute topkwaliteit...

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21
ik vind die radio er niet erg mooi uit zien, van het geluid weet ik nx.
Maar ik zou in ieder gaval een andere kopen, b.v. deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.wannashop.nl/isroot/wan/SiteImages/Popup/JVCcameleon-s4.jpg
p.s. kost 699 piek

Verwijderd

Op woensdag 14 maart 2001 14:25 schreef jasperj het volgende:
ik vind die radio er niet erg mooi uit zien, van het geluid weet ik nx.
Maar ik zou in ieder gaval een andere kopen, b.v. deze:
[afbeelding]
p.s. kost 699 piek
Ik ben zelf in het bezit van een DRX9575

echte topradio's heb hiervoor een ander model gehad, was ook super, had alleen niet zo'n cool frontje als de DRX9575 die ik nu heb.
Pagina: 1