PCIe 1x naar PCIe 16x adapter

Pagina: 1
Acties:

• vinnie22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09-2025
hij is wel te krijgen in het buitenland maar ik moet hem uit een NL winkel weg hebben, weet iemand waar ik hem kan vinden, ik heb al een tijdje gegoogled en kan niks vinden.

ik wil hem gebruiken om naast mijn 5770 een 9600GT for de PhysX te gebruiken, ik hoop dat iemand me kan tippen waar ik deze kan krijgen

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:26

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

dus je wil een 16x kaart in een 1x adapter stoppen ?, je kan ook gewoon je pcie slot op je kaart afzagen totdat hij er in past. werkt echt.

Kijk maar op het forum er zijn meerdere mensen die het zo hebben gedaan.

Signature

Verwijderd

Je kan ook een verlengkabel ervoor halen en dan alles weghalen wat je niet meer nodig hebt zonder schade aan te brengen aan de grafische kaart.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:26

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:36:
Je kan ook een verlengkabel ervoor halen en dan alles weghalen wat je niet meer nodig hebt zonder schade aan te brengen aan de grafische kaart.
Alleen jammer dat een beetje verlengkabel duurder is dan de waarde van de videokaart :+

Signature

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:03
Moederbord met 2 pci-e sloten geen beter plan?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ten eerste: Welkom op GoT :w

Het is mij een beetje onduidelijk wat je wilt doen. Waarschijnlijk omdat je niet aangeeft wat je precies van plan bent. Ja... een extra kaart bijsteken voor PhysX en iets over een adapter.
Wat ik er nu uit opmaak:
  • Je hebt een extra videokaart met PCIe x16 interface (de 9600GT)
  • Je hebt PCIe x1 over op je moederbord
  • Je wilt de videokaart in de PCIe x1 steken middels een adapter
Correct?
Uit interesse, welk moederbord hebben we het over?

Aangezien je de kaart blijkbaar al hebt en het moederbord ook, ga ik je niet direct adviseren om een andere mamaplank te kopen tenzij je merkt dat PCIe x1 te weinig bandbreedte biedt. Eerst maar eens spelen met de spullen die je toch al hebt, mogelijk is het voldoende :)
Je kunt theoretisch een PCIe x16 kaart in je PCIe x1 slot steken, daar heb je geen adapter voor nodig. Handig he? Waarschijnlijk moet je wel een stukje uit het slot zagen/knippen zodat de langere interface van de x16 kaart niet in de weg zit. Sommige moederbord hebben x1 en x4 sloten met een open einde, dan hoef je zelf niet te knutselen, zoiets heet een "open ended slot" en ziet er (voor een x4 slot) zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com.au/img/data/articles/2006/1791/G1975X_PCIex4.jpg

Omdat PCIe een seriële natuur heeft geldt: meer pinnen -> meer bandbreedte.
Een PCIe x1 slot kun je dan ook zien als een PCIe x16 slot welke minder bandbreedte kan leveren (en daardoor een kleinere afmeting heeft). Voor enkel PhysX is een PCIe (2.0) x1 link misschien wel voldoende, dat kun je ontdekken door het te proberen en mogelijk te benchmarken.
Proberen dus?

Er bestaat eens kans dat de kaart echter niet wilt werken in een PCIe x1 slot, het BIOS kan in de weg gaan liggen. Echter zul je een dergelijk probleem ook niet oplossen met een simpele adapter. Dan dien je gewoon je moederbord te vervangen voor een exemplaar met twee fysieke x16 sloten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:41

The Zep Man

🏴‍☠️

Vergeet niet dat je een PCI-E slot kiest met voldoende ruimte erachter vanaf het moederbord t.o.v. de 'zwevende' connector op de videokaart. En het is een goede gewoonte om van de betreffende PCI-E kaart alle -niet- PCI-E 1x pinnen af te schermen met isolatietape.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

The Zep Man schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:41:
[...]
Vergeet niet dat je een PCI-E slot kiest met voldoende ruimte erachter vanaf het moederbord t.o.v. de 'zwevende' connector op de videokaart. En het is een goede gewoonte om van de betreffende PCI-E kaart alle -niet- PCI-E 1x pinnen af te schermen met isolatietape.
Goede toevoeging :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• vinnie22
Ultraman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:37:
Ten eerste: Welkom op GoT :w

Het is mij een beetje onduidelijk wat je wilt doen. Waarschijnlijk omdat je niet aangeeft wat je precies van plan bent. Ja... een extra kaart bijsteken voor PhysX en iets over een adapter.
Wat ik er nu uit opmaak:
  • Je hebt een extra videokaart met PCIe x16 interface (de 9600GT)
  • Je hebt PCIe x1 over op je moederbord
  • Je wilt de videokaart in de PCIe x1 steken middels een adapter
Correct?
Uit interesse, welk moederbord hebben we het over?
bedankt voor je welkom :)

ik vind dat je mijn plan aardig door hebt, maar ik zoek een adapter zoals deze http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16812200157

ja waarom niet een nieuw moederbord? dan wil ik ook meteen dd3 ram hebben en moet dan andere CPU en zoveel geld heb ik even niet tot mijn beschikking helaas

het gaat om dit moederbord die ik heb http://uk.ts.fujitsu.com/...an_7504PV1.1__english.pdf

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

gewoon zo iets modificeren met eerdergenoemde open achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i8.ebayimg.com/03/i/001/14/fe/0d81_1.JPG
werkt ook, als je geen 1x naar 16x riser kan vinden, maar wel een 1x naar 1x riser..

• vinnie22
ok en waar kan ik zo een riser kopen? ik heb al gegoogled maar kan niks vinden

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ebay.com is t makkelijkste, alleen goed opletten dat ze n beetje redelijke shippingprijs maken, en/of de shipping naar nederland *ook* "free" is..

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:18

Roytoch

Nietes

Je kan dus ook gewoon het slot op je moederbord van achter uitzagen, voorzichtig (misschien beter met een mesje maar ik weet niet hoe hard het materiaal is)? Het beinvloed de werking niet en je hoeft niet in je videokaart te zagen, win-win dus :D

Welles

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

tenzei je moederbord recht achter het slot een zooitje uitstekende onderdelen heeft zodat dat alsnog niet past, anders was het inderdaad de meest praktische oplossing..

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 10:17
Bij conrad kun je deze bestellen:
http://shop.conrad.nl/com...ace-converter/973764.html

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
op dit moederbord wordt het zo ie zo een moeilijk verhaal. Aangezien die 9600GT's redelijk grote kaarten zijn (lang), zitten zowel de geheugenslots als de sata poorten in de weg.
Daarnaast wordt de koeling ook een moeilijk verhaal met die kaarten zo lekker knus dicht op elkaar. Die 9600GT spuugt alle warmte terug de kast in, dus je airflow mag echt goed in orde zijn (dus meer dan standaard in een amilo).
Ik zou nog eens goed overwegen of ik niet een nieuw moederbord wil aanschaffen....

Overigens kan die conrad riser wel werken om over de obstakels heen te komen, maar ik vraag me dan af hoe je dit goed wil uitlijnen in je kast....

[ Voor 13% gewijzigd door R.E. op 24-08-2010 14:53 ]

Vette shit!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Errr....

Voordat we vinnie22 in een avontuur storten met connectoren, PCI adapters, moederborden en andere harde waren...

Was het niet zo dat nVidia, bij herkenning van een ATi kaart de PhysX functionaliteit blokkeert?

Of is daar iets aan gewijzigd?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:41

The Zep Man

🏴‍☠️

Helixes schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:16:
Errr....

Voordat we vinnie22 in een avontuur storten met connectoren, PCI adapters, moederborden en andere harde waren...

Was het niet zo dat nVidia, bij herkenning van een ATi kaart de PhysX functionaliteit blokkeert?

Of is daar iets aan gewijzigd?
Alstu. Ik gebruik het zelf ook met een ATI kaart en een Nvidia GT 240, allemaal passief gekoeld, allemaal koel genoeg voor gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 25-08-2010 00:33 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1