Toon posts:

Opnieuw starten: overgeklokte P3 650 gaat niet?.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P3 650 retestabiel draaien op 866 (133Mhz FSB) op me ABIT BE6-II.
Alles werkt; Quake3, 3Dmark en dat soort shit.

Een ding is niet goed, en dat is het opnieuw starten. Als ik me FSB boven de 124 Mhz zet, en dus ook me voltage moet verhogen, gaat het opnieuw opstarten fout.
Ik krijg geen videobeeld. Als ik het ding echter 'echt' uitzet (stekker) en weer opstart loopt ie weer als een zonnetje. Resetten helpt niet, alleen de stroom eraf.

Kan dit aan me voeding liggen (230W)?
Iemand anders dit probleem gehad, en er een oplossing voor?

Verwijderd

ik zit hier nu met een leen-CUV4X omdat mijn be6-II RMA is (guess why..... :() en deze CUV4X heeft ook jouw probleem. Dus het zal niet aan de voeding liggen aangezien die er bij mij altijd al in hing en als ik niet reset ook gewoon goed werkt OC'ed (voltage van 1.5 naar 1.75 (Celly 566)).

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.
Maar heb jij ook 230W voeding?

Verwijderd

250 Watt uit de Aopen HX/HQ45 kastjes. Maar het zal je vermogen zomaar niet zijn hoor, dan kan je ook ff proberen door gewoon alles behalve het mobo van je voeding te halen, dan heb je wat meer power.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik heb een 300W voeding, ik heb een Athlon 800@950 en ik kan inderdaad niet "Computer opnieuw opstarten" kiezen, dan sluit die af en blijft die hangen.
Alleen een aan/uit werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ligt dus niet aan me voeding. Mooi. Ligt het dus waarschijnlijk aan me mobo? Of hebben lullie allemaal een 3Dfx kaartje erin? Zal wel niet.

Weet iemand of het ligt aan een of andere instelling (bios) op me mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Aan de bovenstaande reacties te horen ligt het niet aan mijn hardware, aangezien de configs bovenbeschreven dusdanig anders zijn (chipsets, processors, AGP speeds etc).

Kan het dus eigenlijk alleen maar liggen aan een BIOS instelling.

Weet iemand welke?

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niet :(

Ligt het aan de BX chipset, of is mijn processor niet in orde?

Op ziech loopt ie op 866 best stabiel, alleen dus nog steeds het opstarten gaat nie!! :(:(:(
Pagina: 1