Verwijderd

Topicstarter
De meeste tweakers hebben bij het lezen van dit topic een welverdiende vakantie achter de rug. Mijn vraag: zijn jullie ook uitgerust?

Digitale media
Tijdens mijn vakantie kwam ik erachter hoeveel techniek we meenemen om online te blijven en het consumeren van digitale media. Ook nemen we stiekem werk mee om bijvoorbeeld toch die ene project af te ronden. We besteden en geven onze aandacht aan digitale media. We multitasken erop los: zorgen voor de kinderen, aandacht besteden aan je vrouw, e-mailen met werk en het laatste nieuws volgen. Het gaat maar door en het liefst allemaal tegelijk. Nieuws van een uur geleden is al oud nieuws. Twitteren, hyves en nu.nl krijgen alle aandacht.

Aandacht
Ik zie bij anderen en bij mezelf: op momenten van verveling klappen we vaak de laptop open om iets te doen of zitten we aan onze smartphones te prutsen. Weer digitaal. Ga maar eens na hoe vaak je dat op een dag doet. Opeens gooide ik alles wat aan een lader hangt in een koffer. Effect hiervan (na één dag) is dat de tijd naar mijn gevoel langzamer gaat en dat ik echt tot rust kom.

Overconsumptie
Consumeren we niet te veel digitale media? Wat is het effect van te veel digitale stimulatie voor je brein? Ik zat al te ergeren als ik bijvoorbeeld niet kan internetten op mijn vakantie.

Conclusie
Voor mij was het een fijn gevoel om erachter te komen waar al mijn aandacht naar toe ging. En wat het effect was van een week totaal geen internet en televisie. Rust. Even defragmenteren.
Wat ik wel vaker zal doen is om hierin een balans te zoeken. De aard van het beestje kan je niet zomaar veranderen. Ik ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Och, ik heb ontdekt dat het toch vrij makkelijk is om een tijd "unplugged" te leven. Vorig jaar heb ik een reis van 5 weken door Afrika gemaakt (2 weken Burkina Faso, paar dagen Ghana, paar dagen Togo, paar dagen Benin en 2 weken Kameroen). Laptop en Blackberry thuisgelaten; alleen een simpel Nokia'tje mee en ter plekke steeds een lokale prepaid-SIM gekocht (je kan daar gewoon voor 1000 frank of 2 cedis (€1,50) een SIMkaart kopen en oplaadkaartjes vanaf 500 frank of 1 cedi (€0,75)). Tussendoor misschien twee keer mijn email gecheckt, één keer in Burkina Faso bij een gratis internet-tent op een groot evenement, en één keer bij een oom in Kameroen thuis (die had zowaar ADSL).

Verder was het gewoon heerlijk rustig. Ik had goed bekend gemaakt dat ik 5 weken "off the grid" zou zijn, had een duidelijke out of office op mijn email gezet en een nog duidelijker bericht op mijn voicemail ("Het heeft weinig nut om me een voicemail achter te laten want ik kan ze toch niet afluisteren") en bij terugkomt was mijn mailbox vrijwel leeg, en mijn voicemailbox helemaal leeg. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Ik ben de laatste 2 jaar niet geweest maar ik ging altijd kamperen in Zuid-Frankrijk en ik nam ook nooit wat mee. Ik kon prima leven zonder internet een paar weken.

Ik dacht wel eens aan internetten maar mistte het niet echt.

[ Voor 16% gewijzigd door mace op 17-08-2010 09:27 ]

• Mx. Alba
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

mace schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:26:
Ik dacht wel eens aan internetten maar mistte het niet echt.
Ja, dat vooral. Als je thuis bent heb je je favoriete series en websites die je per se wil volgen en ongeveer alles moet ervoor wijken, maar als je op vakantie bent dan mis je het niet eens. Dat zet het geheel dan weer een beetje op een rijtje, als het ware, maar het gekke is dat wanneer je terug bent, je al weer heel snel terugvalt in je oude patroon...

[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 17-08-2010 09:49 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 17:14
Ik neem bewust mijn laptop niet mee op vakantie. In het verleden deed ik dat wel maar de meeste zaken die ik dan deed konden ook wel wachten tot na de vakantie. Voor dringende zaken kunnen mijn collega`s mij een sms sturen, dan bel ik hen op een tijdstip dat het mij uitkomt.

En internetten tijdens mijn vakantie doe ik al helemaal niet. Vakantie is voor mij ook rust in m`n kop. Al het nieuws e.d. laat mij dan koud. Je ziet dan ook dat je hele andere dingen móet en mag doen. Spelletje met de kids en vrouw, boek lezen, etc...

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb m'n internet abonnement de deur uitgeflikkerd omdat ik er teveel achter zat en in plaats van te internetten moet ik eigenlijk studeren/ huis schoonmaken etc. Maar op de Instantie kan ik internetten en in de bieb ook, vind ik genoeg. Ik mis m'n internetabonnement dan ook niet echt, hoewel m'n buren hun netwerk niet beveiligd hebben waardoor ik alsnog internet heb tegenwoordig. Internet vind ik meer nadelen hebben dan voordelen, inderdaad o.a. vanwege de rust, maar ook vanwege het feit dat ik de verleiding niet kan weerstaan om te gaan internetten.
Ja, we consumeren teveel digitale media, internet leidt tot een soort dwangstoornis waardoor je de hele tijd moet internetten, je email checken, berichten op forums lezen, etc.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

e: nvm

[ Voor 98% gewijzigd door mace op 17-08-2010 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een interessante link:
artikel

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:06

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik moet van af morgen 5 dagen zonder doen (Lowlands :D )alleen een simpel samsung 20,- prut telefoon mee dus geen 3G geen WIFI geen Fiber geen Laptop geen smartphone...

Geen idee hoe het gaat worden ik ben al jaren nog geen dag zonder internet komende te zitten.

Si vis pacem, para bellum

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 21:36
Ik mis al die spullen totaal niet als ik een paar weekjes weg ben. Lekker rustig, als ik de hele dag ga computeren kan ik net zo goed thuis blijven. Makkelijker & goedkoper.

Het is eigenlijk ook belachelijk als ik bedenk dat ik soms tot 0400 een beetje nutteloos aan het surfen ben. Dan ben ik de hele avond bezig met het lezen van oude topics, stomme filmpjes kijken etc terwijl ik net zo goed had kunnen gaan slapen.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 07:15
Het altijd op de hoogte willen blijven van nieuws zoals twitter ed heeft een naam: Infobesitas
Ook ik merk dat als ik niet internet ik mij veel beter voel.
Je blijft er al snel in hangen en voor je het weet is er een halve dag om en als er niets gebuerd op je favoriete forum je al snel je rot gaat voelen.

Verwijderd

Topicstarter
bassie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:26:
Het is eigenlijk ook belachelijk als ik bedenk dat ik soms tot 0400 een beetje nutteloos aan het surfen ben. Dan ben ik de hele avond bezig met het lezen van oude topics, stomme filmpjes kijken etc terwijl ik net zo goed had kunnen gaan slapen.
Dat is herkenbaar, ze noemen het ook 'wilfing'.
Verdwalen op internet

" 'Wilfing' het verschijnsel dat internetgebruikers tijdens een zoektocht op internet afgeleid raken en uiteindelijk vergeten wat ze zochten, blijkt sterk in opkomst.

Uit enquete's blijkt dat een kwart van de internetgebruikers twee dagen per maand 'wilft'. Wilf is een afkorting van 'What Was I Looking For?'. Het verschijnel leidt ertoe dat mensen minder doelgericht zoeken op internet en afdwalen, waardoor er veel tijd verloren gaat.

Vooral online winkelen leidt tot het maken van digitale zijsprongen. Mannen zouden hun aandacht eerder verliezen dan vrouwen.

Uit onderzoek blijkt verder dat zeven op de tien internetgebruikers last heeft van 'wilfing'. Volgens motivatiecoach Pete Cohen vergt het een mengeling van 'planning en wilskracht' om te stoppen met het afdwalen. Een andere aanpak is afwachten. Internetgebruikers van 55 jaar en ouder 'wilfen' namelijk drie keer zo weinig als mensen jonger dan 25 jaar.

Volgens prijsvergelijkingssite Moneysupermarket hebben internetgebruikers zo veel keus en afleidingen dat ze vergeten met welk doel ze online kwamen, waardoor ze urenlang online ronddolen. Wilfing is daardoor ook een bedreiging voor de productiviteit op de werkvloer.
"

Volgens mij zit het gewoon in de genen. Mannen zijn van nature jagers en hebben een tunnelvisie, zien ze iets interessant 'klik' en zo kan het uren doorgaan.

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Jaarlijks ga ik met 2 neven en een oom 10 dagen naar een gigantisch bos in the middle of nowhere.
Waar het 's nachts écht pikkedonker is en het 9 uur rijden is naar de bewoonde wereld. In onze 'cabin' is geen
electriciteit of stromend water (wel zuiver bronwater ernaast). We doen daar wat mannen ooit eens deden;
Jagen om te eten.

De enige moderne dingen welke we meenemen zijn een opwind-transistorradio, übersterke walkie-talkies,
Sljivovica, de Range Rover (niet zo modern :P), een ruime EHBO uitrusting en natuurlijk de wapens/munitie.

Geloof het of niet, maar in die 10 dagen komen we écht tot rust. Zelfs meer dan de overige 4 weken vakantie.

Verwijderd

Topicstarter
Opa_vertelt schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:07:
Jaarlijks ga ik met 2 neven en een oom 10 dagen naar een gigantisch bos in the middle of nowhere.
Waar het 's nachts écht pikkedonker is en het 9 uur rijden is naar de bewoonde wereld. In onze 'cabin' is geen
electriciteit of stromend water (wel zuiver bronwater ernaast). We doen daar wat mannen ooit eens deden;
Jagen om te eten.

De enige moderne dingen welke we meenemen zijn een opwind-transistorradio, übersterke walkie-talkies,
Sljivovica, de Range Rover (niet zo modern :P), een ruime EHBO uitrusting en natuurlijk de wapens/munitie.

Geloof het of niet, maar in die 10 dagen komen we écht tot rust. Zelfs meer dan de overige 4 weken vakantie.
Dat is niet in Nederland :), heb in Centerparcs nog nooit iemand gezien met een hert in zijn achterbak.
Ik vermoed ergens in de Balkan.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 11:22
Bij mij op vakantie gaat meestal alleen mijn mobiel mee (Motorola V3X) maar, ik neem hem vaak voor niks mee omdat ik er op vakantie niet naar omkijk. Soms een SMSje. Dit jaar heb ik mijn mobiel omgeruild voor mijn
MacBook Pro toen we naar Oostenrijk gingen. Ik heb hem net nieuw, en als ik ff niks te doen had, dan vond
ik het wel fijn om wat met dat ding te kunnen prutsen (helaas geen internet of onbeveiligde WLAN in de buurt :+) ). Verder heb ik hem ook gebruikt om `s avonds in het vakantiehuisje wat DVD`s op te kunnen kijken, Duitse
naargesynchroniseerde speelfilms op tv zijn ook niet alles.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:20:
[...]

Dat is niet in Nederland :), heb in Centerparcs nog nooit iemand gezien met een hert in zijn achterbak.
Ik vermoed ergens in de Balkan.
Je vermoeden is correct. ;)
Grappige belevenis (en goed voorbeeld hoe pikkedonker het 's nacht is) van de vorige keer;

We liggen te pitten, en ik hoor buiten geritsel. Combinatiegeweer gepakt en naar buiten gerent.

Buiten de cabin hoor ik het geritsel 'wegsprinten'. Ik een voorzichtige korte sprint erachteraan maar na een
20-tal seconden merk ik dat ik het niet bij kan houden. Ik draai me om en zie letterlijk he-le-maal niets.

Draai me nog eens om en zie nogmaals alleen totale duisternis. Op mijn gevoel begin ik voorzichtig in de
richting van, waar ik denk dat de cabin is, de cabin te lopen. Na een tweetal minuten besef ik dat dat erg
dom is en ga zitten en begin te schreeuwen zodat de anderen mij hopenlijk horen en dus wakker worden.

Dit lukt, ik hoor een deur en mijn oom komt er lachend aan met een zaklamp. Pas dan merk ik dat ik nog
geen 10 meter van de achterzijde van de cabin verwijderd was. Ik had er dus een rondje omheen gelopen.
Dát is pas totale duisternis, soms op het enge af. :P

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01

Lordy79

Vastberaden

Een dag per week maken wij geen gebruik van elektrische apparaten, dus ook geen TV en computer. Ik moet zeggen dat dat een verademing is en legt je focus geheel op gezin, vrienden, lezen, uitgebreid eten, etc.

Maar ik denk dat velen, zeker op tweakers, het belang van af en toe bewust unpluggen groot is, ook gezien de reacties hierboven :)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Als je het idee hebt dat technologie beklemmend of beperkend werkt, gebruik je het niet goed. De functie van technologie is - idealiter - het universeel beter maken van je leven. Als dat het niet doet, gebruik je het verkeerd of heb je de verkeerde technologie in handen.

Technologie is een tool, niet een doel. Je hoeft het ook helemaal niet te gebruiken want technologie hoort volledig ondergeschikt te zijn aan de mens. Het dient de mens, en dat is het enige doel. Als je negatieve emoties krijgt bij technologie van welke soort dan ook, dan is dat verkeerd. Technologiemakers - zoals tweakers - gaan dan direct nadenken over hoe ze dat kunnen oplossen; andere mensen raken geintimideerd of vertonen vlucht/africhtingsgedrag door iets helemaal niet meer te gebruiken (en zodoende hun leven in sommige gevallen eigenlijk alleen slechter te maken) of iets totaal tegenovergestelds te doen, wat soms ook van die tenenkrommende gevolgen heeft.

Boven alles: technologie wordt vaak als iets ontzettend kunstmatigs gezien, maar goede technologie is intuitief, menselijk en begrijpelijk.

• LauPro
  • Laatst online: 19-12 10:06

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tja, ik neem altijd mijn laptop en mobiel mee eigenlijk, dat is omdat ik het gewoon nodig heb voor mijn werk - en ja dat gaat ook soms in vakanties door. Verder heb ik niet echt 1 vakantiemoment per jaar. Ik ben regelmatig (zeker een dag per week) gewoon lekker op pad ergens heen en dan ben ik ook niet de hele tijd aan het internetten, alleen checken op belangrijke mail e.d..

Afgelopen dagen ben ik bijvoorbeeld aan het helpen verhuizen, en dan heb ik ook niet zoveel achter mijn laptop gezeten.

Ligt er een beetje aan hoe je je leven plant.... Als loonslaaf heb je wss weinig keus.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 22:33

Ardana

Mens

Lordy79 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:48:
Een dag per week maken wij geen gebruik van elektrische apparaten, dus ook geen TV en computer.
Op welke dag is dat dan, aangezien je kennelijk wel op zondag gebruik maakt van elektrische apparaten :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ardana schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:15:
Op welke dag is dat dan, aangezien je kennelijk wel op zondag gebruik maakt van elektrische apparaten :)
De echte fundamentalist kiest voor de zaterdag als vrije dag. ;)
De sjabbat begint op vrijdagavond met zonsondergang en eindigt ongeveer 25 uur later, op zaterdagavond wanneer het volledig donker is.
Wikipedia: Sabbat (jodendom)

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01

Lordy79

Vastberaden

ssj3gohan schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:21:
Als je het idee hebt dat technologie beklemmend of beperkend werkt, gebruik je het niet goed. De functie van technologie is - idealiter - het universeel beter maken van je leven. Als dat het niet doet, gebruik je het verkeerd of heb je de verkeerde technologie in handen.
Helemaal mee eens. Het probleem ligt m.i. dus ook dieper, namelijk dat mensen niet bewust leven en bezig zijn met tijd doden en bijv. afdwalen tijdens het computeren. Ik maak me daar ook vaak schuldig aan trouwens :P

Een goed punt dat je maakt is dat sommige mensen gaan overreageren en zeggen dat 'computers toch niets voor ze is'. Mijn moeder is daar een goed voorbeeld van en heeft daardoor relatief laat ontdekt dat je heel veel informatie kunt vinden en ook hulp kunt krijgen bij bijv. kruiswoordpuzzels.
Ardana schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:15:

zie spruit11's antwoord, 2 minuten na jou.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Lordy79 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:15:
[...]

Helemaal mee eens. Het probleem ligt m.i. dus ook dieper, namelijk dat mensen niet bewust leven en bezig zijn met tijd doden en bijv. afdwalen tijdens het computeren. Ik maak me daar ook vaak schuldig aan trouwens :P
Dat je weet wat goed voor je is wil bijna nooit zeggen dat je dat ook daadwerkelijk doet :+ ook een menselijke eigenschap.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:06

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Lowlands overleefd zonder enige afkick verschijningen... maar nu wel blij dat ik mijn mail weer kan lezen.

Si vis pacem, para bellum

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Een van de hoofdredenen waarom ik een tabletpc heb gekocht is om niet meer achter mijn buro vastgekluisterd te moeten zitten maar gewoon buiten tussen de mensen mijn ding kan doen. Ik blijf dus wel gewoon tekenen, muziek maken, videos editen en internetten, maar nu op een manier met mensen om me heen en een zonnetje op mn bol. in de praktijk houd dat wel in dat ik een plek met schaduw opzoek, want die schermen zijn nog niet je dat, maar ik heb deze zomer sinds lange tijd weer normaal onder de mensen gezeten in plaats van dat ik maar bleef plakken achter mijn pc in de woonkamer. hopelijk vind dat zijn navolgingen bij andere mensen zodat die isloatie een beetje ophoud.

Wat de digitale informatie betreft, ik heb inderdaad wel eens last van overflow aan info, zo erg somsdat als in bed lig dat fragmenten van beeldschermen langs mijn ogen zweven, alsof het in mijn retina is ingebrand. Wat ik tegenwoordig in een uur aan informatie opslok deed ik 15 jaar geleden wel een jaar over, bijvoorbeeld, ik las vroeger altijd binair in de KIJK, het maandelijkse computernieuws, was dat uitgelezen, dan moest ik weer een hele maand (31 dagen) wachten tot ik weer een update had. Tegenwoordig heb ik dat, en meer elke dag op tweakers, en ben ik daar mee klaar kan ik nog ff een paar andere techsites aanspreken. Teglijk luister ik naar een muziekje, heb iemand hands free aan de telefoon terwijl voor me iemand op de xbox aan t gamen is

Wat ik vooral jammer vind is dat ik niet meer het geduld kan opbrengen om een goed boek te lezen ofnaar een neuwe cd te luisteren, mijn leven bestaat uit 1001 fragmenten informatie. En soms gaat dat mis.
Aan de nene kant is alles vreselijk interresant en ik weet alles 10 keer sneller dan de mensen om me heen maar ik hmaar toch heb ik soms het gevoel dat ik daardoor van dichtslib en een wandeling door het bos mij niet kan boeien en dat is toch jammer.

[ Voor 1% gewijzigd door verleemen op 02-09-2010 16:59 . Reden: Edit, en nu gaat die %}^{^ autocorrectie van de ipad de ton in hoor... ]

The freedom of saying E=MC3

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12 22:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik verbaas mezelf altijd over hoe makkelijk het is om een tijd lang even geen internet te hebben. Afgelopen vakantie in het exotische België heb ik ook alleen internet gebruikt om het programma van de Gentse Feesten na te kijken. Email e.d. hebben niet aangestaan.

Het enige waar ik niet zonder kan, is mijn muziek. Ik zorg dat ik altijd wel een iPod, gsm of cd's bij me heb. Zeker als een lang stuk in de auto moet rijden, is muziek echt essentieel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-12 17:00
Die overload aan informatie. Ik herken het meteen.

Waar ik mezelf steeds meer over verbaas, is dat ik regelmatig een punt heb dat ik meer informatie in wil winnen, maar dit gewoon vertik omdat ik niet meer weet welke informatie ik wil hebben, en waar ik deze informatie vandaan kan halen.

Moderne apparaten helpen ons aan de ene kant om informatie te ordenen, maar aan de andere kant scheppen ze verwarring, omdat er ineens meer informatie is dan we ooit voor mogelijk hadden gehouden.

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:01

sebasd

loopt op espresso

Herkenbaar. Zit toch wel teveel voor de PC naar mijn eigen gevoel, en te vaak ook doelloos. Op vakantie is het geen enkel probleem, deze zomer ook drie weken in de natuur gezeten, zonder internet, meestal zonder GSM-bereik, heerlijk. Alleen zodra je weer terugbent verval je wel weer snel in het oude patroon..

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

sebasd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:57:
Herkenbaar. Zit toch wel teveel voor de PC naar mijn eigen gevoel, en te vaak ook doelloos. Op vakantie is het geen enkel probleem, deze zomer ook drie weken in de natuur gezeten, zonder internet, meestal zonder GSM-bereik, heerlijk. Alleen zodra je weer terugbent verval je wel weer snel in het oude patroon..
QFT.

ik heb ook soms dit gevoel. en de avond/nacht tv is ook erg vervelend voor je slaap. zucht, waarom komen alle leuke shows zo laat?

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Verwijderd

Topicstarter
Check deze ads:

herkenbaar?

einde abonnement

Ze zijn gemaakt door marketeers. Ze probeerden jaren geleden iedereen online te krijgen en komen tot het besef dat ze het best goed hebben gedaan.

Verder zie ik vrij weinig (bijvoorbeeld de overheid) initiatieven om leerlingen of de gewone burger te informeren over de risico's. Mijn gevoel zegt dat we nu echt in een stroomversnelling zitten, een tandje lager zal veel meer rust creëren. Maar het is iets dat niemand kan stoppen, misschien een natuurlijke evolutie?

Gezien de reacties is het allemaal herkenbaar, de meesten van ons hebben een gezin. Ik ben benieuwd hoe jullie het goede voorbeeld geven.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-12 17:00
Die ads zijn inderdaad herkenbaar. Zo zie je mensen die een bepaalde waarde hebben in de organisatie waarvoor ze werken de hele dag met een smarthphone zwaaien. Een uitkomt, want terwijl ze in gesprek zijn kunnen ze ineen ook nog de mail checken, bellen, etc.

Ik zie in de regel eigenlijk 2 soorten gebruik van nieuwe media.

1. Een constante mediaconsumptie. Dankzij Youtube, Uitzending gemist, etc. wordt er aan de lopende band op diverse plaatsen media geconsumeerd.
2. Constante verbinding met het zakelijke. Dankzij smartphones heeft iedereen de zaak op zak. Email wordt 24/7 gecheckt.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-12 17:13

McMiGHtY

- burp -

Voor mijn werk zit ik vaak een uur of meer in de auto, paar maanden terug bleek bij aankomst mijn autoradio gejat. Wat resulteerde in een paar maanden geen radio (geen zin/tijd en even de centen niet) onderweg. Heerlijke rust om de gedachten te ordenen. (Tegenwoordig zit de radio er weer in, maar hij staat geregeld uit).

Verder in de vakanties geen apparaten, wij zitten heerlijk buiten en lezen een boek. Vroeger las ik er een stuk meer als tegenwoordig en merk dat ik er echt tijd voor moet maken. Een vakantie is de uitgelezen mogelijkheid om een aantal boeken uit te lezen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Tjah. Unplugged is heerlijk. Heb er ook totaal geen moeite mee. Maar als er dan een laptop/internet is- duik ik er wel automagisch achter. Minder dan normaal, maartoch...

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Dit topic zou m'n oom eigenlijk moeten lezen, die zit in de strandstoel nog met iemand in Rusland te bellen.

Zelf heb ik er totaal geen last van i.v.m 1.5 uur treinen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Leo1010 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:37:
Dit topic zou m'n oom eigenlijk moeten lezen, die zit in de strandstoel nog met iemand in Rusland te bellen.

Zelf heb ik er totaal geen last van i.v.m 1.5 uur treinen.
Trein? Je bedoelt dat grote apparaat waarin elke tweede stoel gevuld is met iemand die zijn laptop op schoot heeft, vaak met 3G-kaart erin of aan een tetherende telefoon vastgehangen? ;) Anderhalf uur treinen maakt het voor mij eigenlijk alleen maar "erger", ik klap vaker mijn laptop open om een serie te kijken dan dat ik een van de twee boeken (een leesboek en een lesboek Japans) die ik standaard in mijn tas heb zitten pak, terwijl dat veel makkelijker is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-12 01:43
Hmm ik ben vanaf het moment dat m'n ouders thuis ADSL hadden niet meer 'unplugged' geweest en daarvoor was het al iedere avond inbellen.
Dat is alleen maar erger geworden, de dag dat ik de sleutel had regelde ik een wifi bridge met de buren zolang m'n ADSL er nog niet was en als m'n verbinding er 5 mins uit ligt hang ik al aan de telefoon. Overal ben ik online; thuis, mobiel, op het werk, op feestjes, enz...

En ja, heel soms moet ik het missen, maar het is oncomfortabel en geeft het gevoel een beetje de grip op de omgeving te verliezen :+
Pagina: 1