Gaming Muis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Hoi Tweakers!,
ik ben van plan om me een nieuwe gaming muis aan te schaffen maar weet niet goed wat goede merken voor gaming muizen zijn en waar ik juist op moet letten.
Ik ben niet opzoek naar een professionele gamers muis en mijn bedrag ligt tussen de 35 - 70 €.

Ik heb me laten wijsmaken dat ik een laser muis moet zoeken met een zo hoog mogelijk DPI?
Wat raden jullie me aan?

Mvg,
Wouter D.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech mx518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
dat hele zo hoog mogelijke dpi verhaalz ou ik me niet blind op staren... je zult nauwelijks verschil merken aangezien onze armen niet nauwkeurig genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Veel DPI is imho onzin. Ik zou eerder kijken naar ergonomie en knopjes om de DPI aan te passen (die de mx518, G5, G7 en G9 allemaal hebben afaik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Erg goede muis maar hij moet je qua vorm maar net liggen. Persoonlijk vind zo'n vorm helemaal niets. Ik heb heel lang een MX300 gehad, die nog steeds erg goed is als gamemuis. Nu heb ik al een tijd een G1 die mij ook erg goed bevalt.

@TS. Het hangt erg van je persoonlijke voorkeur af wat voor jou een fijne muis is. Dat voor mij een G1 erg fijn is betekend niet dat die voor jou fijn werkt. Ik zou daarom ook niet zomaar een muis gaan bestellen zonder die zelf geprobeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik een 'standaard' muis het meest fijn om te gamen. Lekker licht en precies genoeg voor FPS. Heb een lange tijd in de top van UT'99 meegedraaid met een muis van 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:13
Paradoxj schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:12:

Ik heb me laten wijsmaken dat ik een laser muis moet zoeken met een zo hoog mogelijk DPI?
Wat raden jullie me aan?
Zoals bert2000 zegt moet je idd jezelf niet blindstaren op DPI, gezien het feit dat wanneer je zoiets hoort van iemand anders het al aangeeft je waarschijnlijk zelf niet het verschilt merkt.
Ik denk dat het aanschaffen van een muis erg persoonlijk is, helemaal hoe hij aanvoelt.

Stappen die ik zou nemen zijn

- Ga naar de pricewatch en sorteer de muizen op de prijsklasse waarin je wilt zoeken en de wensen/eisen zoals knoppen, aansluiting, draad/geen draad etc.
- Lees reviews/product reviews wat andere er van vinden
- Ga naar een fysieke winkel met etalage bv. Mediamarkt (die hebben veel showmodellen) en probeer enkele uit (de vorm, zwaarte, handligging etc)

Het hangt maakt ook uit hoeveel gebruik je maakt van de muis. Ben je een casual gamer die af en toe een spel speelt, en niet 4-8 per dag dan zou ik idd gaan voor een wat goedkopere muis en niet meteen en van 70 euro. Een Logitech mx518 is dan idd een goede keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
hangt er ook nog eens vanaf wat voor type games je speelt. en vergeet niet, ondergrond is ook het halve werk.
Ik game al een paar jaar niet meer maar in de "goede ouwe tijd" had ik een Razer Boomer, Viper, Diamondback en als laatste een Copperhead.
Als ondergrond gebruik ik (nu nog steeds) Razer Mantis. Dit met een Microsoft (Razer) Habu.
Ik was een FPS gamer (boom, headshot! 8)) en de Copperhead was toch echt de topper daar.
Nu speel ik af en toe RTS en die Habu voldoet prima, mits ik die Mantis ondergrond gebruik.
Ieder zn ding dus zul je ff wat dingen uit moeten proberen.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat soms lijkt in eerste instantie iets onhandig, maar als je er mee om leert gaan en het onder de knie krijgt, het juist stukken beter is. Voorbeeld is de Nostromo die je vroeger had. Perfect voor FPS.

edit: je kan dus de meest dope muis kopen, maar als je ondergrond crap is, is het zonde van je geld. Elke 1600 DPI+ muis is in principe genoeg, de rest is ondergrond en "feel". Beter investeer je niet teveel geld in het aantal DPI maar let je op die andere factoren. Gamen en wireless is trouwens altijd een grote no no geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door Razwer op 17-08-2010 00:27 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Op de site van Razer heb je een handig tooltje waarmee je aan de hand van allerlei vragen kan bepalen welke Razer muis voor jou het meest geschikt is. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je ook een Razer muis moet kopen, je kan handig zien wat voor vorm muis voor jou het meest geschikt is en vervolgens zo'n vorm muis gaan zoeken.

Zelf heb ik net een Razer Naga aangeschaft, vind Razer muizen zelf erg prettig in het gebruik en aangezien ik MMO's en RTSen speel zijn die 12 duimknoppen erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vooral érg goed onderbouwd moet ik zeggen, of wilde je een fipo hebben? ;)

Ik game sinds 2008 naar volle tevredenheid met de Logitech G5. Ik vind het heerlijk de gewichten en de DPI instelling aan te kunnen passen erg handig, het kan voor mij echt een verschil maken in games.
En ja, tijdens het spelen van games merk ik zeker verschil als ik de DPI omhoog zet, de muis beweegt dan namelijk veel sneller en blijft accuraat! :)

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 17-08-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Ik heb momenteel de Razer Lachesis V1. Sinds ongeveer een jaar en deze bevalt me zekker. Goede precisie instelbare knoppen ook erg licht. Gewoon alles er op en der aan. Dit is aleen wel een muis voor links en rechtshandige wil je er een aleen voor rechts dan zou ik ook even kijken naar de Deathadder.

Waarom ik geen logitech aanbeveel? Nou ik zelf heb nooit Logitech gebruikt aangezien dit mijn eerste gamemuis is. Dus heb ik geen ervaring met logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Laatst online: 11-09 17:58

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Ik heb hier al 2 generatie een Razer DeathAdder gehad :) 1800Dpi en 3500dpi , voorheen een boel andere muizen gehad zoals G5 , G9 , Mx518 maar toen ik een Razer had ging ik nooit meer terug naar Logitech. Damm wat een verkoop praat :D

Het zijn zeer goede muis , erg durable en je krijgt een goed gevoel over na een stevig potje gamen . Zelf gebruik ik ze met een stoffen muismat dus glijden ze perfect overheen zonder fratsen :P en aangezien je budget er tussen in lig is het ideal.

[ Voor 3% gewijzigd door Chibi2k op 17-08-2010 12:46 ]

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Allemaal heel erg bedankt!
Ik dacht ook eerst voor de Logitech MX518 te kopen maar heb eerst ook nog wat naar de DeathAdder 1K8 DPI gekeken en de DeathAdder 3K2 DPI maar ik denk dat het uiteindelijk toch maar de Logitech MX518 zal worden.
Voorheen had ik de Logitech MX620 maar daar ben ik niet zo tevreden van op gebied van Gaming omdat die niet accuraat genoeg reageert bij het snipen op MW2 bv.

Nog maals, allemaal heel erg bedankt voor jullie raad/suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Vergeet niet dat Logitech ook nog vaak goeie aftersales levert als hij kapot gaat. Tot nu toe heb ik altijd mijn muisjes zonder gezeik ook na de garantieperiode weten om te wisselen :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
hoe dan ook, koop een goede muismat/ondergrond. is een dikke meerwaarde voor je gaming performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

MX518 is misschien wel leuk als je rechtshandig bent, als linkshander kom je er bekaait vanaf, ik moet (bijna) altijd kiezen voor een symetrische muis en dan vallen duimtoetsen natuurlijk af.
Tegenwoordig speel ik met een Raer Krait, prima, snel, licht en cheap, op een speedlink muismat (A3, ik heb veel plaats (nodig)).

[ Voor 25% gewijzigd door sorcees op 18-08-2010 10:09 ]

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb zelf de logitech G5 (die blauwe met 2 duimknoppen).
Afbeeldingslocatie: http://cdn.cbsi.com.au/story_media/339297570/logitech-g5_1.jpg
Ik heb altijd logitech gehad en ben overgestapt van de MX510 naar de G5. De hoge DPi interesseert me geen ruk, ik heb het zo ingesteld dat ik met mijn hele arm moet bewegen om de muiscursor een klein beetje te bewegen. Ik heb dus een hele "langzame" cursor, die ik ook tijdens UT99 en UT2004 gebruik. Dit is ook sneller RSI-voorkomend, dan wanneer je de DPI zo extreem gevoelig instelt. Maar dat is een manier dat je moet aanleren en waar je aan moet wennen.

Ik heb ook een Microsoft Razer Habu gehad. De reden dat ik logitech meer prefereer is omdat ik grote handen heb. De logitech is wat hoger gevormd, dus als ik moet klikken met mijn vingers hoef ik minder inspanning te leveren dan bij de Habu. De razer muizen zijn zeker goed, maar voor mij doen ze het niet, omdat ze veelal wel lang zijn en de eerste 10 seconde goed aanvoelen, maar na langere tijd niet.
Ik merk dat ik mijn vingers meer moet inspannen bij het klikken, en op de een of andere manier, til ik mijn muis vaak op tijdens het gamen met mijn duim en ring vinger en dat voelt prettiger aan bij de logitech G5 aangezien de muis wat "voller" is dan een razer muis. Bij dit optillen krijg ik sneller kramp in mijn handen bij de razer dan bij de logitech.

De razer muizen liggen in eerste instantie perfect in je hand omdat je hand in de ultieme ruststand alle knoppen bedekken van de muis waardoor het bijna perfect lijkt. Maar in de praktijk betekent dat voor mij dat ik minder grip heb op het bewegen van de muis, waardoor je geneigd bent de muis echt op je muismat te drukken om die grip/wrijving te hebben tijdens het bewegen. Het voelt voor mij wat onnatuurlijk aan om zo de muis te bedienen en ik heb liever die hogere rug van de logitechs. In de praktijk pak je de muis toch vaker tussen je duim en ringvinger vast.
Die gewichtjes die je bij de muis erbij krijgt....tja, da's ieder voor zich, maar een zware muis of een lichte muis.....voor mij persoonlijk ligt de waarheid in het midden :)

Ik ben het wel met de 2e bovenbuurman eens dat een goeie (gamers)muismat wel een meerwaarde heeft. Koop je een goeie grote textielen gamers muismat; geen geplak van je handen op zo'n plastic/metalen ding door zwetende handen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 18-08-2010 14:08 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Laatst online: 09:37
En wat zijn dan goede gamers muismatten? ik heb vandaag al even op de razer website gekeken maar wat zijn de voordelen van een zachte tegenover een harde muismat (en anders om). Ik prefereer een zachte muismat (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2boris schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:46:
En wat zijn dan goede gamers muismatten? ik heb vandaag al even op de razer website gekeken maar wat zijn de voordelen van een zachte tegenover een harde muismat (en anders om). Ik prefereer een zachte muismat (denk ik).
Denk niet dat je kan spreken over een goede muis of muismat voor iedereen , iedereen heeft andere eisen en wensen . De beleving kan dus verschillen per persoon ,dat is niet in getalletjes uit te drukken , dat heeft meer met het gevoel wat je hebt met die muis in combinatie met die muismat. Belangrijkste is toch wennen aan je muis , daar moet je eerst een paar honderd uur voor gamen :) Zo heb ik een combinatie van MX510 met een compad muismat , en belangrijk zijn de muisvoetjes met tape beplakt voor de minste weerstand en tegen versleten muisvoeten :)

Hoop dat die nog een lang mee gaat , want ik zie geen nut hem te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
je hebt verschillende matten voor verschillende doeleinden. Controle en snelheid. FPS wil je snelheid, RTS wil je controle. Weet je niet wat je wilt, ga voor controle (zachtere mat dus).

als voorbeeld, ik zou voor de medium size gaan van deze:
http://store.razerzone.co...16800/categoryId.35208900

[ Voor 29% gewijzigd door Razwer op 18-08-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Ben prima tevreden over de steelseries qck muismatjes.. Vrij goedkoop als je een goeie winkel kan vinden.. En je hebt geen groen smeersel op je muismat ;)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
FikkieHo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:25:
Ben prima tevreden over de steelseries qck muismatjes.. Vrij goedkoop als je een goeie winkel kan vinden.. En je hebt geen groen smeersel op je muismat ;)
Sluit ik me bij aan ;) Heb hier een simpel zwart steelseries muismatje liggen. Voor iets van 10 euro op de HME gekocht. In combinatie met m'n G5 (zoals hierboven te zien) vind ik het helemaal goud!

linkje van mijn muismat: http://www.steelseries.co.../surfaces/qck/information

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Ik heb nu net een maandje geleden mijn tweede Razer Copperhead gekocht.
Voor de Razers wel uitstapjes gemaakt naar de Logitech o.a. de MX518 en de G5 maar die waren het niet voor mij. Nu dus een kleine 5 jaar ervaring met deze muis mijn eerste copperhead is naar deze 5 jaar wel echt op. Ik hoop dat mijn tweede even lang zijn werk doet want daarna zal ik waarschijnlijk toch echt op zoek moeten naar een ander. De copperhead nu namelijk eol (worden niet meer gemaakt) maar er zijn nog zat shops die ze verkopen.
Het enigste wat ik kan zeggen is dat mijn FR bij online games niet positief zou zijn als ik de copperhead niet zou hebben. Ik zweer bij deze muis.
Daarnaast ook een steelseries muismat is gewoon goed.

p.s. Ben geen vertegenwoordiger o.i.d :)

[ Voor 22% gewijzigd door wortel1 op 21-08-2010 12:58 ]

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 jaar de Razer Deathadder. Wat een geweldige muis. Ik had wel een versleten middelste muisknop, maar die is snel door ze gerepareerd.
Geen Logitech meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bezig met mijn 3rde steelseries muismat, zeker een aanrader en lekker goedkoop.

Muis is de Roccat Kone, vergelijkbaar met de 518 enkel dat je ook RGB ledjes heb voor wat extra blingbling :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik zelf vind Logitech muizen te bol, ligt wel lekker in de hand alleen helaas nutteloos bij een "claw grip". Neem een kijkje naar de pricewatch: Steelseries Kinzu en pricewatch: Steelseries Xai.

De Steelseries Kinzu is een goedkoper variant van de Xai, die is kleiner, optical en veeeeeeeel lichter. En de Xai is een groter muis met laser, side buttons. Beide zijn ook ambidextrie, dus zowel links en rechts handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind zelf de Razer Diamondback (oude serie) prettig. Dat ding was snel (ik merkte het echt, ik was ineens veel beter toen ik net die muis had, maar daarvoor had ik een draadloos logitechje die voor de goedkopere, office en vooral niet gamende markt was bedoeld, nou is Logitech niet slecht, maar die muis dus echt wel als je wil gamen), en het heeft lekker veel knopjes. Nou is het zo dat die knoppen aan de rechterkant wat lastig te gebruiken zijn, dat vind ik wel jammer. Maar ik kan nu echt niet meer overweg met muizen die geen knopjes meer hebben aan de linkerkant. Ik kan het gewoon écht niet meer.
Ik meen dat die muis bijzonder goed in spiegelbeeld is, dus leuk voor links en rechts (linkshandigen zullen wel wat minder moeite hebben met knopjes aan de rechterkant denk ik). Ergonmisch werkt ie voor mij heerlijk. Mij lijkt op dat punt de G5 van Logitech niks, het ziet er voor mijn idee niet lekker uit, maar dat is iets persoonlijks.
Ik kan wortel1 napraten, zonder mijn Razer was ik neit half zo goed. Dat is deels door de veel snellere reactietijd dan ik daarvoor van een muis was gewend.

Ik heb een simpelmuismatje, dacht zo een van Sharkoon. Simpel zacht ding, maar werkt voor mij prettig. Mijn muis is er vrij nauwkeurig op, en ik kan hem makkelijk ergens mee naar toe nemen. Nu is het wel zo dat hij snel verslijt.

EDIT: Ik ben trouwens een vrij sterke fingertip gamer. Ik houd niet zo van de claw grip. Ik neig af en toe enigszins richting de palm grip, omdat ik die toch wat ergonomischer vind, dan kan ik meer mijn hand laten rusten, maar ik ben behoorlijk stereotype fingertip als je op de Razer site kijkt. Waarschijnlijk ziet voor mij die G5 er te bol en ergonomisch uit.
Zelf heb ik het liefst een wat grote muis, zodat ik de fingertip stijl kan gebruiken, maar soms toch een beetje steun kan vinden voor mijn hand. Bij die kleine miesertjes houd ik de muis praktisch alleen met mijn vingers vast, en komt mijn handpalm niet eens in de buurt van de muis.
En volgens Razer geven zachte matten meestal veel grip, en veel grip vind ik inderdaad heel prettig. Ik beweeg mijn hand nauwelijks tijdens het gamen, en speel ook op ontzettend hoge gevoeligheid (mijn vader is niet eens in staat mijn pc te gebruiken omdat de muisaanwijzer telkens te snel wegschiet).
Volgens de Razer websit emoet ik de Kabuto hebben. Geen wonder dat ik mijn huidige muismat zo prettig vind. Die lijkt redelijk veel op de Kabuto.

[ Voor 32% gewijzigd door Amanoo op 22-08-2010 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik heb zelf de microsoft sidewinder, erg goede muis. Je moet wel grote handen hebben, maar als je eenmaal gewend bent, kom je er niet zo gauw vanaf:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Laatst online: 11-09 22:14
Razer Deathadder, toch wel verreweg de beste die ik heb gehad. (G5 en G9).
Hij moet maar net fijn in je hand liggen, maar dat is met iedere muis eigenlijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 09:58
Ik heb een Logitech Premium Optical Wheel Mouse (OEM) van 10-15€ en daar heb ik er al 3 van versleten, goedkope maar goede muis. Gebruik wel met een Steelseries muismat erbij en dat maakt zeker een verschil.

Andere muizen kan ik weinig tips over geven, ik ben zelf linkshandig geworden met muizen ivb met RSI aan mijn rechterarm. Maar hierdoor zijn er weinig fijne gamersmuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Voor toetsenborden en muizen gaat er in mijn ogen niks boven Logitech.

Ik maak met veel plezier gebruik van de Logitech G5. Echt een top muis. Je kan met gewichtjes precies instellen hoe zwaar hij moet zijn, er zit een handig knopje aan de zijkant die je kunt instellen om bepaalde acties te doen tijdens een game (zoals knifen in MW2) en hij ligt simpelweg heerlijk in de hand.
Pagina: 1