Onboard LAN niet in apparaatbeheer win7 64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraph1987
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-05 14:55
Hey,

Tijdens de vakantie ben ik weg geweest van mijn computer en sinds ik terug ben doet mijn internet het niet meer. Ik had er de trial van VMware op staan die inmiddels is verlopen dus ik dacht dat het misschien daar aan zou kunnen liggen. Ik heb alles gedeinstalleerd maar hij gaf ze nog aan als VMware adapter met een nummer dus die wou ik verwijderen en de juiste drivers van mijn moederbord op zetten. Dit is me op geen mogelijkheid gelukt dus ik heb een herinstall gedaan waarbij ik alles heb verwijderd en een nieuwe partitie met de bijbehorende 100mb partitie gemaakt. Windows 7 geinstalleerd maar nog steeds deed hij het niet. Er staat niet eens een onbekend apparaat of een kopje netwerk (na mijn radeon hd4770 geinstalleerd te hebben). Mijn LAN wordt dus helemaal niet herkend. Toch de drivers van Asrock A780GMH/128MB installeren werkt niet omdat deze aan het eind van de installatie zegt dat er geen controller is gevonden maar de installatie is wel succesvol.
Het is een systeem dat ik vorige zomer zelf heb samengesteld en werkte geheel zonder problemen tot nu toe.
Het heeft geonweerd (ik was helaas niet in de buurt om de kabel er uit te halen) maar ik zit op huis met 8 andere mensen dus ik zou verwachten dat ook zij dan problemen zouden hebben gehad. Verder werkt alles nog prima dus ik snap er niets van.
Asrock A780GMH/128mb, AMD Phenom II X3 720, kingston hyper 4gb, Antec earthwatts 430W, Radeon HD 4770, Samsung Spinpoint F1.
In de/het BIOS staat de Onboard LAN gewoon op enabled. Restore defaults en disable enable met reboots heeft geen effect gehad.
Fysiek is er niets te zien op het mobo, en er brand wel een oranje lichtje bij de RJ-45 ingang.
Ik heb Asrock zelf nog niet benaderd omdat ik eigenlijk verwacht dat het iets software matigs moet zijn omdat de VMware adapter voor de herinstal wel eenzijdig verkeer had (send geloof ik.)

Wie kan mij helpen met mijn onboard LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
En met een live CD van bv. Ubuntu? Herkend deze hem wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Andere kabel geprobeerd? Onweer kan al snel funest zijn voor je netwerkkaart; als het ding ook niet wilt werken (met andere kabel) in Linux (Live CD), dan kun je beter een PCI NIC kopen, ondanks dat je moederbord maar 2 PCI sloten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraph1987
Ik werk nu op een laptop die ik heb geleend van iemand om het probleem op te lossen. Dat is via de internet kabel die in mijn PC zat, sorry dat was ik vergeten te melden. Het ligt echt aan mijn pc zelf.

Ik ben redelijk thuis in windows versies maar heb nog nooit iets gelezen over linux of ubuntu behalve de naam. Maar ik geloof dat het gratis te downloaden was? Dan is het een kwestie van schijfje branden?
Maar als hij eerder een jaar lang werkte met win 7 RC en daarna met Win 7 ultimate (beide 64 bit) heeft het dan nut om te testen op linux?

Die PCI sloten zijn toch leeg dus als ik het niet opgelost krijg dan kijk inderdaad naar een PCI NIC of mijn garantie. (ik denk niet dat het bliksem was omdat de andere 7 aangesloten pc's geen last hebben gehad, of kan het toch op slechts 1 pc effect hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Seraph1987 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:56:
Ik werk nu op een laptop die ik heb geleend van iemand om het probleem op te lossen. Dat is via de internet kabel die in mijn PC zat, sorry dat was ik vergeten te melden. Het ligt echt aan mijn pc zelf.

Ik ben redelijk thuis in windows versies maar heb nog nooit iets gelezen over linux of ubuntu behalve de naam. Maar ik geloof dat het gratis te downloaden was? Dan is het een kwestie van schijfje branden?
Maar als hij eerder een jaar lang werkte met win 7 RC en daarna met Win 7 ultimate (beide 64 bit) heeft het dan nut om te testen op linux?

Die PCI sloten zijn toch leeg dus als ik het niet opgelost krijg dan kijk inderdaad naar een PCI NIC of mijn garantie. (ik denk niet dat het bliksem was omdat de andere 7 aangesloten pc's geen last hebben gehad, of kan het toch op slechts 1 pc effect hebben?)
Ja, bliksem kan vreemde resultaten tot gevolg hebben. Zegt dus helemaal niets.

Probeer maar zo'n CD, kost je paar minuten, maar dan heb je zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraph1987
Ik heb ubuntu op een 4GB usb gezet en deze uitgeprobeerd. Ik heb eigenlijk geen idee waar alles staat in ubuntu maar ik heb met network tools mijn eigen ip van devices (loopback interface) achter IPv4 wel kunnen pingen. zowel 5 als unlimited requests zijn 100% succesvol maar ik kan niet zomaar via mozila op internet. Zal ik vast wel eerst moeten instellen? of gaat het net als met windows vaak automatisch?
Verder duurt het aardig lang voordat ubuntu opstartte maar dat zal wel liggen aan het niet installeren.

Zegt dit al iets of het software of hardware matig is?

Verder ben ik benieuwd naar fatsoenlijke merken die niet extreem duur zijn als het gaat om een NIC. Zo ben ik geen fan van Sweex of belkin maar verder heb ik geen reviews van mensen gehoord.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraph1987
Ik heb een snelle reactie van Asrock ontvangen en die stellen voor dat ik de CMOS clear dan de BIOS defaults weer laad en eventueel extra apparaten los koppel (cardreader en front poorten, PCI kaarten). Mocht dat nog niet werken dan kan ik proberen mijn BIOS te updaten.

Als dit werkt dan laat ik het hier weer weten! (*Zie edit)

* Helaas dit heeft niet geholpen en ook via boot on LAN en onboard lan enabled wordt mijn netwerkcontroller niet gezien. Ook niet na een BIOS upgrade..

Ik moet ofwel mijn moederbord vervangen of een PCI NIC aanschaffen. Helaas is het eerste merk met gigabit dat ik vertrouw asus van 12 euro en daarna komen er intels van 26 euro. Als er toch een losse kaart in gaat dan heb ik er liever meteen wireless bij maar ik krijg ze niet gevonden.
Weet iemand van het bestaan van WLAN PCI kaarten die ook een RJ-45 connector hebben voor gigabit.?

[ Voor 46% gewijzigd door Seraph1987 op 20-08-2010 20:32 . Reden: extra info, feedback ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ubuntu zelf ook geen ervaring mee, je kan Exorcist even PM'en?

Kun je niet testen of het MOBO zelf beschadigd is?

PCI NIC met WLAN is niet echt nodig, het is alleen een ontvanger. Zou nu gewoon voor de goedkope oplossing gaan heb je ook meteen zekerheid dat het niet je voeding & mobo zijn die muiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraph1987
De NIC van asus ondersteund geen win 7 64-bit dus ik heb gekozen voor de Intel PRO/1000 GT Netwerk PCI Adapter van 25,75 bij azerty die dat wel doet. Dat is helaas de goedkoopste oplossing op dit moment. Komende week help ik iemand bij mij op huis met de assemblage en dan probeer ik even zijn voeding maar ik verwacht niet dat het zal helpen. Na verder contact met Asrock zeggen ook zij dat het waarschijnlijk een defect mobo is. Helaas kan ik van al mijn onderdelen de maanden garantie opzoeken maar bij de videokaart, dvd drive en het mobo staat niets. Ik heb ze gemaild om te vragen hoe het zit.

toch bedankt!
Pagina: 1