hier staat een Compaq server (dual P3 1,13 GHz) met een aantal hot pluggable SCSI schijven, type (UW) 320 met 80pins aansluitingen. Het is een oude bedrijfsserver, die het prima deed, totdat de voeding er ineens mee stopte en deze nu vooral knettert... De server slaat niet meer aan en ik kan moeilijk aan een vervangende voeding komen / die is me veel te duur.
Ik hoef niets meer met die server, behalve dat ik de harde schijven volledig moet erasen (staan zeer privacygevoelige gegevens op ivm ex-server van apotheek)...
Het probleem, hoe kan ik die schijven erasen ?
Ik zie nergens controllers oid voor 80pins SCSI schijven en al zag ik ze, ik wil niet tientallen/honderden euro's investeren puur om die schijven te erasen (dan kan ik ze net zo goed weggooien... bij wijze van spreken, er moet natuurlijk een wals overheen rijden). Iemand een ingeving hoe ik deze schijven kan benaderen om ze te erasen ?
Ik hoef niets meer met die server, behalve dat ik de harde schijven volledig moet erasen (staan zeer privacygevoelige gegevens op ivm ex-server van apotheek)...
Het probleem, hoe kan ik die schijven erasen ?
Ik zie nergens controllers oid voor 80pins SCSI schijven en al zag ik ze, ik wil niet tientallen/honderden euro's investeren puur om die schijven te erasen (dan kan ik ze net zo goed weggooien... bij wijze van spreken, er moet natuurlijk een wals overheen rijden). Iemand een ingeving hoe ik deze schijven kan benaderen om ze te erasen ?
Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB