Iemand een ingeving - 80pins SCSI aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 14:19

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Topicstarter
hier staat een Compaq server (dual P3 1,13 GHz) met een aantal hot pluggable SCSI schijven, type (UW) 320 met 80pins aansluitingen. Het is een oude bedrijfsserver, die het prima deed, totdat de voeding er ineens mee stopte en deze nu vooral knettert... De server slaat niet meer aan en ik kan moeilijk aan een vervangende voeding komen / die is me veel te duur.
Ik hoef niets meer met die server, behalve dat ik de harde schijven volledig moet erasen (staan zeer privacygevoelige gegevens op ivm ex-server van apotheek)...
Het probleem, hoe kan ik die schijven erasen ?
Ik zie nergens controllers oid voor 80pins SCSI schijven en al zag ik ze, ik wil niet tientallen/honderden euro's investeren puur om die schijven te erasen (dan kan ik ze net zo goed weggooien... bij wijze van spreken, er moet natuurlijk een wals overheen rijden). Iemand een ingeving hoe ik deze schijven kan benaderen om ze te erasen ?

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:57
pak een gasbrander en brand ze op.
Of openbreken.. en dan verhitten we de platters of wil je ze naderhand nog verkopen?

je kunt mss aan een mede tweaker vragen die in de buurt woont..
owja natuurlijk ga je niets vinden op "80pins scsi" misschien eens zoeken op: ultra160 ultra320 etc

[ Voor 50% gewijzigd door Icekiller2k6 op 16-08-2010 21:29 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon 35 gaten door de hd's boren en wegpleuren

status is toch ouwe meuk

Iperf

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-02 18:51
Ik weet niet wat voor controller en backplane je hebt in die server, maar je zou de controller in een andere PC kunnen zetten en de power connector van de PSU naar de Backplane er af kunnen halen en aan de Backplane kant de aders aan standaard Molex connectoren kunnen zetten (van zo'n Y splitter kabel ) zo heb ik eens een dode array uit een Dell server gered. Misschien dat je hier iets hebt.

Ik weet niet waar je woont (Ik waalwijk / Tilburg), wij hebben een Media box voor hardeschijven e.d deze wordt onsite door een shredder gehaald door een bedrijf. Mischien is zoiets ook goed voor je.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik geef ze altijd wat rammen met een mokerhamer tot er splinters overblijven. Wel even een veiligheidsbrilletje op ;)

Hier stond een dode link.

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-02 18:51
strandbal schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:00:
Ik geef ze altijd wat rammen met een mokerhamer tot er splinters overblijven.
Ik wil wel weten wat voor hamer je precies gebruikt. Ik zou deze techniek niet gebruiken met extreem gevoelige data. als de platters zelf niet zéér zwaar beschadigd zijn dan is de kans er dat er nog steeds data afgehaald kan worden.

Mijn advies op schijf vernietiging DBAN en daarna kan hij eventueel fysiek met een hamer bewerkt worden.

Echter mocht er geen mogenlijkheid zijn om de hardeschijven aan te sturen neem dan contact op met een bedrijf die een schredder heeft waar de schijf door kan.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Of een SCA2 naar 68 pins convertor. Dat is namelijk deze 80 pins aansluiting. Strom zit binnen dezelfde connector. Maar gewoon vernietigen, open schroeven, gaten boren, krassen, luidspreker-mageneten, je moet een heel eind komen.

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 09:47
Er zijn bedrijven die harddisks plus data vernietigen en daarbij een garantiecertificaat leveren.
Een van de eerste bedrijven die Google uitspuugt vraagt 9 euro per disk bij een minimale afname van vijf.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 21:35

Pogostokje

* twiet *

Ik denk dat je ze in jouw geval met minder moeite fysiek flink kunt vernietigen dan een manier te vinden ze aan te sluiten en ze dan te wissen op een speciale manier (heb je daar wel de spullen voor?).

Gooi ze van een hoogte op de grond tot ze open springen, haal de losse schijfjes er uit, zet er een gasbrander op of haal ze langs een flinke magneet. Liefst nog even een paar gaatjes er in boren en/of een electrisch schuurmachientje er overheen. Gooi de schijfjes dan vervolgens verspreid over de tijd of een afstand weg, zodat het vrijwel onmogelijk is om de boel compleet te krijgen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Marcelvdsteen schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:00:
[...]

Ik wil wel weten wat voor hamer je precies gebruikt. Ik zou deze techniek niet gebruiken met extreem gevoelige data. als de platters zelf niet zéér zwaar beschadigd zijn dan is de kans er dat er nog steeds data afgehaald kan worden.
Het hangt af van het merk HDD. Sommige platters buigen alleen maar, sommige splinteren in miljoenen stukjes als je ze genoeg mishandelt.

De versplinterde kun je echt niet meer recoveren hoor ;) En degenen die buigen moet je denk ik gewoon even doormidden zagen oid.

Hier stond een dode link.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anders monteer je de platter even op een haakse slijptol en zaag je er een paar bakstenen mee door

Iperf

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 11:34

LieveNiels

On Fire

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mcyXGkPtoGg]

Relevante materie wanneer je wilt gaan slopen.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

farmacop schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:25:
(dual P3 1,13 GHz) ....... totdat de voeding er ineens mee stopte
Hoezo 'ineens', een computer van 8 a 9 jaar oud.

Geef een bedrijf als Brandjes wat geld om ze te laten vernietigen of pak zelf een hamer. Dat is goed genoeg, Why bother.
Pagina: 1