Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webforum copiëren van harde schijf naar USB-stick lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem. Ik heb er al erg veel tijd aan besteed om het op te lossen.

Ik heb een volledig webforum gecopieerd van het internet naar m'n harde schijf met het programma HTTrack. Ik wil dat forum vervolgens copiëren vanaf mijn harde schijf naar een USB-stick. Maar dat lukt niet.

Ik heb dat met twee nieuwe USB-sticks geprobeerd van verschillende merken. Beide USB-sticks hebben beslist meer capciteit dan de grootte van het webforum.

Ongeveer een derde deel van de bestanden van het webforum zijn wél gecopieerd naar mijn USB-stick, maar de rest niet. Ik kan die overige bestanden waarbij het copiëren niet is gelukt, ook niet per stuk handmatig copieren. Ik krijg dan letterlijk telkens deze foutmelding: "Fout bij kopiëren van bestand of map. Kan viewtopicXXXXXX niet kopiëren. Kan de map of het bestand niet maken." En op de plaats van XXXXXX staat dan de naam van het bestand dat ik probeer te copiëren.

Bestanden van dit webforum die al wel gecopieerd zijn van mijn HD naar mijn USB-stick, kan ik wel weer wissen van m'n USB-stick en dan opnieuw copiëren van m'n HD naar naar m'n stick. Dus schijnbaar heeft de fout te maken met bepaalde kenmerken van de te copiëren bestanden.

De forumbestanden zijn vooral Firefox-bestanden. Alle te copiëren forumbestanden kan ik goed openen en bekijken met Firefox, ook de bestanden die ik niet kan copiëren naar mijn USB-stick.

Het hele webforum beslaat enkele gigabytes, dus handmatig copiëren via tekstverwerkingssoftware zou erg tijdrovend zijn.

Ik gebruik een Pentium4 met 3 GHz en Windows XP-Home.

Ik ben heel benieuwd naar alle ideeën hierover. Bij voorbaat dank voor de moeite.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk dat de eerste vraag moet zijn: heb je overlegd met de forumbeheerder, of ben je de forumbeheerder? Als het niet jouw forum is, dan is de oplossing: ga met de forumbeheerder praten.

Waarschijnlijk zit alles in een database die je niet zomaar kunt leegplukken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Los van het verhaal of het netjes is om een heel forum te willen kopiëren, heb je al geprobeerd om de bestanden in te pakken en dan te verplaatsen ? ff zippen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:16:
Ik denk dat de eerste vraag moet zijn: heb je overlegd met de forumbeheerder, of ben je de forumbeheerder? Als het niet jouw forum is, dan is de oplossing: ga met de forumbeheerder praten.

Waarschijnlijk zit alles in een database die je niet zomaar kunt leegplukken.
Bedankt voor je reactie. De forumbeheerder vond het goed dat ik het forum copieerde. Maar het webforum bestaat inmiddels niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Pim. schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:18:
Los van het verhaal of het netjes is om een heel forum te willen kopiëren, heb je al geprobeerd om de bestanden in te pakken en dan te verplaatsen ? ff zippen
Zou dat kunnen helpen? En met welk programma kan ik die bestanden dan het beste zippen?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zijn je USB sticks wel betrouwbaar? Noname, el-cheapo stickjes (of Chinese namaak) hebben nog wel eens minder dan de geadverteerde capaciciteit...

[ Voor 7% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-08-2010 20:25 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Inpakken kan met veel programma's. Zelf ben ik erg van van WinRAR.

offtopic:
Volgende keer even de EDIT knop gebruiken om je laatste post te bewerken als je iets moet toevoegen.

[ Voor 59% gewijzigd door Saeverix op 16-08-2010 20:27 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:23:
[...]
Zou dat kunnen helpen? En met welk programma kan ik die bestanden dan het beste zippen?
..... windows/winrar/7-zip etc.

mijn favoriet 7-zip

herko heeft ook een goed punt

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 16-08-2010 20:27 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:24:
Zijn je USB sticks wel betrouwbaar? Noname, el-cheapo stickjes (of Chinese namaak) hebben nog wel eens minder dan de geadverteerde capaciciteit...
Mijn twee gebruikte USB-sticks zijn een Sandisk (8 GB) en een Emtec C400 (8GB). Ik dacht dat die merken wel goed waren. En ze waren ook niet echt goedkoop.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 18:26

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het eerste dat in mij opkomt is dat je meer dan 65535 topic bestanden in dezelfde directory hebt. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zat er een maximum aan het aantal bestanden dat in 1 directory kan staan, afhankelijk van het type filesysteem. Bij FAT32 is dat IIRC 65535 terwijl dat bij NTFS een stuk hoger is. Daarom kan die directory wel op je HD bestaan, maar niet op de (Fat32) USB stick.

Zippen gaat zeker helpen. Dan is het immers nog maar 1 bestand.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
Janoz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:33:
Het eerste dat in mij opkomt is dat je meer dan 65535 topic bestanden in dezelfde directory hebt. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zat er een maximum aan het aantal bestanden dat in 1 directory kan staan, afhankelijk van het type filesysteem. Bij FAT32 is dat IIRC 65535 terwijl dat bij NTFS een stuk hoger is. Daarom kan die directory wel op je HD bestaan, maar niet op de (Fat32) USB stick.

Dit klinkt als een logische verklaring.
Misschien helpt het dan inderdaad om je usb-stick (tijdelijk) te formatteren naar NTFS.

In windows explorer, rechterknop op X:\JE_USBSTICK en dan "formatteren" en op de juiste plek "NTFS" selecteren.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of zonder de huidige (andere ?) bestanden te verneuken kan het ook met het convert comando

Iperf

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 07:56
1: Bij mijn weten bestaan er geen Firefox bestanden. Het zullen wel html bestanden zijn, welke door middel van de bestandsextentie gekoppeld zijn om te openen met Firefox.

2: HTTrack website zeft dit: It allows you to download a World Wide Web site from the Internet to a local directory, building recursively all directories, getting HTML, images, and other files from the server to your computer. HTTrack arranges the original site's relative link-structure. Simply open a page of the "mirrored" website in your browser, and you can browse the site from link to link, as if you were viewing it online. HTTrack can also update an existing mirrored site, and resume interrupted downloads. HTTrack is fully configurable, and has an integrated help system.
Dit is een tool om een offline versie te maken van een website, welke gewoon op een webserver draait. Je hebt al bestanden van A naar B gekopieerd, wat volgens mij inhoud dat dit reeds gedaan is, en dat er nu bestandsnamen in zitten, afgeleid van de URLS waar de site uit bestaat voor groot gedeelte.

3: Ofwel zorg je dat je zelf een 1 op 1 directe offline kopie maakt van de webversie van het forum in kwestie, of je zorgt er voor dat je de database krijgt, en de html bestanden welke op de webserver resideren. Dat is de enige manier om een correct werkende kopie te krijgen, MITS je dit naderhand weer op een webserver plaatst/configureerd/installeerd. Als je weet welke forum software is gebruikt, en je bent een beetje handig met mysql en apache, dan kan je al snel met een recente dump van de forum database een nieuwe/schone installatie doen, en dan de database inlezen en dan ben je er ook.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle adviezen tot nog toe. Ik ga ze uitproberen.
Newpowerr schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:40:
1: Bij mijn weten bestaan er geen Firefox bestanden. Het zullen wel html bestanden zijn, welke door middel van de bestandsextentie gekoppeld zijn om te openen met Firefox.
Bedankt voor je antwoorden. Mijn Windows noemt elk van deze forumbestanden letterlijk een 'Firefox Document' en er staat een Firefox-vignet voor deze bestanden op mijn HD.
Newpowerr schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:40:
3: Ofwel zorg je dat je zelf een 1 op 1 directe offline kopie maakt van de webversie van het forum in kwestie, of je zorgt er voor dat je de database krijgt, en de html bestanden welke op de webserver resideren. Dat is de enige manier om een correct werkende kopie te krijgen, MITS je dit naderhand weer op een webserver plaatst/configureerd/installeerd. Als je weet welke forum software is gebruikt, en je bent een beetje handig met mysql en apache, dan kan je al snel met een recente dump van de forum database een nieuwe/schone installatie doen, en dan de database inlezen en dan ben je er ook.
Het forum zelf bestaat niet meer. Ik ben dus aangewezen op de copiebestanden daarvan op mijn harde schijf. Het is niet mijn bedoeling om dit forum weer op internet te zetten. Het is voldoende als ik de bestanden zelf kan lezen en topics ervan kan openen via de forumindex.

Verwijderd

Topicstarter

Ik heb nog niets gezipt. Waarschijnlijk gaat het probleem inderdaad om een maximaal aantal bestanden dat ik op m'n USB-stick kan zetten. Want als ik nu een forumbestand (A) verwijder van m'n USB-stick, dan kan ik een ander forumbestand (B ) van m'n HD naar m'n stick copiëren.

En dat kan ook als bestand B vóór die verwijdering níet kon worden gecopieerd van m'n HD naar m'n USB-stick! Dus kennelijk zijn de forumbestanden op m'n stick nu uitwisselbaar met forumbestanden op m'n HD, als het totaal aantal forumbestanden op m'n stick maar niet méér wordt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geef eens antwoord op de vraag welk filesystem er aangegeven wordt op die stick?
FAT32 of NTFS?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-11 16:39
Toch echt niet iets met een te lang pad? Wat dan weer kan samenhangen met de vraag van ALT-92.

Staat mij iets bij dat bij een webserver op Apache langere directory paden mogelijk zijn.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Het is bijna zeker dit bovenste. Probleem met zippen is dat het bestand misschien te groot gaat worden om op een FAT32 partitie te kunnen staan.

Oplossing:
Stickje omzetten naar NTFS.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn geweldig. Ik ben erg opgelucht. Het webforum is nu volledig gecopieerd van mijn HD naar m'n USB-stick. Dit lukte nadat ik het stickje had geherformatteerd naar NTFS via de opdrachtprompt. Ik vermoed dat de stick eerder was geformatteerd volgens FAT32.

Hartelijk bedankt voor jullie uitgebreide en nuttige reacties.
Pagina: 1