• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Goedeavond,

Over anderhalve maand gaat mijn kabelprovider (caiw) compleet over op digitaal. Ze hebben echter 21 "veel gebruikte" kanalen unencrypted via dvb-t op de kabel gezet, waardoor je met recente tv's niet perse een decoder hoeft te kopen (tenzij je natuurlijk kanalen in HD wilt hebben).

Nu heb ik echter een Samsung LE32A552 (32", full-hd) uit 2008. Redelijk recent zoals ik zelf zou zeggen. Echter het woord "dvb" komt slechts 1 keer voor in de handleiding en ik kan in het menu absoluut niet vinden waar ik dit in zou kunnen stellen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn TV in kan stellen voor de digitale kanalen?

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
De TV heeft geen dvb-decoder ingebouwd. Voor digitale kanalen zul je dus een decoder moeten aanschaffen.

• Attilla
Zoeen vermoeden had ik dus al, dankjewel.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 21:37

Harrie

NederVlaming

Mocht je op zoek gaan naar een decoder, ik vermoed dat je een DVB-C decoder moet hebben, ipv DVB-T, omdat je zegt dat het via de kabel gaat. Maar caiw zal de klanten wellicht de mogelijkheid geven via hun een decoder aan te schaffen dan?

• Attilla
Voor een losse decoder kan je DVB-C aanschaffen en kan je inderdaad in combinatie met een smartcard ook extra kanalen krijgen. Caiw heeft echter ook besloten om via dvb-t 21 kanalen aan te bieden die je dus zonder decoder kan bekijken, mits je tv (die van mij niet dus) een dvb-t decoder heeft.

Maar ik ga wel een losse decoder halen, maar eerst even een goedkoop dvb-t --> scart ding van Caiw. Ik zit namelijk meer te denken in de lijn van een Dreambox met dvb-c.