Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat er hier mensen zijn die er een antwoord op hebben.

Ik heb nu sinds een paar maanden een Canon PIXMA MP640 All-In-One printer aangeschaft. Alles werkte prima. Nu is het echter zo dat ik de printer 6-8 weken niet meer gebruikt hebt. Als ik de printer nu probeer aan te zetten doet hij echt helemaal niks.

Ik denk zelf dat de printer gewoon kapot is,maar misschien zijn er meer mensen die dit hebben gehad met een All-In-One printer van Canon? Bestaat er iets van een reset voor deze multifunctionals van Canon?

Internet en de handleiding hebben me helaas niet ver geholpen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 09:16

PhilipvD

Ondertiteld

Heb je misschien nog garantie? En dat heb je (zeer) waarschijnlijk al getest maar, heeft hij wel stroom? Doet hij echt niks? Ook geen lampjes die gaan branden oid?

Klinkt inderdaad als defect, als je nog garantie hebt zou ik teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Wat heb je zelf al geprobeerd?... Heb je de stekker in het stopcontact al gechecked bijvoorbeeld (je moest eens weten...;)) of een ander stopcontact in een andere kamer? Of heb je bijvoorbeeld ook gechecked of de kabel in de voeding niet los is geschoten? Kabel misschien beschadigd? Heb je de printer al een tijdje van de stroom af gehaald, een uurtje ofzo?

Zonder te zeggen wat je al gedaan hebt is er niemand die er wat zinnigs over kan zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Bedankt voor de reacties. Ik ben inderdaad vergeten te vermelden wat ik al geprobeerd heb. Ik heb het stopcontact gechecked met andere apparatuur, deze werkten gewoon. Daarnaast heb ik ook nog andere stopcontacten geprobeerd voor de zekerheid. Ik heb de printer ook al een nacht van de stroom gelaten, maar helaas nog steeds niks. Aan de kabel zelf is niks te zien, dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Het zou natuurlijk alsnog kunnen.

Verder is er inderdaad helemaal niks te zien. Geen lampje, geen geluidje, helemaal niks.

Garantie heb ik waarschijnlijk nog wel, moet ik even alle papieren gaan uitpluizen. :D

Meer tips zijn altijd welkom!

[ Voor 14% gewijzigd door JoepD op 17-08-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 09:16

PhilipvD

Ondertiteld

Ik zou gewoon (sowieso proberen) garantie te claimen. :) Het is erg moeilijk om nou te zeggen wat er precies mis is als hij helemaal niks doet.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Ik heb contact opgenomen met de support van Canon. Het lijkt dat hij gewoon kapot is aangezien het apparaat totaal niet reageert. Ik zit nog binnen de garantietermijn dus hopelijk kan ik een nieuw of gerepareerd apparaat krijgen.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Garantie is inderdaad de goede optie. Het kan zijn dat er iets met de voedingsmodule is maar in alle gevallen zal je de printer moeten openmaken en dan vervalt je garantie. En dat is zonde imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem met de Canon MP 640 all in one.
Alleen is de garantietermijn (1 jaar) die Canon heeft gesteld een paar maanden terug verstreken.

Maar volgens mij heb je als Nederlander recht op de wet "Recht op een deugdelijk product".
Weet iemand hoe Canon hier mee omgaat?
En of de verwachte levensduur van een all-in-one printer/scanner 1 jaar is? Ik heb hier namelijk een 10 jaar oude printer staan die het nog steeds doet.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Pagina: 1