Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[7 x64] locatie CSC cache verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn topic titel zegt het al, ik wil graag de locatie verplaatsen van de CSC cache van de "offline folders"
Standaard staat deze onder C:\Windows\CSC, aangezien mijn C schijf een 80GB SSD is wil ik daar niet teveel data hebben. Ik wil de CSC cache op b.v. D:\CSC

Ik heb uiteraard al wat gegoogled en vind er diverse threads over, heb een paar methodes geprobeerd maar geen enkele werkt tot dusver. Zijn er hier mensen die dit al succesvol hebben verplaatst?

Ik snap sowieso niet waarom MS deze optie niet standaard inbouwt in de offline folder functionaliteit.

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Misschien kun je hier eens naar kijken: http://titopanicker.net/blog/?p=526

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hou wel even in het achterhoofd dat de meeste reghacks nog van een 32bits versie uitgaan en dat je soms op een iets andere plek moet zoeken ;)

[ Voor 67% gewijzigd door alt-92 op 17-08-2010 10:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:47:
Hou wel even in het achterhoofd dat de meeste reghacks nog van een 32bits versie uitgaan en dat je soms op een iets andere plek moet zoeken ;)
hellup, de reg aanpassing werkte nl al niet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:16:
[...]

hellup, de reg aanpassing werkte nl al niet.
Welke guides heb je nu precies gevolgd dan? Er zijn er namelijk genoeg te vinden, bv op de MS site, die link van vinniel83 of deze bv.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 16:05
Zorg dat je Offline Files gesynchronyseerd zijn.

Disable Offline Files.
Vanuit elevated command prompt
net stop "Offline Files"

Verwijder Offline Files
del /F /Q /S %systemroot%\CSC\*.*

mklink /d "C:\Windows\CSC" "D:\CSC"

Vervang "D:\CSC" voor de locatie die je zelf wil.

net start "Offline Files"

Herstart de computer en je hebt een nieuwe locatie voor de Offline Files.

Verwijderd

Topicstarter
Die gaan we eens even proberen! toch verbaasd het me dat MS de optie voor het wijzigen vd locatie niet in de synchronisatie heeft ingebouwd.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 16:05
Ik heb het niet aangegeven in m'n post maar houd er rekening mee dat mklink zelf de map aanmaakt op de plek die je aangeeft dus zorg dat er niet op de locatie waar je de CSC map naar wil laten verwijzen al een map met diezelfde naam staat.
Pagina: 1