[Word 2008] Paginanummers en meerdere ongenummerd laten

Pagina: 1
Acties:

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
Het volgende is er aan de hand:

ik heb een document waarin ik paginanummers wil invoegen. Niks aan de hand tot nu toe. Maar nu komt het probleem: ik wil niet dat de nummering op de eerste pagina's begint. Pagina 5 in het document moet paginanummer 2 krijgen.
Loop hier nu al een tijd mee te worstelen en het lukt me maar niet. Google leert me dat ik met page of section breaks moet werken, maar dat lukt niet. Dan krijg ik twee verschillende nummeringen, eentje voor en en eentje na de break. Dat is dus niet wat ik wil. De eerste 4 pagina's moeten ongenummerd blijven, waarna de nummering dus start.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:34
-

Ik dacht het te weten maar was toch iets anders.

[ Voor 77% gewijzigd door ShitHappens op 16-08-2010 18:37 ]

• TimmieN
Thanks, je doet in ieder geval je naam eer aan. :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik gebruik geen OSX, maar Windows, maar daar is het inderdaad werken met sectiebreaks (new page), en dan insert page number > format en zeggen waar hij moet beginnen. Dat gaat dan gewoon goed, niet doorgaan uit vorige sectie maar beginnen bij pagina 2.

Kun je wat meer informatief zijn en zeggen wat je precies geprobeerd hebt? Wat voor breaks heb je er in gezet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TimmieN
Ik heb het geprobeerd met zowel page breaks als section breaks, beide zonder resultaat.

De meeste hits die ik vind zijn voor Windows, en meestal lukt het me dan wel om dat ook te laten werken in OS X, zoveel verschillen die Office paketten nou ook weer niet van elkaar immers.
Maar hierbij lukt het me echt niet.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb nog even verder zitten spelen (Office 2003) en liep toch ook tegen problemen aan, dwz dat het toch getoond wordt waar je het niet wilt. De omweg die ik wel werkend heb gekregen is:

Alle eerste 4 pagina's met een Sectiebreak/New Page naar de volgende pagina laten gaan, en dan bij de paginanummers zeggen "Don't show first page" voor elke sectie. Dan kun je bij pagina 5 instellen dat die op 2 moet beginnen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TimmieN
Super! Dit lijkt inderdaad te werken.

Nu maar hopen dat het zo blijft ingesteld staan wanneer ik de boel opstuur naar een Windows gebruiker.

Maar tot nu toe ziet het er goed uit. Bedankt ook voor het snelle reageren!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-01 17:46
Crap, zat net ook naar een oplossing te zoeken.
Ik kan me herinneren dat ik me hier ook een keer rot over heb zitten zoeken!

Mocht je nog tegen problemen aanlopen, dan heb je hier nog wat leeswerk:

http://kb.iu.edu/data/aivk.html

Met name de optie: Same as Previous (vanuit de Opmaak Palette, welke via Beeld -> Opmaak Palette opgeroept kan worden) is erg belangrijk.

Groet,
Mark

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TimmieN schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:56:
Super! Dit lijkt inderdaad te werken.

Nu maar hopen dat het zo blijft ingesteld staan wanneer ik de boel opstuur naar een Windows gebruiker.

Maar tot nu toe ziet het er goed uit. Bedankt ook voor het snelle reageren!
Ja, dat sectie-gebeuren van MS-Word is maar matig geimplementeerd. Toen ik een clubblad maakte op A5 formaat met sectieovergangen heb ik ook vaak zat gevloekt! ;)

Volgende keer moet je misschien ook in Officesuites en -software kijken, daar heb je op zich meer kans dan in het Apple-deel omdat het meer Office-specifiek is dan Apple :) .

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 16-08-2010 19:11 ]

• TimmieN
@MarkieNL & @gambieter; dank voor de tips en de links.

Zal ze zeker doornemen.
Pagina: 1