Toon posts:

Problemen met WD MyBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MyBook Pro externe harde schijf is van mijn computer verdwenen. Ook werkt hij niet meer op andere computers. Dit probleem deed zich eerder voor, maar het was steeds weer te herstellen door de kabels eruit te trekken en de computer opnieuw op te starten.
Nu is het dus over en uit. Ook op andere computers werkt het ding niet meer, terwijl hij wel aanstaat (het blauwe licht is zichtbaar en hij bromt wat). Ik heb deze klacht nu op veel plaatsen gelezen, maar een oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Er staan duizenden foto's op de schijf.
Heeft iemand een nuttige aanwijzing?

Helman

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Probeer een andere gelijkwaardige voeding. Ik heb al 3 voedingen van WD schijven stuk gehad. Schijven waren nog ok. Anders open maken en schijf rechtstreeks aanspreken.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 07:58

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik heb de MyBook Studio en dat is ook zo'n apart ding wat je goed moet aan- en afsluiten. Verder is het een prima apparaat. Jouw klachten herken ik ook bij mijn harde schijf. Hopelijk zit er op jouw type ook een powerknop, want dan kan je het volgende doen:

1. Zorg dat hij niet is aangesloten op een computer
2. Druk de powerknop een paar seconden in, net zo lang totdat de harde schijf uit gaat
3. Sluit de harde schijf weer aan op een computer
4. Druk de powerknop kort in, hij moet dan weer aan gaan

Als dat niet lukt... dan wens ik je sterkte ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Frits Flits op 17-08-2010 09:08 ]

specs