Toon posts:

De echte voordelen van XML

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het zit er toch wel aan te komen, XML.

Na zelf ook een aantal applicaties in xml te hebben geschreven bekruipt mij het gevoel; Wat schiet ik hier nu mee op:?

De "experts" schreeuwen met zijn allen dat XML het wordt, dat integratie, overzichtelijkheid en userabality de grootste voordelen zijn. Helaas heb ik hier nog niet echt bruikbare voordelen van gezien, sterker nog, in veel gevallen vindt ik de XML standaard er heel erg onduidelijk uit komen.

Oftewel de vraagstelling luidt: Wat is er nu meer mogelijk met XML dan met de huidige technieken.

Als het mij vraagt is mijn antwoord: niets.

Ik ben van mening dat ik met de huidige technieken alles kan bereiken en nog wel meer dan met XML.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 11:02 schreef Gordijnstok het volgende:
Het zit er toch wel aan te komen, XML.
Het is er allang hoor ;)

Ga eens kijken wat je met SOAP allemaal kan doen, da's erg koel. Kijk eens wat BizTalk inhoudt, ga eens met XML als datacontainer werken ipv recordsets en kijk hoe blij je daarvan kan worden 8-)

Stel:
Ik heb een site met leuke nieuwsberichten.. nu wil ik dat iedereen die in zijn site kan hangen met zijn eigen opmaak.. hoe doe je dat zonder XML? ;)

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Via XML kan ik nu bijvoorbeeld de real time stock status van mijn leveranciers hun produkten opvragen, ongeacht welk besturingssysteem of welke webserver ze gebruiken.

Zij posten de correcte gegevens op een XML pagina, en ik kan die lezen (parsen) en zelf de gegevens erop gebruiken.

XML "doet" niets, het zorgt voor een betere gegevensstroom...

Brynnie

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat jullie nu genoemd hebben kan al met de andere technieken, en net zo makkelijk.

Zonder XML kan ik van een andere site ook heel makkelijk automatisch mijn informatie halen, oftewel. Nog steeds geen toepassingen voor XML waarvan je wauw zegt.

Verwijderd

Misschien heeft iemand een concreet voorbeeld van een website waar iets met XML is gedaan dat niet op een andere manier zou kunnen...:?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 12 maart 2001 12:58 schreef Gordijnstok het volgende:
Alles wat jullie nu genoemd hebben kan al met de andere technieken, en net zo makkelijk.

Zonder XML kan ik van een andere site ook heel makkelijk automatisch mijn informatie halen, oftewel. Nog steeds geen toepassingen voor XML waarvan je wauw zegt.
Tuurlijk kan dat maar het kost je gewoon meer moeite, kijk maar eens wat de meeste prijsvergelijkers doen, die moeten elke keer complete http requests doen met alle meuk erbij en dan weer filteren, kost de server van die site niet alleen onnodige traffic maar ook de ontvangende server moet weer energie steken in parsen, en wat te zeggen als een site ze layout verandert? Dan moet je toch weer je scripts gaan wijzigen om die data goed te filteren.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 12:58 schreef Gordijnstok het volgende:

Hoe dan?
Noem eens een andere gestandaardiseerde zelfbeschrijvende platformonafhankelijke datauitwisselingstechniek dan?

Kijk 1 keer naar een stuk XML en je weet de structuur van de data (die ook nog es hierarchies kan zijn) is en wat de data is.. Vergelijk het eens met een CSV file.. dan wil je toch nooit meer een CSV onder ogen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Als je het op zo'n manier bekijkt is het perfect natuurlijk, niet of nauwelijks serverload.

Helaas is nog niet iedereen toe aan de "Grote XML Stap", vandaar dat xhtml totnutoe hier als voorloper van, gewoon heel veel wordt gebruikt.

Bovendien, als jij als client de desbetreffende info wilt gaan ophalen van een xml template, zal deze wel eerst moeten worden opgehaald aan de serverkant. Wat load betreft maakt het dan ook niet zoveel meer uit.

Verwijderd

D'r zijn ontelbaar manieren om data over te sturen.. Die zijn allemaal sneller, langzamer, efficienter, overzichtelijker of wat dan ook tov XML.. Het voordeel van is XML is nu dat er eindelijk een standaard is voor het overzenden van data. Als jantje nu een programma schrijft, dan kan pietje een programa schrijven dat de data uit jantjes programma zo in kan lezen terijl hij verder nix van het programa hoeft te weten..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 13:27 schreef kinkying het volgende:
D'r zijn ontelbaar manieren om data over te sturen.. Die zijn allemaal sneller, langzamer, efficienter, overzichtelijker of wat dan ook tov XML.. Het voordeel van is XML is nu dat er eindelijk een standaard is voor het overzenden van data. Als jantje nu een programma schrijft, dan kan pietje een programa schrijven dat de data uit jantjes programma zo in kan lezen terijl hij verder nix van het programa hoeft te weten..
Daar ben ik het met je eens mee, vooral met SOAP. Maar voor professioneel gebruik, heeft het nou echt zoveel toegevoegde waarde?

Ik heb XML alleen echt praktisch gevonden in Flash waar ik Native met XML data uit een database kon halen. Voor de rest biedt het niet zoveel toegevoegde waarde denk ik.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 13:12 schreef Gordijnstok het volgende:
Als je het op zo'n manier bekijkt is het perfect natuurlijk, niet of nauwelijks serverload.

Helaas is nog niet iedereen toe aan de "Grote XML Stap", vandaar dat xhtml totnutoe hier als voorloper van, gewoon heel veel wordt gebruikt.

Bovendien, als jij als client de desbetreffende info wilt gaan ophalen van een xml template, zal deze wel eerst moeten worden opgehaald aan de serverkant. Wat load betreft maakt het dan ook niet zoveel meer uit.
Je denkt veel te veel aan XML als "document"
(Je bent 'one of the document people' zoals Don Box zou zeggen ;))
Terwijl XML pas echt interessant wordt als je het als data-exchange gaat zien..

Verwijderd

Topicstarter
Zowiezo, XML is bedoeld voor data-exchange, daar ben ik me van bewust ;) Maar bij welke vorm van data exchange kan xml dan echt nuttig zijn?

Voor Flash heeft xml zich bij mij wel bewezen, maar voor wat voor toepassing/doelgroep kan xml zich nuttig maken.

Als ik met data exchange bezig ben, dan haal ik zowiezo mijn data op uit een database. Dit kan met php, asp, cf, java, xml, etc.. maar waar onderscheidt xml zich op dit punt mee :? Dat het een standaard biedt voor uitwisseling van data tussen diverse platforms en programma's? Ok dat klopt, maar dat kan elk van die andere talen net zo goed.

Get my point? :)

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 14:03 schreef Gordijnstok het volgende:
Als ik met data exchange bezig ben, dan haal ik zowiezo mijn data op uit een database. Dit kan met php, asp, cf, java, xml, etc.. maar waar onderscheidt xml zich op dit punt mee :? Dat het een standaard biedt voor uitwisseling van data tussen diverse platforms en programma's? Ok dat klopt, maar dat kan elk van die andere talen net zo goed.
Nee? stel dat ik alle gegevens van een site als XML op kan vragen dan kan ik daar als programmeur toch heel veel mee? Als die site als HTML naar buiten komt kan je er als programmeur bijna nix meer mee..
Nou doe je het weer.. je zet XML naast een serverside scripttaal terwijl je het er onder moet zien.. tussen je data (die dus overal vandaan kan komen als het maar via bijv. internet bereikbaar is) en je display laag.

Verwijderd

Nou ik heb wel eens met Reshacker in somige applicaties van WindowsXP en daar zaten ook XML codes in

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu ga je een stap ertussen zetten. Nl. xml. Terwijl je het ook meteen in 1 stap kunt ophalen. Toch :?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met efficientie wordt tegenwoordig toch minder rekening gehouden :P.. XML is vooral makkelijker tijdens het ontwerp. Binnenkort zullen vast ook wel de eerste XML modules verschijnen vor bv PHP (of zijn er al.. Geen ID niet naar gekeken).. Voordeel is dat je dan gewoon een locatie opgeeft en vervolgens een parsXML achtige opdracht geeft. Vervolgens heb je alle data..

Het grote voordeel is dat je nu niet meer voor elk project dat data nodig heeft of aanbied telkens weer zelf een nieuwe sturctuur hoeft te bedenken, maar gewoon van bestaande componenten uit kunt gaan. Je bent er tegelijk behoorlijk zeker van dat andere programma's dan ook met jouw data overweg kunnen (en andersom)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zolang het nog niet overal wordt geimplementeerd zie ik xml idd niet goed van de grond komen. Het is al vanaf 1999 beschikbaar maar ik vraag me af of dit "het" wordt.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 15:17 schreef Gordijnstok het volgende:
Tja, zolang het nog niet overal wordt geimplementeerd zie ik xml idd niet goed van de grond komen. Het is al vanaf 1999 beschikbaar maar ik vraag me af of dit "het" wordt.
Ik zie overal steeds meer XML opduiken.. misschien is het niet zichtbaar voor de gewone internetgebruiker/html-er enzo. Het zit ook meestal achter de schermen he..
Alle grote spelers zijn er volgens mij wel van overtuigd dat het wat is/wordt.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 14:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 12 maart 2001 11:02 schreef Gordijnstok het volgende:
Oftewel de vraagstelling luidt: Wat is er nu meer mogelijk met XML dan met de huidige technieken.

Als het mij vraagt is mijn antwoord: niets.
goed jezelf beantwoord.

niks op de computer is iets wat voorheen niet ging, 2000 jaar terug kon je ook een koerier naar de andere kant van het land sturen om een boodschap over te brengen.

de truc in XML ligt hem in de innovatie.
xml is niks anders dan een gebruiksvriendelijke en wat verder uitgewerkt, gespecificeerde variant van SGML.
enkel SGML had een enorme overhead aan ontwikkelingskosten.
xml is lowbudget, makkelijk inzichtelijk wat veel gemak biedt bij de ontwikkeling.

verder is xml een open standaard gericht op dataflow tussen applicaties. dit biedt mogelijkheden om modulair te werken.
je kunt dan makkelijk losstaande applicaties aan elkaar koppelen.
hierdoor ben je in je ontwikkeling niet meer afhankelijk van één applicatie (en de desbetreffende commerciele fabrikant)

xml zelf is geen revolutie, maar de enorme groei aan data-uitwisseling wel, xml is de basis waarop het mogelijk is die groei te verwezenlijken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

op zich heb ik heel weinig meer toe te voegen, omdat de meeste punten wel duidelijk zijn geworden door een aantal hele goede replies. je vraag was:
en mijn antwoord is:
er is niets meer mogelijk. daar was jezelf ook al achter gekomen.

Het verhaal achter XML is echter dat het een standaard is, een standaard gebaseerd op regels die iedereen kan begrijpen. Dus jij hoeft niet iedere keer het wiel opnieuw uit te gaan vinden, uit te gaan pluizen wat de makkelijkste manier is om data in een ander format te krijgen.
klein voorbeeld, zou je nu bijvoorbeeld het laatste nieuws uit een website willen hebben, dan moet je aan slag met serverside processors om die laatste kop uit de html te gaan vissen ( ingewikkelde regexes, nachtmerrie hier, vloeken en schelden daar ;)
want html is maar een simpele opmaak taal, en niet bedoeld om data te beschrijven. XML daarentegen is juist ontwikkeld om data-objects te beschrijven, ( en zelfs gedeeltelijk de werking van een programma dat het verwerkt). Om terug te komen op het voorbeeld, als het nieuws in XML format word gepresenteerd, moet het een eitje zijn om de laatste nieuws daaruit te vissen, er is immers een standaard manier gevonden om de data te beschrijven, nu kan jij het gebruiken en in elke vorm presenteren, of je nu daar HTML, Flash, of welke technologie voor gebruikt.

Als Coldfusion, en dus Allaire, Evangelist, zul je vast wel op de hoogte zijn van WDDX, Web Distributed Data eXchange. oa geinitieerd door Allaire. Neem anders een keer een kijkje op www.wddx.org

khoop dat je er wat aan hebt...

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Wat XML is weet ik, hoe XML werkt weet ik, wat ik ermee kan doen weet ik :) Maar ik heb het idee dat dit weer eens een zoveelste hype is net als het wireless aplication protocol.

Xml brengt inderdaad een aantal features met zich mee waardoor system integrators (net als ik) sneller koppelingen kunnen maken, en efficienter kunnen omgaan met dataflow.

Helaas zijn de software toepassingen voor deze techniek nog ver te zoeken. Vooral Microsoft investeert veel in XML, en dit is dan ook zowat het enige bedrijf die de integratie al meteen toepast. Persoonlijk moet ik telkens terugvallen op xhtml, het tussenbroertje van xml, dus ik hoop dat xml integratie een snelle groei gaat doormaken.

Wat betreft WDDX (Web Dynamic Data Exchange) dat is voor mij geen oud nieuws maar ik ben niet zo gek van deze methode aangezien het een aantal bottlenecks heeft.

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 09:32 schreef Gordijnstok het volgende:
integratie al meteen toepast. Persoonlijk moet ik telkens terugvallen op xhtml, het tussenbroertje van xml, dus ik hoop dat xml integratie een snelle groei gaat doormaken.
Dat snap ik niet.. als je denkt dat je ooit pure XML naar browsers gaat sturen zonder daarbij enofandere vorm van opmaak te betrekken heb je het mis denk ik.. wat maak je met XHTML dan?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 14:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op Wednesday 14 March 2001 09:32 schreef Gordijnstok het volgende:
[..] ik heb het idee dat dit weer eens een zoveelste hype is net als het wireless aplication protocol.

[..]Helaas zijn de software toepassingen voor deze techniek nog ver te zoeken.
is WAP dan zo'n enorme hype?
natuurlijk is het een beetje in handen gevallen van de verkeerde commerciele blahblah-mannetjes die iedereen wilden doen geloven dat mobiele telefoons met WAP op eenzelfde manier benut zouden gaan worden als het web (en dan nog een verkeerd idee hebben van hoe het web benut wordt)
verder is WAP nogal afhankelijk van hardware-matige ondersteuning

WML is gewoon een XML-gebaseerd docformat waarmee hele handige dingen te doen zijn, enkel zal je net als met veel xml-toepassingen goed het gebruiksprofiel in de gaten moeten houden, wat is de doelstelling en hoe wil je het (laten) gebruiken.

er zal inderdaad een grote groei ontstaan aan xml-gebaseerde formats (WML, SVG, SMIL, XHTML) met het idee dat iedere specifieke toepassing zo zijn eigen vereisten hebben.
het nut daarvan is dat je voor specifieke toepassingen ook een specifieke standaard voorhanden hebt gebaseerd op generieke uitgangspunten

zoals hiervoor ook opgemerkt komt het over alsof jouw idee van wat het web nu eigenlijk is nogal ongespecificeerd is en de verkeerde richting op zit (overigens ga ik ervan uit dat je wel degelijk een beter inzicht hebt dan hoe je dat onder woorden brengt ;))

alsof het web een verzameling 'leuke dingetjes' zijn waarover mensen doelloos 'surfen' als bijtjes van bloem tot bloem hupsend.
de werkelijkheid is dat het web als het juist gebruikt wordt bedoeld is voor efficiente data- en informatie-uitwisseling en ook geschikte mogelijkheden kent deze informatie juist te benaderen, doorzoeken.

deze toepassing van het web zal steeds belangrijker worden, tov het doelloos surfen.
ik verwacht zelf dat eventuele groei aan bandbreedte volledig benut zal gaan worden door meer geautomatiseerde toepassingen, automated agents, misschien met output-flow naar verschillende platforms, pda's, pagers, settop boxes; dit ten kostte van het idee dat het web een leuk 'iets' is waarop je een verhaaltje neerzet, 'ter inzage'.

binnen zo'n idee is xml eerder een noodzaak dan een toevoeging, niet om XML-verhaaltjes te gaan browsen, maar om toepassingen aan te bieden waar je mensen de mogelijkheid biedt jouw data te benutten, onafhankelijk van één specifieke toepassing/layout die jouw zelf net het meest bevalt.
Ofwel als ontwikkelaar binnen eigen applicaties de opzet te ontwikkelen of werkwijze aan te houden, waarin niet iedere toepassing een op zichzelf staand kasteeltje is, maar de informatie-uitwisseling tussen applicaties zelf ook zo veel mogelijk open en modulair is

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Nu ik dit zo alles lees, heb ik een vraag aan jou Gordijnstok. Ben je bang dat XML echt een hype is, of meer het feit dat er weer hype word gecreerd ( aldanwel niet door de 'verkeerde' mensen)

Om eerlijk te zijn, ben ik ook niet zo'n voorstander van de marketingideeen van sommige mensen, betreffende bepaalde technologieen ( zoals je zelf zegt, WAP of evt XML). Ik geloof in het principe dat alleen de goede ideeen later overblijven. Mijn signature onderstreept dat ook. Dat heeft in principe weinig meer met internet te maken, en kan zo doorgetrokken worden naar het non virtuele leven. Alleen de mensen die echt iets interessants te vertellen hebben, daar zal naar geluisterd worden. Maar nu komen we op het gebied van communicatie, waar boekenkasten vol over zijn geschreven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Leuke vraag :) Of XML nu echt een hype is...hmmz... nee XML is nog geen hype.

Het wordt pas een hype als de onderzoeksbureaus hun grootschalige resultaten m.b.t xml onderzoeken gaan uitbrengen en de gehele internetscene als een kip zonder kop achter elkaar aankakelt.

Ik denk dat XML zeker voordelen gaat brengen m.b.t. enorme/gigantische kostenbesparingen, efficientere en snellere datastromen en dat als alles meezit en XML echt wordt ontvangen met open armen door de softwarecompanies, dat zeker system integration een peuleschil wordt.

Wat betreft WAP. Dit vindt ik echt een hype. Idd kippen zonder kop, die achter elkaar aan lopen met grootse ideeen, die in de werkelijkheid gewoon niet praktisch zijn. Oftewel teveel gekakel en alure gegeven.

Voor UMTS zie ik hetzelfde aankomen ondanks de geweldige techniek. De kosten van de licenties, en het aanleggen van het netwerk zullen worden doorberekend op de klant. En of de klant dat er nu voor wil opbrengen dat betwijfel ik ten zeerste. Dan wijzen de kippen allemaal naar Japan met haar Dokomo, en dan vergeten ze een heel belangrijk punt en dat is cultuurverschil, en een heel groot verschil ook nog.

p.s. Volgens mij ga ik totaal offtopic en draai ik door....hmmz...:+

Verwijderd

Zeer interessant hoor, XML en XSL en XHTML ...

Maar ... Ik zie XML eigenlijk alleen nuttig voor uitwisseling van data tussen (web)applicaties.

Maar hoe zit het met de veiligheid van gegevens?
Ik bedoel: in een database kun je redelijk "veilig" de gegevens van personen / klanten vastleggen en gebruiken in je E-Commerce site.

Als deze gegevens in een XML-bestand worden gezet dan is er toch geen enkele vorm van veiligheid meer? of heb ik het nu absoluut mis.

En: XML is toch geen vervanger van een database waarop een (bijvoorbeeld) E-Commerce site is gebaseerd? Lijkt me alleen handig voor prijslijsten als je een shop hebt waar verschillende leveranciers bij elkaar worden gebracht.

:) Sorry, is al laat, dus echt "bijdehand" ben ik nu niet meer ... daarom hoop ik dat de discussie morgen verdergaat.

is Tweakers overigens in XML formaat of iets dergelijks?

Verwijderd

Hoezo schop je dit ineens omhoog ?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

misschien leuk om eens te kijken hoe de meningen nu verdeeld zijn?
misschien heeft gordijnstok onderhand hele andere ervaringen?
Misschien moet ik ook eens aan de XML?
* Hangloozz weet nog nada van XML ;(

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ik heb me een beetje verdiept in XML, en het is best handig.

Je kunt met verschillende applicaties hetzelfde file aanspreken, waardoor verandering van geg. alleen bij dat betreffende filetje nodig is.

Handig dus.
Zelf maak ik trouwens weinig XML dingen, ik gebruik ze alleen.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
XML is handig om 1 reden: Het is een standaard. Hierdoor ontstaan in feite alle andere voordelen.

* Gebruik van een enorme lading tools die werken met deze standaard. Omdat XML breed is geaccepteerd zijn er ook niet echt concurrerende standaarden en dus richten vrijwel alle tools voor semi-structured data zich op XML. Voorbeelden van tools zijn: XML parsers, XSL processors, XPath processors, XML editors enzovoorts.

Stuk voor stuk zijn het allemaal prachtige technieken. Ze zijn echter niet ontstaan omdat de techniek van XML zo fantastisch is, maar omdat de investering in de ontwikkeling van deze tools lonend is ivm de brede acceptatie van XML.

* Omdat XML een breed geaccepteerde standaard is (en een stricte standaard) zijn er weinig concurrerende standaarden. Als een site/bedrijf/watdanook content wil aanbieden is XML in feite de enige logische keuze. Door de acceptatie van XML kan ook iedereen heel gemakkelijk de aangeboden content verwerken.

* Omdat XML zo breed geaccepteerd is, is het onzinnig om af te wijken van de standaard. Er zijn dus ook vrijwel geen implementaties (zelfs niet van Microsoft ;) ) die de XML standaard aanpassen voor specifieke toepassingen. Dit is ook niet mogelijk. Juist: omdat XML zo breed is geaccepteerd.

Al met al is XML dus in feite voor iedereen een positieve ontwikkeling. Platformen kunnen beter samenwerken. Ontwikkeldtijd wordt verminderd door gebruik van standaard tools. Ontwikkelaars kunnen abstraheren van irrelevante details zoals parsen, valideren etc.

Het enige goed aan XML als techniek zelf, is dat het in feite nergens specifiek voor gemaakt is. Het is dus een vrij generieke oplossing voor alles wat maar gestructureerd kan worden.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Totnutoe heeft XML zich voor mij alleen nog maar bewezen in Flash 5, verder heb ik nog geen nuttige applicaties kunnen vinden die XML needed waren.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 02 november 2001 11:10 schreef Gordijnstok het volgende:
Totnutoe heeft XML zich voor mij alleen nog maar bewezen in Flash 5
* oh,when? kan een glimlach niet onderdrukken.

XML en Flash 5 is een hele omslachtige manier, en zeker niet handig. Maar daar heb ik al vaak genoeg mijn mening over gegeven hier :)

Verwijderd

:w

[ Voor 100% gewijzigd door BtM909 op 20-04-2006 20:03 ]

Verwijderd

1: Dit hoort hier niet. Werving op Gathering of Tweakers is niet toegestaan.
2: Dit topic is 5 jaar oud.

[edit]
3: Professioneel is met 1 keer f en 2 keer ss, dus schrijf het goed, ffs.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 19:55 ]

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

wel grappig, die startpost "het zit er toch wel aan te komen, dat XML..." :P

Verder OMG @ rmderks, waarom haal je een topic met zoveel spinnewebben omhoog!?

Verwijderd

Ik heb het idee dat XML nog niet gebruikt wordt waar voor het bedoelt is.

Ik ben software ontwikkelaar en heb met HP/COMPAQ en IBM data koppelingen gemaakt met hun databases.
En men weet gewoon NIET! wat XML is en het word ook niet gebruikt.

vreemd he .. .

men gebruikt gewoon plain text files..

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 11:18 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Kan je jouw mening ook even verwoorden? :)

March of the Eagles

Verwijderd

even aan gepast

ook bij SUN kan men niet meer programmeren in java. alles uit besteed geen kennis meer intern .. jammer

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

:w

Hier mag best over gedicussieerd worden, maar dan wel in een nieuw topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.