[microSDHC] 32GB voor € 25,- Echt of nep?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.409 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
In mijn zoektocht naar een degelijke en goede microSDHC kaart voor mijn telefoon liep ik het volgende tegen het lijf:
http://shop.ebay.com/i.ht...ngCbx=1&_udlo=30&_udhi=50
http://shop.ebay.com/i.ht...trksid=p3286.c0.m19&gbr=1

En zoals men wel weet zijn deze geheugen sticks normaal erg prijzig, en voor zover ik heb kunnen vinden heeft alleen Sandisk deze nog (zoals te zien is in de pricewatch)

Nu heb ik wel is op GoT gelezen van Fake kaartjes uit China (eBay) in dit topic:
[SD] Goedkope 32 GB SD-kaarten (uit china)

Na wat gegoogle kwam ik zelfs achter een topic bij eBay zelf dus ik ben er nogal terughoudend mee, ondanks dat het 'maar' € 25,- is.

Ook heeft geen enkel van de verkopers een review van eerdere kopers. Ondanks dat er al 2 verkopers zijn met 17 en 19 'sold' op hun lijstje.

Iemand nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de volgende regel aanhouden : "als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ja, doe het niet als je twijfelt. Volgens de omschrijvingen komen deze uit Hongkong, dus ook Chinese nep waarschijnlijk.

Edit: Leuk ook dat in al die plaatjes overduidelijk 2GB is geshopt naar 32GB :z

[ Voor 25% gewijzigd door SeatRider op 16-08-2010 15:59 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou het niet doen :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Lijkt er wel op, kan het nog goedkoper?
http://cgi.ebay.nl/New-32...s_Adaptors#ht_1427wt_1137

Silitek heeft in dat topic wel geluk zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als jij het risico wilt lopen, dan moet je dat maar doen. Maar dan niet hier komen huilen, als het niet aan je verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:30
Het is nep. Ik heb een tijdje geboden op die dingen en ik kreeg allemaal meldingen van ebay mbt fraude oid.

Toen heb ik op ebay wel eentje kunnen aanschaffen, dat blijkt dus een neppe te zijn met 2GB aan ruimte. (Weergeeft 32)

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanCM op 16-08-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Nou, ik ga niet lopen huilen. Ik probeer gewoon een beetje te pijlen hoe men er hier over denkt, en als ik dan iemand zie die er WEL goede ervaring mee heeft ben ik ook benieuwd naar jullie reactie. En niet dat ik hier niet welkom ben om te komen uithuilen...

@BastiaanCM: Duidelijk! Nog een ervarings deskundige! Wat heb je daar nog aan kunnen doen (middels eBay)?

[ Voor 17% gewijzigd door Dimiz op 16-08-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Niets. Ik was 1 dag te laat met het ontdekken.

*De aanbieders zijn trouwens altijd zeer kort op ebay, dus ze zijn gewoon echt allemaal nep. 17 verkopen, 0 reviews. -> die reviews worden overigens meestal ook maar gewoon ingevuld zonder echt te testen.

[ Voor 69% gewijzigd door BastiaanCM op 16-08-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimiz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:13:
Nou, ik ga niet lopen huilen. Ik probeer gewoon een beetje te pijlen hoe men er hier over denkt, en als ik dan iemand zie die er WEL goede ervaring mee heeft ben ik ook benieuwd naar jullie reactie. En niet dat ik hier niet welkom ben om te komen uithuilen...

@BastiaanCM: Duidelijk! Nog een ervarings deskundige! Wat heb je daar nog aan kunnen doen (middels eBay)?
Hoe we er hier over denken, dat moet toch ondertussen wel duidelijk zijn. Als er dan 1 uitzondering is, zegt dat nog niet veel. Wat me wel duidelijk is, is dat jij snel op je pik getrapt voelt, dus geef je een tip, hou hem achter je rits, dan kunnen we er niet op gaan staan. Daarnaast, door gelijk in een stuip genaamd "slachtofferrol" te schieten, weet ik in welke hoek ik je moet plaatsen. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dimiz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:54:
Ook heeft geen enkel van de verkopers een review van eerdere kopers. Ondanks dat er al 2 verkopers zijn met 17 en 19 'sold' op hun lijstje.
Omdat die 17 en 19 slachtoffers hun nepkaartje nog niet hebben ontvangen.
kjhdkjfhsu en sdnkd543 zijn immers nog maar online sinds 13 augustus.
(hé wat een toeval, allebei geregistreerd op dezelfde dag! >:) )

Even rekenen 25$ winst x 36 = 900$ in drie dagen, niet slecht om even een paar kaartjes op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
SeatRider schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:57:
Edit: Leuk ook dat in al die plaatjes overduidelijk 2GB is geshopt naar 32GB :z
Nieuwsgierig: hoe zie je dat, en hoe overduidelijk?
Heb het plaatje eens bekeken in PaintShopPro, goed ingezoomed en het ziet er - vind ik - goed uit, kan er niets neps aan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:05
vanaalten schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:49:
[...]

Heb het plaatje eens bekeken in PaintShopPro, goed ingezoomed en het ziet er - vind ik - goed uit, kan er niets neps aan zien.
Dan is er wat mis met je monitor of je mag aan de bril ;)
Er is duidelijk een 3 voor geplakt, ik heb al vaker spullen uit azië voor de "fabrieksprijs" gehaald wat gewoon perfect werkt maar stukken goedkoper zonder zakkenvullende tussenhandelaren. Net zoiets als een spijkerbroek kost daar 5-10 euro om te maken en hier betaal je 10x zoveel voor dat spul.
Ik zou zn feedback eens checken en een mailtje sturen om een andere foto van het kaartje.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

vanaalten schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:49:
[...]

Nee?

De 32 van 32Gb is een ander font, iets schuiner, en onderin staat in kleinere letters nog gewoon 2Gb.

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/4/1/4/3/3/9/webimg/398584612_o.jpg

Deze hetzelfde verhaal. De 32 is iets witter en iets dikker dan het woordje Gb.
Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/szwyhui142143/TF2.jpg

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Geshopt of niet, op de kaartjes staat netjes 32 GB. Tot dat je er dingen op zet en die het opeens niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Er staat nergens dat het 32GigaByte is... kan ook 32GigaBit zijn en dus maar 4GigaByte.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon doen. Ik heb er ook een gekocht, en die doet het prima. Het is geen snelheidsmonster, maar er past makkelijk 32GB op. hdtune, h2testw, en windows zelf hadden er geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 20:53
iemand uit samsung galaxy S topic had er eentje gekocht daar en lijkt toch te werken?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
tinnef schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:29:
Gewoon doen. Ik heb er ook een gekocht, en die doet het prima. Het is geen snelheidsmonster, maar er past makkelijk 32GB op. hdtune, h2testw, en windows zelf hadden er geen moeite mee.
Er zijn valse kaartjes die telkens dezelfde geheugenplaatsen overschrijven. Dus bv. na 2 GB gaat hij terug de eerste GB overschrijven.

Ik zou deze test eens proberen voor je er belangrijke gegevens op zet:
Maak een rar bestand van 32 GB aan op de kaart (of verschillende rars, zolang je de kaart maar vult) en voer dan in WinRAR de test archive funktie uit op al die rars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Bij feedback van zo'n seller staat nu ook fake etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

• 4x goedkoper dan de goedkoopste webshop in NL.
  • Flashgeheugen word zo massaal geproduceerd dat de marges echt minimaal zijn, ook in andere landen.
  • Het is algemeen bekend dat met de groottes van dit soort kaartjes gesjoemeld word.
  • Meerde dubieuze kopers.
  • Photoshop productplaatjes
Trek je conclusie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Nivk schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:01:
Bij feedback van zo'n seller staat nu ook fake etc.
LOL. Daar zit zelfs iemand met 20 geheugenkaartjes van 128 MB. Ik hoop dat hij er blij mee is.
Op zo'n kaartje krijg je maar liefst 100 floppy disks :+

• Dimiz
Hartelijk dank allen! Bespaar ik mijzelf toch weer € 25,-!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.dvorak.org/blog/wp-content/uploads/2007/05/fake.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Laatst online: 16:43

Midas.e

Is handig met dinges

het is wireless...

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12.000 mAh accu voor gamecomputer: slechts 12 euro (inclusief verzending).
http://www.dealextreme.co...Forum.8163~threadid.93730

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Misschien zitten in die 32GB geheugenkaartjes ook een paar verroeste ijzeren strips om de capaciteit te verhogen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou, genoeg geleuterd over waarschijnlijke oplichting met geheugenkaartjes. Buiten het feit dat het niet in OM thuis hoort, vind ik het wel welletjes.

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.