Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP Deskjet D1560 print niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de printer nu een klein jaar en gebruik hem niet zo vreselijk intensief, maar wel regelmatig (zeg 30 pagina's tekst per week). Print alleen maar zwart-wit. Vandaag weer de cartridge laten vullen. Ding is vol, maar hij print alsof hij bijna leeg is. De cartridge laat ik vullen in een internetcafé om de hoek voor pakweg 2 euro, dus ik voel de bui al hangen. Punt is dat ik hier (Syrië) bijna niet anders kan: er zit geen HP dealer ofzo. Maar de afgelopen pakweg 10 keer ging het gewoon goed.

Nu dus niet meer. Ik heb hem goed schoongemaakt maar hij blijft printen alsof hij nagenoeg leeg is. Ondertussen zit ik met een naderende deadline en geen printer, dus ik heb nogal gruwelijk de pest in.

Enig idee wat het kan zijn? Iets dat ik zelf kan lossen?

Hartelijk dank!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

franssie

Save the albatross

Hoe maak je 'm schoon? Bij mij wilde alcohol wel eens helpen opgedroogde inkt te verwijderen, maar ook zo'n printkop heeft niet het eeuwige leven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net keurig afgedept met een droog doekje en daarna nog een keer met een doekje soaked in Arak (51,5% alcohol). Meer kan ik ook niet verzinnen...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Duinkonijn

Huh?

Wat je kan doen is met een wattip gedipt in alcohol(liefst zo puur mogelijk) de kop van de cartridge poetsen.

maar 10x hervullen is redelijk veel.. algemeen wordt geadviseerd om ze na 2 a 3 refiles te vervangen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Als ik mij niet vergis dan zit bij de meeste HP´s de printkop op de cartridge zelf, na een paar keer vullen raakt de kop vervuild en versleten, die kop heeft niet het eeuwige leven. Tijd om nieuwe te halen, that's it :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké dat wist ik helemaal niet joh. Een nieuwe kop dus. Eens even zoeken waar ik die kan vinden. Bedankt!

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:08:
Oké dat wist ik helemaal niet joh. Een nieuwe kop dus. Eens even zoeken waar ik die kan vinden. Bedankt!
Even goed lezen... die kop zit bij de meeste HP's op de cartridge zelf, die kan je dus niet zomaar los kopen. Dan moet je dus nieuw cartridges kopen... Als je het type printer vermeld dan kan daar wat nuttigers over gezegd worden.

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 14:59
MicGlou schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:21:
[...]Als je het type printer vermeld dan kan daar wat nuttigers over gezegd worden.
Kan wezen dat het er net bij gezet is, maar het staat in de topic titel...

• MicGlou
Frank__B schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:50:
[...]

Kan wezen dat het er net bij gezet is, maar het staat in de topic titel...
Nee, dat stond er al... ik las de inhoud van de TS maar heb niet goed naar de titel gekeken... 8)7 stupid me!

Deze cartridge heeft idd de spuitkopjes op de cartridge zelf zitten... dat wordt dus nieuwe cartridges halen.

Misschien is dit een goed alternatief?

http://www.123inkt.nl/pro..._C9351AEC_9028_13067.html, als je de prijs ziet schrik je even, maar deze cartridges gaan tot 5x langer mee dan originele!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat 123inkt in Syrië bezorgt...

Mijn vriendin gaat morgen even naar de plaatselijke computersouk, gewapend met de oude cartridge. Omdat zij er geen ruk vanaf weet en men hier vaak maar wat doet, ben ik een beetje bang dat ze met de verkeerde terugkomt. Is dat erg ingewikkeld, is er een cartridge speciaal voor dit type printer of is het een vrij standaard ding? Er staat HP black cartridge 21 op. Verder nop...

• franssie

franssie

Save the albatross

zolang er maar HP 21 op staat is er niets aan de hand. Er zijn bij HP ook andere type nummers die passen ten gevolge van een andere tankinhoud - voor de zekerheid even gezocht maar ik kan er geen vinden, laat haar dus een HP21 meenemen of een geheel nieuwe printer, het verschil in prijs is soms schrikbarend klein (hier in NL) en met wat bijvullen kan dat dan ook uit.
HP21 is Z/W en HP22 is kleur, evt ook een optie in diep-blauw ;)
http://www.internet-ink.c...Cartridges-Deskjet-D1560/

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Top, dank. Hopelijk doet-ie het morgen weer.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe kop voor printer was 10 euro en hij doet het weer als een zonnetje. Elhamdulillah.

• franssie

franssie

Save the albatross

hee leuk dat het opgelost is - niet duur ook ;)
Veel print plezier!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is dan wel weer het voordeel hier. Valt me nog tegen, tien euro. Maar goed. Aan het werk weer. Thanks.

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 14:59
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:45:
Nee, dat is dan wel weer het voordeel hier. Valt me nog tegen, tien euro. Maar goed. Aan het werk weer. Thanks.
Ach, je kan hem nu weer 10x bijvullen als het meezit dus voorlopig valt het weer mee ;)

• MicGlou
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:45:
Valt je nog tegen? €10,-... wil je het gratis hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ha ja als dat zou kunnen. Het is inderdaad niet duur voor een origineel HP product. Punt is alleen dat er hier zo weinig originele producten te vinden zijn dat je al gauw de neiging hebt om je afgezet te voelen als je eens een keer wel een redelijke prijs betaalt omdat je toevallig een echt HP-ding hebt gevonden.
Pagina: 1