'bereik' EoP ineens lager

Pagina: 1
Acties:

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 11:47
Een kennis van mij heeft twee 'ethernet over elektriciteitsnet'-dongels. Die verbinden zijn modem (meterkast) met de pc in de woonkamer.

Dat ging een klein jaar prima, tot opeens de verbinding niet meer werkte. Steek ik beide 'dongels' in hetzelfde stekkerblok dan gaat het wel goed.

Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de bedrading in het huis aangepast, en zijn er ook geen nieuwe apparaten aangesloten die dag. Via Google en GoT kon ik niets vinden.

Weet iemand of een defect in zo'n dongel het bereik ineens kan verminderen? Of dat bijvoorbeeld een aanpassing van NUON verderop in de straat invloed kan hebben?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
probeer eens alle apparatuur die er verder op die groep zit uit te trekken, of anders een andere groep proberen?

• BJup
defusion schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:49:
probeer eens alle apparatuur die er verder op die groep zit uit te trekken, of anders een andere groep proberen?
Met de ene dongel nog in de meterkast en de andere in de keuken gaat het ook niet goed. Om de dongel aan een andere groep te hangen heb ik een langere netwerkkabel nodig, en die heb ik nu niet bij me. Dat ga ik - tenzij hier betere ideeën geroepen worden - morgen proberen.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 19:20
Dit is het grote nadeel van die powerline netwerk kitjes, het is zo onbetrouwbaar als de pest!
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een van de adapters 'een beetje' kapot is en daardoor minder bereik heeft, maar niets is onmogelijk.
Als je ze beide op 1 groep prikt werkt het dan wel naar behoren?

• BJup
enveekaa schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:46:
Dit is het grote nadeel van die powerline netwerk kitjes, het is zo onbetrouwbaar als de pest!
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een van de adapters 'een beetje' kapot is en daardoor minder bereik heeft, maar niets is onmogelijk.
Als je ze beide op 1 groep prikt werkt het dan wel naar behoren?
Inmiddels weer wat geprobeerd. Tussen twee groepen (een aantal combinaties geprobeerd) is er geen verbinding. Binnen één groep lijkt het goed te gaan... Ik denk dat ik het setje bij mij thuis maar eens uit ga proberen.