Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:48
Hallo, ik heb sinds kort een Desire met Android 2.2 op.
Ik zou graag connecteren met het netwerk op mijn werk.

Als je probeert te connecteren met een iPhone moet je gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven (die heb ik). Maar probeer ik dit met mijn Desire zie ik zo'n scherm om met gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen zo'n halve seconde en dan springt dat direct weer weg naar een scherm waar ik een nieuw wachtwoord kan instellen (heb ik nog niet gedaan, lijkt me ook niet te kloppen).

Weet iemand hoe ik op een manier toch zou kunnen conecten met die netwerk? Of welk soort netwerk dit is?

Alvast bedankt!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:28
Klopt wel. ws. gebruiken ze bij jou op je werk authenticatie per username + wachtwoord (radius of iets in die richting).

Je krijgt dan eerst een schermpje waar je, je storage wachtwoord moet aanmaken + opgeven, dit is dus een password beveiligd file'tje op je Android phone waar je username + wachtwoords instaan voor je Wifi met password security. Het 2de schermpje zijn de daadwerkelijke gegevens voor je wifi connectie.

Zo werkt het hier iig met radius :).

• jrn
Het is mij alvast gelukt verbinding te maken met het netwerk.

Maar als ik met mijn browser wil surfen krijg ik wel nog een error dat de verbinding instellingen niet goed zijn ofzo. Daar kan ik waarschijnlijk niets aan doen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? We verwachten hier wat meer eigen inzet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jrn schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:46:
Hallo, ik heb sinds kort een Desire met Android 2.2 op.
Ik zou graag connecteren met het netwerk op mijn werk.
Als het werkgerelateerd is, lijkt het me typisch iets wat je eerst aan Systeembeheer/Helpdesk vraagt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jrn
Voor de rest kan ik niet veel meer instellen ivm die connectie (voor zover ik zelf weet)...
Pagina: 1