Toon posts:

[Mijn nieuwe systeem] - Kan iemand mij advies geven

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Sinds dat ik niet meer met PC's direct werk ben ik er compleet uitgeraakt, ik wist zelfs niet eens van het bestaan van SSD's af :-)

Maar goed, de tijd is nu toch echt aangebroken om een nieuwe PC aan te gaan schaffen. Zouden jullie eens kunnen kijken of onderstaande link mij een mooie degelijke opstelling gaat geven die ik voorlopig met slechts wat upgrade's nog goed kan blijven gebruiken.

Enige waar ik nog over twijfel is om toch gewoon de ASrock Extreme 3 te nemen, maar ik ben nu eenmaal een Asus fan, en de Asrock borden van vroeger waren eigenlijk niks waard.

Dus graag jullie mening...

http://tweakers.net/gallery/236833?wish_id=85664#tab:wenslijst

Verwijderd

Mijn mening? Begin maar eerst met het vertellen wat je er mee gaat doen. Als je dan toch bezig bent: kijk eens naar de Best Buy Guides op de frontpage. Kan moeilijk zeggen wat jij nodig hebt zonder dat we weten wat jij met je pc wil gaan doen. (en: lees *LET OP* - Wat moet ik kopen eens)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, had het bericht gepost zonder er echt verder bij na te denken.

Maar in ieder geval de nieuwste games op de hoogste instellingen kunnen spelen.
Dit lijkt me ook meteen de eigenschap die het voor een systeem zwaarder maakt.

De rest is puur wat fotografie, en zakelijke dingen zoals SAP en de bekende office dingen, waarvoor je dus zelfs met een PII nog vooruit zou kunnen :-)

Verwijderd

Nieuwste games: zoek benchmarks voor de desbetreffende games (want eisen zijn erg verschillend per spel; zelfs voor de allernieuwste)! Kijk bijvoorbeeld eens naar http://www.tomshardware.com/charts/ en de reviews op de frontpage van tweakers zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat beseft ik me natuurlijk, het gaat me meer om de grote lijnen.
Ik weet dat er hier heel veel heel diep op wordt ingegaan door mensen, en ik vind het allemaal erg boeiend natuurlijk. Maar mijn simpele vraag is gewoonweg, is de combinatie van onderdelen prima. Zijn er geen betere te krijgen in dezelfde prijsrange ...
Neem bijv. de SSD kaart, is die van Corsair wel de snelste/stabielste in dit prijssegment, of moet ik toch de OCZ pakken etc.

Je begrijpt wat ik bedoel.

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:10:
Dat beseft ik me natuurlijk, het gaat me meer om de grote lijnen.
Ik weet dat er hier heel veel heel diep op wordt ingegaan door mensen, en ik vind het allemaal erg boeiend natuurlijk. Maar mijn simpele vraag is gewoonweg, is de combinatie van onderdelen prima. Zijn er geen betere te krijgen in dezelfde prijsrange ...
Neem bijv. de SSD kaart, is die van Corsair wel de snelste/stabielste in dit prijssegment, of moet ik toch de OCZ pakken etc.

Je begrijpt wat ik bedoel.
Dan kan je het beste even je lijstje als RML posten in het BBG topic voor gamesystemen (juli-augustus).

Wel kan ik je zeggen dat je wat videokaarten betreft even goed een 'gewone' editie kan halen als een overclocked edition, die kleine overclock die de fabrikant doet kan je zelf normaal gezien ook wel veilig uitvoeren en voor de meerprijs koop je vaak een betere kaart

Verwijderd

Je kan ander socket en processor pakken: socket 1156.Dit aangezien het tripple channel gebeuren niet echt heel veel extra performance geeft. Dan kan je bijvoorbeeld pricewatch: Asus P7P55 LX + pricewatch: Intel Core i5 760 . Deze combinatie heeft zelfs een hogere turbo. Je bespaart daarmee ongeveer 300 euro. (Noot: ook je geheugen aanpassen lijkt me, bijvoobeeld pricewatch: Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9, +20 euro. Maar dan heb je wel 8GB, en meer geheugen is altijd meer-future proof. Heb moederbord niet gecontroleerd of hij de cpu/memory ondersteunt aangezien de site van Asus moeilijk doet bij mij). Het verschil van 280 euro kan je dan weer investeren in snellere videokaarten, meer geheugen, een SSD of desnoods steek je dat gewoon in je zak voor een latere upgrade.

Verder: harde schijf, scherm, kast, speakers, koeling: is allemaal smaak dus daar heb ik niet naar gekeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 19:16 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica