Contract ontbinding? Of wat te doen??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mini1986
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-01-2022
Hallo,

Misschien weet iemand van hier wat meer over de rechten en plichten van de consument in mijn situatie?? Hieronder het probleem:

Vanaf 22 juli problemen met het bellen met Vodafone. We hebben met 5 personen last van het probleem, allemaal woonachtig hetzelfde postcodegebied, maar we hebben de problemen overal. 22 Juli dan ook voor het eerst contact opgenomen met de klantenservice. Toen is het gezeik begonnen... Nu, bijna 4 weken later, 14 telefoontjes later, 5 handelingen die we uit moesten testen later, is er nog steeds geen oplossing voor het probleem. De technische dienst kan het niet vinden. Moest maar een klachtenbrief schrijven, deze zal binnen 30 (!!!) dagen in behandeling worden genomen. Dit heb ik uiteraard ook gedaan, per post en per fax.

Wat kan ik doen? Heb ontbinding van de 5 contracten aangevraagd, dit daar wij allemaal niet normaal kunnen bellen. De verbinding valt willekeurig stil, dan na 1 minuut, dan na 8 minuten... Ik wordt overal keihard afgescheept. Vriendelijk blijven aan de telefoon, boos zijn aan de telefoon, helemaal niks helpt. Hoelang mag een provider er over doen een probleem op te lossen? Misschien hebben jullie tips ofzo?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:24
Wellicht eens met de opta mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Heb je toevallig een rechtsbijstandsverzekering? Dat maakt alles namelijk iets makkelijker.

Maar wat je moet doen is Vodafone in gebreke stellen, hiervoor schrijf je een aangetekende brief waar je het probleem uitlegt en binnen een redelijke termijn een oplossing wilt en dat je anders je contract wil laten ontbinden.

Wikipedia: Ingebrekestelling

Maar goed, het is pas vanaf 22juli dus je zal ze nog eerst even de tijd moeten gunnen om de problemen op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TP → SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mini1986
Ik heb gisteren contact gehad met Opta, deze geven ook aan de 30 dagen af te wachten van de brief. Tevens hebben ze aangegeven dat ik naar de geschillencommissie kan voor eventuele hulp.

Ik heb een brief en een fax gestuurd met hierin mijn klacht en de vraag om ontbinding. Dit zal ik toch wel niet krijgen, maar proberen kan altijd. Ben het gewoon zat met hun smoesjes daar. En het mooiste is... De helpdesk + technische dienst is al weken aan het zoeken naar het probleem, terwijl een medewerker van de Vodafone winkel me wist te vertellen dat de grootste mast hier in de regio al vanaf 21 juli plat lag. Deze mast zou afgelopen zondag gerepareerd zijn, deze belofte is dus weer niet nagekomen. Neem aan dat een technische dienst me dat na 13/14 telefoontjes toch ook wel kon vertellen? Beetje vreemd allemaal daar. Heb echt het idee dat er een paar firstliners zitten met een heel strikt handboek. Je kan geen kant op met dat personeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen:

Is er inmiddels al een oplossing voor jullie probleem?
Over welk postcode gebied gaat het? (toevallig Amsterdam Oost?)

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mini1986
De storing waar het om ging is inmiddels opgelost. Ik ben er via een medewerker van de Vodafone winkel achter gekomen dat het dus om de storing ging vanaf 21 juli en daar heb ik in de week van 23 augustus pas iets te horen over gekregen... Erg kwalijke zaak, de storing was allang bekend bij hun.

Ze hebben me abonnementskosten van augustus vergoed. Ik heb er wel nog een klachtenbrief achteraan gestuurd. Mijn standaard abonnement is iets van 20 euro zonder verdere bundels erbij. Hiervoor heb ik bijna een maand niet kunnen bellen, ben voor leugenaar uitgemaakt, heeft me totaal meer dan €15,00 extra telefoonkosten gekost omdat ik met mijn mobiel niet goed kon bellen dus met de thuistelefoon naar hun (betaalde) klantenservice moest bellen... Daar komt nog eens bij dat als je naar de dekkingskaart van Vodafone kijkt, het gebied waar ik woon (buurt Venlo, Limburg) altijd rood is, dus zeer slechte dekking. Heb hier nooit 3G, dus internetten is ook niet goed mogelijk (dit had me ook wel even gemeld mogen worden voordat ik de internetblox erbij aanschafte voor 24 maanden). Heb hier een hele tijd terug al een brief over gestuurd, of er zicht was wanneer we hier ook 3G krijgen, maar ook hier werd ik keihard afgescheept...

Mijn verzoek is nog steeds contractsbeëindiging voor de 5 telefoonnummers waar het om gaat, deze aanvraag hebben ze nu weer in behandeling (ze hebben een afhandeltermijn voor klachten van !!!30!!! dagen!). Ben helemaal klaar met die pummels. Ben jarenlang heel tevreden geweest, maar nu ben ik hun liever kwijt als rijk. En zowiezo, als dat doorgaat met dat per minuut betalen, zijn ze (als de contracten eindigen) 5 klanten armer. Of ze de contracten nu eerder willen ontbinden of niet!

[ Voor 3% gewijzigd door mini1986 op 07-09-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Dat per minuut betalen klinkt herkenbaar, dat passen veel telecomproviders tegenwoordig helaas toe, dus hou daar rekening mee als je oversluit. Lekker als je naar een toestel belt wat (vaak) uit staat waardoor je de voicemail krijgt (= steeds 1 minuut eraf). Reinste diefstal in mijn optiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Bonkdoos op 07-09-2010 18:06 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mini1986
Wat er ook gaat gebeuren, naar Vodafone gaan we NOOIT meer! Ik werk zelf op een klantenservice, maar hoe hún handelen, nee nee... Dat zou mijn baas niet pikken. Je wordt daar echt van het kastje naar de muur gestuurd. En dat niet 1 week, nee 4 weken lang. Ze leven niet mee... Ze zoeken niet naar een oplossing... Iemand aan de telefoon krijgen met meer verantwoordelijkheden (lees: die iets anders kan zeggen als 'het spijt me, maar ik kan er niks aan doen, we moeten afwachten') is absoluut niet mogelijk... En dan aankomen met een coulanceregeling dat éénmalig het abo geld wordt gecrediteerd en dan hopen dat ze ervan af zijn, NEE! Ben er zo klaar mee...

En ja Bonkdoos, weer een groot nieuwspunt, ook hier op tweakers. Hoop dat T-mobile slimmer is en het niet aan gaat passen en gewoon bij betalen per seconde houden, dan krijgen ze er een hele hoop klanten bij denk ik. Zakkenklopperij is het, meer niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
T-Mobile heeft 2 soorten bundels, de 'relax' en de 'relax online'. Bij de eerstgenoemde claimen ze per seconde af te rekenen, maar de eerste minuut altijd volledig. Dus dat schiet in mijn eerder genoemd voorbeeld (voicemailbellers) ook niet echt op, maar het is natuurlijk beter dan te allen tijde naar een volle minuut af te ronden.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mini1986
Snap zowiezo het nut van voicemail niet... Als ik een gemiste oproep heb, zie ik dat op mijn mobiel en bel ik even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
Met name grotere bedrijven bellen nogal eens zonder nummer herkenning, in dat geval vind ik het toch wel prettig als ik weet wie er gebeld heeft of wie ik terug moet bellen, op die manier werkt de voicemail wel.

Maar je kunt je voicemail toch ook uitzetten als je er echt een takke-hekel aan hebt.
Meestal hoor je bij het overgaan een extra toontje als hij naar voicemail doorgeschakeld wordt, druk dan gewoon op de rode toets ;)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Pagina: 1