Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DVI poort op monitor of videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie. Nieuwe pc, nieuwe monitor. De monitor is aangesloten op de videokaart met een DVI kabel.

Nu heb ik een stroomstoring gehad terwijl de pc aan stond. PC is uiteraard uitgevallen.

PC weer aangezet, geen beeld meer over DVI. VGA werkt nog prima. Nieuwe kabel geprobeerd, nog steeds geen beeld. Vervolgens heb ik zo'n omvormertje op de uitgang van m'n videokaart gezet (DVI naar VGA), de VGA kabel hierop aangesloten naar de monitor. Beeld. Dat betekend dus dat de videokaart prima is.

Ik kwam dus tot de conclusie dat de poort van de monitor stuk moet zijn. Mee naar kantoor genomen, aangesloten op een systeem (via DVI) en gelijk beeld...

Wat kan dit nu zijn? Lijkt me toch sterk dat er 2 DVI kabels kapot zijn :S maar goed, ik neem vanmiddag wel een nieuwe mee. Wat kan dit nog meer zijn? Settings op de monitor staan prima, geen idee of er op de pc nog iets ingesteld moet worden?

Thanks!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

De kabel die je hebt gebruikt is niet een adapter die een DVI signaal vaan een VGA signaal om zet, maar een verloopplug. Op een DVI aansluiting zitten ook een aantal pinnen die voor analoog (VGA) signaal gebruikt worden.
Waarschijnlijk is het digitale gedeelte van je DVI aansluiting op je videokaart kapot, maar werkt het analoge gedeelte nog wel. Probeer je kaart eens op een andere DVI monitor om er zeker van te zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 12:40
Hmm klinkt alsof er toch iets met je PC/videokaart is. Kan je op de monitor handmatig de input op DVI forceren? Misschien dat de DVI port op de videokaart niet helemaal stuk is maar alleen niet meer doorgeeft dat ie aangesloten is of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
@Vizzie

Op de monitor valt vrij weinig in te stellen. Op kantoor deed de DVI kabel het direct.

@E-Vix

Helder verhaal, dat zou ook een hoop verklaren. Ik probeer het nog één keer met een andere kabel, werkt dit niet stuur ik de videokaart terug voor garantie.