stille blu-ray ROM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25
Binnenkort ga ik m'n eigen HTPC samenstellen. Voor de meeste onderdelen geraak ik er wel zelf uit, behalve voor de blu-ray speler.
In de meeste reviews van dit soort toestellen wordt het geproduceerde volume van de speler zelf niet vermeld. Altijd gaat het over access times en read speeds, maar dat boeit me eigenlijk relatief weinig.
Wat voor mij van tel is: 1. goeie lees kwaliteit, en 2. laag spin geluid tijdens afspelen DVD en Blu-Ray discs.

Momenteel vind ik in de product reviews slechts 1 vermelding van het geproduceerde geluid, en da's voor de Samsung SH-B083L.
ga je op het apparaat zitten dan hoor je de drive uiteraard hij is niet fluisterstil, maar met gewonen omgevings geluiden is hij in mijn optiek niet te horen.
Een reguliere DVD of CD wordt wel op een veel hogere snelheid gelezen en dat is dan weer wel lawaaierig.

Ik ben dus nog op zoek naar nog meer gebruikerservaringen voor andere spelers, zoals die van Mindcre8r voor de Samsung. Vooral de Lite-on IHOS104 en de Asus BR-04B2T lijken me prijs/kwaliteit goed, eventueel ook de Plextor PX-B320SA. Al is die laatste weer wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 08:01

mace

Sapere Aude

Je hebt sowieso tooltjes waarmee je de snelheid van de drive kan aanpassen, Nero Drivespeed bijv.
Dan leest hij langzamer maar is hij wel een stuk stiller.

Wat ook helpt is de drive dempen. Dus loodbitumen op strategische plekken ophangen en hem trillingsvrij inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Dat is inderdaad ook een redmiddel, maar ineens de goeie drive kopen lijkt me beter. Minder gepruts achteraf...
In m'n desktop heb ik hier bijvoorbeeld een (relatief) lawaaierige Sony DVD-writer, en een super stille HP DVD-ROM. Die laatste hoor je amper, zelfs op hoge draaisnelheden. Zo eentje zoek ik dus voor in de HTPC, maar dan een Blu-Ray ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 13:54
ik heb zelf de Lite-On IHES208 en die hoor ik echt niet als er een film speelt (zit er ongeveer 3m vandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Die hou ik dan in het achterhoofd, maar da's een BluRay ROM / DVD-writer combo, net zoals de Plextor. En da's nu een functionaliteit die ik echt niet nodig heb. Branden doe ik wel vanaf de desktop.
Voor de helft minder heb ik de IHOS104.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 13:54
freeco schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:56:
Die hou ik dan in het achterhoofd, maar da's een BluRay ROM / DVD-writer combo, net zoals de Plextor. En da's nu een functionaliteit die ik echt niet nodig heb. Branden doe ik wel vanaf de desktop.
Voor de helft minder heb ik de IHOS104.
Dat is natuurlijk je eigen keuze ;) ik heb hem voornamelijk omdat ie stil is en tsja, je weet nooit wanneer een brander handig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik denk dat je met elke LiteOn drive wel goed zit wat lawaai betreft.
LiteOns hebben nl. een feature Smart-X die automatisch de snelheid aanpast aan de toepassing.
bv. bij het afspelen van een DVD weet de drive dat hij niet veel data moet doorgeven en zal hij automatisch de snelheid verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Goed om weten Twister!
Pagina: 1