Toon posts:

Audio advies: laptop icm Sennheiser headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen. Ik luister muziek met een Sennheiser HD 650 ( min freq 10 Hz max freq 39500 Hz , 103dB, 300 Ohm bij 1kHz)

Het doel is dus hoge kwaliteit muziek luisteren vanaf laptop met headphones.

Twee vragen:
  • Ik wil graag investeren in een goede geluidskaart voor optimaal resultaat. Welke geluidskaart raden jullie aan?
  • En... om optimaal resultaat te krijgen, moet ik een (kleine) versterker tussen mijn geluidskaart en Headset hangen?
Ik ben nieuw in dit terrein... Zouden jullie me enkele tips kunnen geven? Welke geluidskaart raden jullie aan? Heeft het bepalende invloed? En is een versterker noodzakelijk?

Hartelijk dank!

Mvg Tom

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 13:25 ]

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Of je een versterker nodig hebt, hangt af van welke geluidskaart je kiest.

Hier vind je een aantal:

http://azerty.nl/producte...1&SORTERING=levertijd_asc

Ik gebruik zelf de Toshiba en heb daar erg goede ervaringen mee. Hiervoor heb je geen extra versterker nodig (ik gebruik zelf ook een HD650)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:17

DjVe

Hatsaflats!

je kan ook eens kijken naar een USB geluidskaart met hoofdtelefoonversterker. Ik ben bijvoorbeeld heel tevreden met mijn Firestone Audio Fubar IV.

Kijk hier eens :)

http://www.hi-stands.eu/s...group_id=10000209&lang=NL

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 18:43
Ik zou eerst de laptop geluidskaart proberen, de kwaliteit is tegenwoordig erg goed via een headset (zonder versterker of iets dergelijks). Mocht de kwaliteit je teveel tegenvallen dan kun je altijd nog overgaan naar een externe oplossing via usb of firewire. Maar dan heb je dus wel een extern apparaat telkens bij je laptop wat ik persoonlijk een beetje lomp vind.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchKel op 16-08-2010 20:23 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. "Is geluidskaart X Y of Z een goede in mijn situatie" is een heel andere insteek als "wat is een goede geluidskaart". Datzelfde geld voor "ik heb hier gelezen dat versterking van hoofdtelefoon afhangt van de impedantie, in hoeverre heb ik versterker A B C nodig voor hoofdtelefoon T U V?" in plaats van "heb ik een versterker nodig". Kortom; iets meer eigen input graag :+

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dat voorkomt teleurstellingen in de toekomst.

Wise enough to play the fool