Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[7] Audio tegelijk op analoog en digitaal

Pagina: 1
Acties:

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een pc waar ik een stereo analoog heb aangesloten en een home chinema set digitaal (spdif).

Nu draaide ik tot voor kort nog windows XP, maar ben nu overgegaan naar windows 7. Alleen had ik in windows xp het voor elkaar om gelijktijdig het geluid over de analoge alsook over de digitale uitgang te krijgen. Volgens mij was dat toen met een instelling van de realtek drivers.

Ik krijg het nu alleen niet meer voor elkaar. Weet iemand een manier om wel weer op beide kanalen te krijgen?

Het moederbord is een MSI X58 Platinum, en allebei de geluidsaparaten zitten onboard.

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zover ik weet is er maar één standaard audio apparaat in Windows...
Je kan wel verschillende toepassingen aan verschillende audio apparaten linken. Bijvoorbeeld voor VOIP toepassingen een (USB)headset en voor gewoon muziek de SPDIF ofzo.

Edit:
Als ik de volume mixer open, dan staat Windows Media Player bijvoorbeeld zowel bij de analoge luidsprekers als bij de SPDIF. Het ziet er dus naar uit dat WMP naar beide apparaten uitvoert.

Edit2:
En na even gerommeld te hebben in WMP is ie weer weg bij de SPDIF *oops*.

Edit3:
Ik heb even SPDIF als standaard apparaat gezet en vervolgens Luidsprekers terug als standaard apparaat. Hierdoor verschijnt WMP bij beide apparaten, maar ik kan niet testen of er ook daadwerkelijk iets uit komt. Waarschijnlijk gaat dit niet werken.

[ Voor 56% gewijzigd door High-Voltage2 op 16-08-2010 13:38 ]

• Woudtwe
Bedankt voor het meedenken iig!

Ik heb even geprobeerd en krijg het ook voor elkaar om mediaplayer in beide audiokanalen te krijgen.
Maar helaas komt het geluid dan alleen over de laatst ingestelde uitgang.

Ik heb het ook nog gebrobeerd met Asio4ALL, hierbij lijkt het of allebij de uitgangen actief zijn, maar er komt maar uit 1 uitgang geluid.

Misschien is er nog iemand meer meer ideeen

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-11 16:39
Weet je welke driver je destijds voor Windows XP hebt gebruikt? Mogelijk dat een bepaalde feature er sinds een nieuwe versie uitgehaald.

Wat mij bijstaat is dat bij mijn HTC ook alleen maar digitaal of analoog apart aan te sturen is (en dat is ook Windows 7 Home met Realtek Chipset voor de audio.

• Woudtwe
Nee, helaas. Dat weet ik idd niet meer. Grote kans dat dat er idd uit gehaald is.

Maar als het daar mee kon hoopte ik dat het ook met een ander programma kon :D